Vervangende fan's voor beamer

Pagina: 1
Acties:

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:20
Ik heb een leuke nieuwe simpele beamer goedkoop kunnen bemachtigen (Media Tech MT2000) en ik wil eigenlijk er stillere ventilators indoen.
Nu is dat niet zo'n groot probleem maar omdat het bij een beamer is en de temperatuur van een lamp vrij snel hoog kan oplopen wil ik wel stille ventilatoren erin doen die voldoende "frisse" lucht doorblazen.

Ik heb de schroevendraaier in de beamer gezet en er zitten 3 ventilators in de beamer. 2 van 80mm / 30mm ventilators (12V 0,30A model: RF12B8025H cte06060039)

Modell: RF12B8025H
CFM: 48 (Levering)
VDC: 6.0~8.0
H2: 3,8
RPM: 3500

Ventilator 3 is een 70mm / 15mm ventilator. Meer informatie heb ik hiervan niet omdat de sticker met model etc op een onmogelijke te zien plek is. Ik had nog geen zin om echt de gehele beamer uit elkaar te halen.

Ik heb mijn zinnen dan ook op de 2 andere ventilators gezet.

Vraag 1 - VDC is op internet 6.0 ~ 8.0 op modelsticker staat 12V. Kan iemand mij hier iets meer in uitleggen?

Vraag 2 - Welke ventilator kan als vervanger dienen? Ik heb gekeken maar 48CFM is niet niks bij een 80MM fan. De meesten zijn rond de 30CFM a 35CFM.

Om te voorkomen dat de lamp straks te heet gaat worden wil ik wel dezelfde hoeveelheid CFM of meer hebben.

Ik weet dat het merk Media Tech een onbekend merk is maar daar was de prijs dan ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hmm niemand heeft suggesties kwa ventilators?
Diverse 92mm fans zie ik wel met zoveel CFM maar die gaan echt niet passen...

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 13:29
Deze komen in de buurt:

Antec 80mm SmartCool Fan, 80mm
Akasa AK-170CR-4RDBSC, 80mm

Maar zijn respectievelijk 21 en 26dB...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51
Zit er geen eco mode op ? Dan is de lamp wat minder fel en draaien de fans vaak ook wat langzamer.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je kan beter bij iets industrieels ipv modding speeltjes gaan kijken. Als ik bij Papst 48 CFM wil halen, dan zal het met 48 dB moeten gebeuren.

Kan je de warmte verminderen? Hoe warm wordt de beamer? Mag er bv 10 °C erbij? Mag het luchtdebiet (CFM) dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Papst 'n modding speeltje? Ik denk niet dat je het merk echt kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 13:20

WWJD

*pluh*

Goed idee, ik heb zelf ook een beamer, alleen zitten daar van die slakkenhuis-ventilatoren in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik wees met modding speeltje op Antec, Akasa,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Of er 10 graden bij kan weet ik niet hij wordt echt wel warm. Veel lucht is dus wel nodig.
Eco modus ja leuk maar deze heeft maar 1800 lumen met eco pakweg 1400. Is in principe voldoende als alles donker is. Die situatie heb ik echter niet.

Doordat er zo weinig over deze B merk beamer die gewoon goed zijn werk doet bekend is kan ik dus weinig melden hierover. Het geluid valt btw opzich wel mee maar wil de fans nogsteeds vervangen.

Jammere is dat Papst etc.. het allemaal met zoveel dB doen ik heb het idee dat wat er nu in zit niet zoveel dB doet. Dus dat ik eerder achteruit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:52
Behuizing modden zodat er 120 mm fans in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 06:38

ToeingTheLine

Mask of sanity

w-dev schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:28:
Behuizing modden zodat er 120 mm fans in passen?
Mee eens!

80mm en 70mm fans zullen altijd veel geluid maken als ze veel RPM moeten draaien. Als je de behuizing mod zodat er een 140mm fan op de bovenkant/onderkant komt, dan hoor je vrijwel niets.
Maar dan zit je wel met een erg grote beamer.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
ToeingTheLine schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:32:
[...]

Mee eens!

80mm en 70mm fans zullen altijd veel geluid maken als ze veel RPM moeten draaien. Als je de behuizing mod zodat er een 140mm fan op de bovenkant/onderkant komt, dan hoor je vrijwel niets.
Maar dan zit je wel met een erg grote beamer.
Dan moet ik echt fysiek aan de buitenkant door het kunstof heen een gat etc maken. Was niet mijn idee om nu dat te doen... 92mm fan kan ik nog kijken of dat gaat passen met wat knip/ vijl/ zaagwerk misschien net.

Kan iemand misschien meer info vinden over de ventilator die er nu inzit? Die moet ook ergens te krijgen zijn. ik betwijffel namelijk of ze echt zoveel CFM produceren. Ja ze blazen wel maar of dat nu echt zoveel is...
Pagina: 1