Laptop LCD of Videokaar stuk ?

Pagina: 1
Acties:

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Goedenavond,

Ik werd er bij ons thuis bijgeroepen omdat de laptop 'raar' deed.
Wat ik zag was een erg vreemd scherm.. Hele witte waas, en net alof om en om elke pixel een rij wit ofzo is.. Restarten mocht geen nut hebben. Gister deed ie normaal en hij deed ineens niet meer goed werd me verteld..
De laptop gaat altijd na een tijdje niet gebruik op standby, en met het bewegen v/d muis of toets gaat ie weer aan. Toen dit gebeurde werd het beeld schijnbaar groen en is niet meer gewoon geworden.

Type laptop: Pro70SV

Foto's 2x van de niet goedwerkende laptop en een van een normaal scherm ter vergelijking (Samsung 205BW)

Fout scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterhietbrink.com/files/tweakers/Asus_Laptop/IMG_0213.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterhietbrink.com/files/tweakers/Asus_Laptop/IMG_0214.jpg

Goed scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.wouterhietbrink.com/files/tweakers/Asus_Laptop/IMG_0215.jpg

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door appel22 op 16-09-2010 22:40 ]

Inventaris | WhatPulse

Verwijderd

Probeer hem eens aan een externe monitor te hangen, geeft hij dan nog steeds hetzelfde probleem? Zo niet, dan licht het in inderdaad aan je laptopscherm.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een scherm op de VGA poort hangen en je hebt je antwoord.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je een extern scherm aansluiten om te kijken of die hetzelfde doet? Dan kun je uitsluiten of het nu aan de monitor of aan de videokaart ligt.
Ik gok zelf op de monitor, maar dat is meer omdat mijn defecte monitor exact zo'n beeld gaf (maar dat kan toeval zijn natuurlijk).

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:57
Extern scherm proberen is het gemakkelijkste. Ik verwacht overigens eerder het LCD dan de videokaart, naar mijn ervaring geven videokaarten grilligere beelden (artifacts) als ze stervende zijn.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Probeer anders een extern scherm :+

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• appel22
Ik zal nu gelijk een ander scherm proberen,
Mijn andere laptop heeft meen ik dezelfde videokaart en die is kortgeleden ook overleden (graka) ook deze zooi :(..

Op het externe scherm aangesloten waarbij de 'goede foto' is genomen.
Hierop is het beeld gewoon zoals het moet zijn, schijnbaar is het scherm niet goed.

Wat kan ik nu doen ? Makkelijke manier om te zien of het aan de kabel van het scherm ligt ?
Wil wel graag de laptop kunnen gebruiken met dit scherm.

[ Voor 49% gewijzigd door appel22 op 16-09-2010 22:54 ]

Inventaris | WhatPulse

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:20
ASUS Pro70SV

Videochip: GeForce 8600M GS

Dat beloofd niet veel goeds.

Maar goed, als een externe monitor wel goed beeld heeft, kun je natuurlijk de laptop open schroeven om te kijken of alle kabels nog in orde zijn. Als dat het probleem niet is, wordt het lastig. Dan is ofwel het scherm stuk - ofwel zit er een defect in de printplaat van het moederbord, specifiek dat deel dat het signaal van de videokaart naar het scherm draagt. Het wordt erg lastig uit te sluiten welke van de twee stuk is als je geen back-uk scherm bij de hand hebt...

Ik schat dat de laptop zo'n 1.5 jaar oud is. Laat dat nou net de garantietermijn van de gemiddelde ASUS zijn...
als er nog garantie op zit, lijkt mij dat met enige afstand de kortste klap.

[ Voor 75% gewijzigd door Helixes op 17-09-2010 12:17 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• appel22
Helixes schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:06:
ASUS Pro70SV

Videochip: GeForce 8600M GS

Dat beloofd niet veel goeds.

Maar goed, als een externe monitor wel goed beeld heeft, kun je natuurlijk de laptop open schroeven om te kijken of alle kabels nog in orde zijn. Als dat het probleem niet is, wordt het lastig. Dan is ofwel het scherm stuk - ofwel zit er een defect in de printplaat van het moederbord, specifiek dat deel dat het signaal van de videokaart naar het scherm draagt. Het wordt erg lastig uit te sluiten welke van de twee stuk is als je geen back-uk scherm bij de hand hebt...

Ik schat dat de laptop zo'n 1.5 jaar oud is. Laat dat nou net de garantietermijn van de gemiddelde ASUS zijn...
als er nog garantie op zit, lijkt mij dat met enige afstand de kortste klap.
Ikzelf hád de laptop F3SV zit ook de GeForce 8600M GS in, bij die laptop was de videokaart stuk helaas... Jaar buiten de garantie dus kon er niets meer mee helaas..
Bij de Pro70SV heb ik gevonden dat het beeldscherm stuk is, zit nu een extern beeldscherm aan maar dat is niet de bedoeling..
Deze laptop is uit 10/2007 dus inmiddels bijna een jaar uit de garantie dus dat gaat um ook niet worden...
Vervelend allemaal!

Inventaris | WhatPulse

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:57
Ik vind niet meteen iets van losse onderdelen op ebay of google, dus ik vermoed dat je best voorlopig zo verder werkt en af en toe ebay/marktplaats/V&A checkt voor een andere defecte Pro70SV..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15

D4NG3R

kiwi

:)

Moest lachen toen ik zag dat 4 mensen de spuit 11 uithingen (Alhoewel kort na elkaar :P )

Er is een bekend probleem met de 8xxx serie van Nvidia, deze frituren zichzelf na verloop van tijd. In laptops kan dit zelfs nog sneller gaan.

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Ik zou even contact opzoeken met Nvidia, want er zijn een aantal garantie uitzonderingen omtrent dit soort gevalletjes.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

appel22 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:14:
[...]
Deze laptop is uit 10/2007 dus inmiddels bijna een jaar uit de garantie dus dat gaat um ook niet worden...
Vervelend allemaal!
bijna een jaar?

laten laptops met een nvidia 8xxx nu net 1 jaar extra garantie hebben :*) als het tenminste daaraan ligt.
Ik zou even contact opzoeken met Nvidia, want er zijn een aantal garantie uitzonderingen omtrent dit soort gevalletjes.
de fabrikant is NOOIT je aanspreekpunt! Dit soort dingen moet je afhangelen via de verkopende partij (bijvoorbeeld de mediamarkt als je hem daar hebt gekocht).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 01:04 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 01:02:
[...]

bijna een jaar?

laten laptops met een nvidia 8xxx nu net 1 jaar extra garantie hebben :*) als het tenminste daaraan ligt.

[...]

de fabrikant is NOOIT je aanspreekpunt! Dit soort dingen moet je afhangelen via de verkopende partij (bijvoorbeeld de mediamarkt als je hem daar hebt gekocht).
Extra garantie gaat via de fabrikant, niet via de verkoper. De verkoper is slechts verplicht tot de twee jaar wettelijk garantie, wat daarnaast extra word geboden (even als voorbeeld: 1 jaar extra bij Microsoft vanwege de RRoD's op de Xbox-360) moet de klant zelf achteraan.

Verwijderd

dan nog moet je aankloppen bij asus, en niet bij nvidia.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is dan wel weer waar ja :)

• appel22
Heel apart allemaal de laptop doet ineens weer als vanouds.. denk dat er iets in de kabel niet helemaal meer op orde is... maarja tot dan gewoon lekker laten doorpruttelen :D

Die 8000 serie hebben dus een jaar extra garantie ? wist ik dus niet pff kijke of die van mij nog binnen de 3 jaar zit!

Inventaris | WhatPulse

Pagina: 1