Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb hier een probleem met een Windows XP computer.

Als ik een foto wil bekijken met Windows Viewer die rechtstreeks staat in de map mijn afbeelding krijgen we de foto niet groot te zien, alleen maar als kleine miniatuur.

Als de foto in de map documenten staat gaat hij wel gewoon open, en ook gaat hij open als de foto in een sub map staat van mijn afbeeldingen.

Hoe krijgen we het voor elkaar om de foto die rechtstreeks in de map mijn afbeeldingen staat te openen?

Alvast bedankt.

De foto's zijn wel te openen met Paint bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het dll-bestand in kwestie te (her)registreren. zie You cannot view pictures by using Windows Picture and Fax Viewer in Windows XP
eventueel eerst regsvr32 -u %systemroot%\system32\shimgvw.dll
OFF>WOS

probeer mee te geven wat je zelf al opgezocht & geprobeerd hebt, zie ook onze quickstart guide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
so, a chicken is not a sparrow

Dank voor de link en je antwoord. Zal dit de komende week eens uitproberen. Pc staat niet hier.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp. Vanochtend was ik weer bij haar en het probleem is gelukkig opgelost.

Eerst uitgevoerd wat Heretic zei, dat loste het probleem jammer genoeg niet op.

Omdat alle foto's in de map Mijn documenten wel open gingen zei ze, dan plaatsen we maar alle foto's in de map Mijn documenten. En wat dacht je, toen gingen de foto's in de map Mijn documenten opeens niet meer open. Nou ik een losse foto geplaatst in de map Mijn afbeeldingen en die ging spontaan weer open.

Ik de dingen verwijderd die niet thuis horen in de map Mijn afbeeldingen en toen werkte alles weer, gingen de foto's open in de map Mijn afbeeldingen en ook in de map Mijn documenten.

En wat was nou het probleem. In de map tussen de foto's stond het bureaublad weergeven icoontje wat bij XP links onderin de taakbalk staat. Ik dit icoontje verwijderd en prompt alles werkte weer.

Achteraf gezien was de oplossing dus heel simpel, wist alleen niet dat zo'n icoontje zoveel ellende kon veroorzaken.

Iedereen bedankt voor de genomen moeite.