Lijnen, rare kleuren op LCD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik ben bezig met het herstellen van een Medion MD 96640. Deze laptop gaf, toen hij binnenkwam, geen beeld. Ik dacht dat het aan de videokabel lag, dus heb ik deze vervangen. Zonder succes, jammer genoeg.
Toen heb ik een extern scherm aangesloten, en toen kreeg ik beeld op zowel het externe scherm als het interne scherm. Het beeld bevatte op beide schermen lijnen en rare kleuren.
Is dit het gevolg van een kapotte GPU? Ik denk namelijk dat deze te warm wordt. Misschien kan ik eens proberen de GPU te underclocken, maar via welk programma?
De GPU is een Nvidia GeForce 9300M G. Ik heb ooit op tweakers eens gelezen dat je de GPU kan herstellen door deze in de oven te steken? Is dit waar? Zo ja, hoe werkt dit dan?
Mvg,

naf10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
up 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Je geeft je eigen mogelijke antwoord al. GPU lijkt een fout te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cave_Boy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:13:
Je geeft je eigen mogelijke antwoord al. GPU lijkt een fout te hebben.
Kan ik de GPU herstellen of moet ik een nieuw mobo kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
als het een mxm videokaart betreht dan is het losse modulle en en zou je een mxm videokaart kunnen kopen.
maar eerlijkgezecht denk ik dat deze in het mobo zit verwerkt en zul je een nieuwe moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

Ik heb ooit op tweakers eens gelezen dat je de GPU kan herstellen door deze in de oven te steken? Is dit waar? Zo ja, hoe werkt dit dan?
Reflowen wordt dat genoemd. Dat werkt alleen als het probleem wordt veroorzaakt door gescheurde soldeercontacten in de videokaart en het is geen definitieve oplossing. Uiteindelijk zullen de contacten weer scheuren, omdat het gebruikte soldeermiddel in de kaart stomweg niet geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aganim schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:35:
[...]

Reflowen wordt dat genoemd. Dat werkt alleen als het probleem wordt veroorzaakt door gescheurde soldeercontacten in de videokaart en het is geen definitieve oplossing. Uiteindelijk zullen de contacten weer scheuren, omdat het gebruikte soldeermiddel in de kaart stomweg niet geschikt is.
Dus best een nieuw mobo kopen? Waar koop ik een Medion MD 96640 of WIM2180 moederbord? Ik vind er nergens één op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:09:
[...]

Dus best een nieuw mobo kopen? Waar koop ik een Medion MD 96640 of WIM2180 moederbord? Ik vind er nergens één op google.
Heb je soms nog garantie op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:16:
[...]

Heb je soms nog garantie op de laptop?
Nee, jammer genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Contact zoeken met Medion zelf wat ze er voor vragen. Moederborden voor laptops zijn altijd OEM en uniek van vorm. Alleen de originele past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noxious schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:21:
Contact zoeken met Medion zelf wat ze er voor vragen. Moederborden voor laptops zijn altijd OEM en uniek van vorm. Alleen de originele past.
Ok bedankt. Dan zal ik eens bij Medion horen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mail gestuurd naar medion. Dit was hun antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Helaas leveren wij geen losse onderdelen. Het is mogelijk om het notebook door Medion te laten repareren. Hiervoor dient het notebook naar Medion verzonden te worden. Zodra deze bij ons is binnen gekomen, zal deze worden nagekeken en zal er een offerte opgesteld worden, welke naar u wordt verzonden. Zodra deze offerte ondertekend retour is gezonden, zal het notebook gerepareerd worden.

De behandelingskosten hiervoor bedragen minimaal € 49,00

Mocht u hiervan gebruik willen maken, dan kunt u dit telefonisch aan ons doorgeven, waarna er een reparatienummer aangemaakt zal worden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion

Ik kan het moederbord dus niet bij hun bekomen. Zijn er dan nog andere opties?

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
2dehands moederbord?
Pagina: 1