BP6: Twee keer aanzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hallo,

Nog een BP6 probleempje dan maar.
Sinds de laatste BIOS flash heb ik hetvolgende probleem:

Als ik mijn pc aanzet gaat alles aan, de fans, de lampjes, etc. Maar dan gebeurt er verder niks. Ook de monitor pakt geen signaal, dus komt niet uit standby. De HD geeft ook geen activiteit. Houd ik daarna de powerbutton 4 seconden ingedrukt dan gaat m'n systeem uit. Dan zet ik 'm weer aan en alles start netjes op!

Dit gebeurt meestal als m'n pc wat langer heeft uitgestaan (meer dan een kwartier ofzo). Met BIOS NJ lijkt het wel goed te gaan, maar dan kan ik W2K niet starten (ACPI HAL).

Wie weet raad? Wordt er een beetje moe van elke keer die powerbutton ingedrukt houden als ik m'n pc aanzet.

- Jarno

Verwijderd

geen raad maar wel een be6 met hetzelfde probleem.

iemand?

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Ik dacht dat het mijn keyboard/mouse/vga switch lag, maar meer mensen hebben dus hetzelfde gekl**t!

Verwijderd

Heb ook hetzelfde probleem; bij mij bleek het een cobinatie te zijn van overclocken samen met een scsi adapter. Zonder deze adapter start de zaak wel weer direct op.

Suc6.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad! :)

Ik had het QQ bios erop en dat gezeik. Later geflasht naar de oude niet-beta bios en hij doet het weer normaal. :)

Jij hebt dus ACPI dus moet je kiezen:

- geen ACPI
- dit gezeik houden en wachten op nieuw biios

• Servor
  • Niet online
Wat ga ik allemaal kwijt raken als ik ACPI laat vervallen? Gaat m'n pc dan nog wel automatisch uit? Heb ik nog hibernating?
Standby?

En dan moet ik zeker APM juist aanzetten?

- Jarno

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan in je bios iig opgeven of hij ne 4s indrukken of meteen uit gaat. Is geloof ik de keuze standby of powerdown powerbutton o.i.d.

• Heretic
  • Niet online
Wat Arnie schrijft werkt bij mij hetzelfde, alleen dat overclocken maakt bij mij niet uit. SCSI kaart(3950U2W) eruit en het werkt prima, echter heb ik alleen SCSI in mijn compu zitten :( :(

Verwijderd

Hier het zelfd gehad.

Heb een INwin A500 tower met 235watt powersupply (celeron 450a en bh6). Werkte reeds prima gedurende 1 jaar.
Nu heb ik er een cdwriter met isa-scsi kaart ingestoken (hp4020i) en sindsdien moest ik telkens weer resetten omdat de Monitor no SIGNAL vond...

Een maand zo gewerkt, en dan opeens POWERSUPPLY defect (gaf geen krimp meer). DUs powersupply vervangen door een 250 watt atx en voila alle problemen van de baan! Computer boot perfect (zelfs met de writer aangesloten).

DUS moraal : vervang eens jullie powersupply door een sterker model...
PS2: een gast op een AMerkiaans BBS (www.ARSTECHNICA.com) had hetzelfde met zijn MVP3 moederbord. Op mijn aanraden veranderde hij zijn powersupply ook en zijn problemen waren ook van de baan...

Brecht

Verwijderd

Hoi,

Probleempje heb ik ook gehad.
Alleen weet ik niet meer precies wat ik gedaan heb :(
Zijn wel meerdere posts van geweest maar de zoekfunctie is helaas vergaan.
In ieder geval is het nu weg, en ik heb de voeding niet hoeven te veranderen.
nu bp6,2xcel,qq1,hpt1.231

• Servor
  • Niet online
Het vag eis dus dat het wel goed is gegaan, ooit :) Met Bios QQ1 heb ik er alleen in het begin last van gehad, toen 1 keer m'n sblive eruit gehaald, geboot, pc uit, kaart weer erin en nooit meer last (????)

Nu met de laatste QQ versie is het probleem dus terug. Ook terugflashen naar NJ en daarna 'QQ3' geeft geen resultaat.

En ik heb nu een 235W powersupply. Is dat te weinig voor:

* dual celeron 366@550
* Diamond V770 Ultra
* SBLive Player 1024
* AOpen 48x CDROM
* IBM DJNA 13GB HD
* Floppy
* ISDN kaart
* 3Com Netwerkkaart

- Jarno

PS: Op goed geluk: wie weet waar ik het befaamde HPT366 1.24 Bios kan vinden?

