Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het experimenteren met green screen maar mijn renderingen zien er belabberd uit! het ligt niet aan de export settings want preview-renderen in het programma zelf laat het ook op deze manier zien.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=coABGOjlMLg

Hoe komt het en hoe kan ik het verhelpen? Alvast Bedankt en hopelijk hebben anderen er ook wat aan!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wauw, dat ziet er niet goed uit. Doen je RAM previews dat ook? Wat is je workflow tot nog toe?

Oeps niet alles even goed gelezen (was nog in shock van het filmpje ;) )... En je footage zonder keyer, is die wel okee? Wat is de bron?

[ Voor 44% gewijzigd door hfos op 16-09-2010 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de framerate op 29,97 gezet en hij doet het nu al veel minder, misschien is het probleem ontstaan doordat hij moet comprimeren of zoiets. hij blijft af en toe stotteren... originele footage is goed en achtergrond is slechts een plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 23:09
Vaag, ik heb soms precies hetzelfde probleem in Premiere CS5 als ik render naar H264.
Als ik render naar Prores 422 en dan via Apple Compressor converteer naar H264 gaat het wel goed. Weet nog steeds niet waar het aan ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is je source footage wel goed? Geen corrupte bestanden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
*gedeeltelijk offtopic*

Even uit pure eigen interesse. Maar heb je hiervoor een studio-ruimte gebruikt of hoe heb je het precies gefilmt? Want afgezien van het gestotter zou je nauwlijks kunnen zeggen dat dit een green-screen is geweest...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:00:
ik heb de framerate op 29,97 gezet en hij doet het nu al veel minder, misschien is het probleem ontstaan doordat hij moet comprimeren of zoiets. hij blijft af en toe stotteren... originele footage is goed en achtergrond is slechts een plaatje
Waar komt je originele footage vandaan? Is de framerate ook 29,97? En wat moet hij comprimeren, of bedoel je daarmee het renderen?
Sorry voor alle vragen, maar het helpt als we meer info hebben over het hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het originele footage komt van een Panasonic HDC-HS9 camera, de opname framerate is 29,97 dus daar wil ik nu wel bij blijven. He camera werkt met AVCHD, filmt met 3CCD op een 60 gig hardeschijf.

met comprimeren bedoelde ik de verandering van een NTSC framerate naar een PAL. ik heb ondertussen alles geprobeerd en hij blijft stotteren. als ik RAM preview doe in thrird speelt hij hem ineens wel normaal af, ligt het aan me grafische kaart, geheugen? ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik begin dan toch de denken dat je je bestanden corrupt zijn...

Waarom gebruik je eigenlijk native avchd (=interframecompressie) in AE? Converteer je footage eens naar een TGA sequence en kijk of je betere resultaten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ben het eens met exporteren naar een image sequence en het dan nog eens proberen. Verder snap ik nog niet helemaal wat er nu gebeurd is met de framerate. Oorspronkelijke footage is NTSC, wat je naar PAL zou hebben geconverteerd. Is dat een heel nieuw bestand geworden of heb je het alleen opnieuw geïnterpreteerd in AE? Is het anders een probleem om (een stukje van) de footage even ergens te uploaden om te kijken wat het op een andere computer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:14:
*gedeeltelijk offtopic*

Even uit pure eigen interesse. Maar heb je hiervoor een studio-ruimte gebruikt of hoe heb je het precies gefilmt? Want afgezien van het gestotter zou je nauwlijks kunnen zeggen dat dit een green-screen is geweest...
is allemaal greenscreen, die hele studio die je ziet is een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Renderen met JPG/TIFF sequence en met een converter omzetten naar H.264.
H.264 support vanuit AE zelf is een drama.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Pagina: 1