Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi mede-tweakers,

Normaal gesproken lukt het me zelf wel om Windows problemen op te lossen... Deze keer zit ik echter met de handen in het haar.

Het gaat om de laptop van mijn pa (Sony Vaio VGN-FE31M) die draait op Windows XP MCE. Vanochtend startten mijn ouders de laptop en kwamen tot de ontdekking dat 'de kleuren en letters wel heel raar stonden'. Ze wisten er geen raad mee en hebben dus na de aan-knop geen toets meer aangeraakt en gewacht tot ik ernaar kon kijken. Het ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/2857/naamloosag.jpg

Een resolutie van 640 * 480, 16 kleuren... Dit hoort natuurlijk hoger te zijn, namelijk 1280 * 800, 32 bits kleuren. Eerste stap was bij Beeldschermeigenschappen kijken of ik de resolutie weer kon opkrikken. Ik schoof het slidertje naar rechts en klikte op toepassen, het scherm werd zwart (zag wel een knipperend cursortje linksboven, hoort dit?) en daarna kreeg ik weer beeld, maar niets was gewijzigd! Ik kreeg gek genoeg ook niet de melding of ik de nieuwe instellingen wilde behouden, wat wel zo hoort, als ik het me goed herinner.

Hierna heb ik een virusscan (Symantec) gedraaid en nog wat kleine trucs uitgehaald maar ook dat gaf geen resultaat.

Het installeren van een andere driver (mbv MobilityModder, want die van de Nvidia-site worden niet ondersteund door Sony...) gaf als resultaat dat ik de kleuren weer in 32 bits kon zien. De resolutie kon ook weer omhoog, echter niet op widescreen zoals het hoort.

Na een reboot was ik helaas weer terug bij af...

Ik ben er inmiddels al een hele dag mee bezig geweest...

Kortom, ik ben door mijn ideeën heen en hoop dat iemand mij verder kan helpen!

PS: als meer specificaties nodig zijn dan hoor ik het graag