• Heretic
  • Niet online
BH6:

Ik heb er al een 300W PS inzitten...
Zou ik er nog een zwaardere in moeten zetten en zijn deze er?

• Servor
  • Niet online
Zwaarder dan 300W lijkt me overdreven of je moet echt heel veel componenten hebben. Dan moet het gewoon ergens anders aan liggen. Dat dacht ik dus ook en ik heb net het volgende gedaan:

* Bios flashen naar NJ met alle parameters voor het wissen van DMI, etc.

* PC uit -> jumper zetten voor CMOS discharge.

* Pc aan, Bios defaults laden, saven en rebooten.

* Weer BIOS in en alles ingesteld zoals het zou moeten staan.

* Paar keer rebooten en testen dat alles goed werkt.

Daarna opdezelfde manier naar QQ (laatste versie) geflashed. Wat erg belangrijk schijnt te zijn en wat ik tot nu toe ook niet gedaan heb, is de CMOS dischargen na het flashen. Ik kon me opeens herinneren dat ik zoiets had gelezen op bp6.com nav deze problemen. Tot nu toe gaat alles goed, de pc gaat nu na 1x de knop indrukken aan!

Misschien een tip?

- Jarno (die zich misschien een nieuwe pc kast heeft uitgespaart...)

• Servor
  • Niet online
*ZZZUUUCCHHHTT*

Drie keer raden.
Juist.

Twee keer aanzetten.

Ik geef het op...

- Jarno

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Ik hebbut ook.. Niet altijd.

Dual c366@550 met een ATA66 hd die in het BIOS op SCSI staat. QQ BIOS. 300 Watt voeding.

Het is inderdaad erg irritant, maar er valt nog mee te leven (gewoon je pc niet uitzetten ;)). Ik heb het trouwens ook als 'ie 1 minuut heeft uitgestaan (getest), maar ook als 'ie een hele nacht heeft uitgestaan.
Ik heb ook wel eens gehad dat het ding helemaal niet meer aan wilde gaan (hmmm.. dat was de eerste keer dat het gebeurde!), dat was even schrikken, maar na een aantal keren aan/uit (jaja.. 5 sec. knopje ingedrukt houden) wilde 'ie toch booten. HD stond toen trouwens nog als UDMA optie gekozen in het BIOS.

Als iemand de oplossing weet > graag :)

• Servor
  • Niet online
Dus er zijn ook mensen met een zware (300W) voeding die hier last van hebben??? Nou snap ik er niks meer van.

- Jarno

• Servor
  • Niet online
De gouden tip???

Toen ik nog maar eens op bp6.com aan het snuffelen was kwam ik de volgende tip tegen, namelijk het stapsgewijs verhogen van de CPU spanning totdat het probleem zich niet meer voordoet.

Bij mij was 2.05V ipv 2.00V al voldoende! Met diverse wachttijden getest, zelfs na een nacht uitstaan ging -ie vanochtend weer gewoon in 1 keer aan! Als -ie het vanavond ook nog doet dan verklaar ik 'm genezen en ga ik het eens proberen op 550Mhz en met hibernating...

Misschien het proberen waard?

- Jarno

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad maar dan met een via mainboard, het is nu opgelost dmv een nieuwe voeding, 300 watt is misschien overkill maar zo kan je wel een paar jaartjes vooruit enzo
:)

• Servor
  • Niet online
Ik heb toch ook maar een AOpen HX-08 kast gekocht omdat je jezelf ook wel eens moet verwennen maar volgens mij is het probleem al uit de wereld. Bij thuiskomst deed -ie het gewoon weer in 1 keer :)

- Jarno (heel blij)

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 16:41
Jarno, voltage verhogen werkt dus ???
Lost dat het probleempje met die memorydumps ook op ??? Of heb je daar een andere oplossing voor gevonden ???

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

• Servor
  • Niet online
Voor die memorydumps heb ik een andere oplossing:

Goedkoop irritant Twister kaartje d'r uit gegooid en een supermooi supersnel AVM Fritz!Card USB gekocht. :)

Geen blauw scherm meer gezien.

- Jarno (die zich realiseert dat dit niet voor iedereen een optie is!)

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Euh ja.. Maar ik heb dus een Aopen HX08. En zoals ik al zei heb ik het NIET altijd, maar af en toe. M'n 2 cellies draaien op 2,0 volt.
Pagina: 1