Filemaker Pro relatie met sub relatie maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Ik heb geen idee waar ik op moet zoeken en hoop dat iemand mij kan helpen op basis van onderstaande misschien wat houtje touwtje uitleg...

Heb een tabel genaamd "bedrijven" met daarin veld "bedrijf" en veld "contact"
Heb ook een tabel genaamd "overzicht" met daarin het veld "bedrijf" dit is gerelateerd aan bovenstaande tabel. En o.a. ook het veld "contact". Dit werkt allemaal prima. Nu wil ik graag dat als ik een bedrijfsnaam in de tabel "overzicht" selecteer ik daar de bij dat bedrijf behorende records die in het veld "contact" staan kan kiezen op basis van een invoerlijst. Dit zijn er meestal maar een paar.
Hij moet dus zeg maar automatisch gaan filteren op basis van het geselecteerde bedrijf. Iemand enig idee hoe dit te bewerkstelligen of waar ik op zou moeten zoeken?

P.S. gebruik van andere software is in principe geen optie daar het een onderdeel is van een reeds bestaand systeem.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Voor mij niet zo duidelijk een office suite maar zat zelf ook te twijfelen. Gezien in mijn geval de database(s) uiteindelijk op een FileMaker pro server draaien en ook o.a. vanaf het web te benaderen zijn zou het ook zo maar onder de server software kunnen vallen toch? Verder is mijn vraagstelling database ontwikkeling gerelateerd dus vandaar dat ik hem onder PRG had geplaatst.

• Merijn70
Kickje... Iemand enig idee?