[V&A] Nieuwe FAQ en huisregels over o.a. Diensten

Pagina: 1
Acties:

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Meteen bij het uitbrengen van V&A 3.0 valt mijn oog op een aantal advertenties die naar mijn idee overduidelijk in de categorie "reclame" vallen. Daar heb ik gewoon een melding van gemaakt, maar daarna ben ik eens gaan zoeken naar regels omtrent het dienstgedeelte voor V&A 3.0.

Echter heeft deze zoektocht niet veel opgeleverd, dus post ik hier maar eens een topic om te zien of ik nu overijverig aan het melden ben of dat het écht niet de bedoeling is.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De nieuwe FAQ en Voorwaarden staan helaas nog niet online, dat is een bekend puntje wat hopelijk spoedig gefixt zal worden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Kaas-Tosti
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 15:57
Inderdaad, wat dit nog maar eens verduidelijkt is dat het mogelijk is een bedrijfsnaam en KVK nummer in te vullen. Dit valt in mijn ogen gewoon onder reclame, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is lijkt me zo.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Alles in V&A is eigenlijk reclame, maar je bedoelt denk ik bedrijfsmatig aangeboden diensten? Tja, als je een categorie "Netwerk en systeembeheer" hebt dan valt het volgens mij al snel niet meer in de hobbyhoek.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Kaas-Tosti
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 15:57
Ik bedoel inderdaad bedrijfsmatig aangeboden diensten.

Het hoeft in Netwerk en Systeembeheer niet per sé bedrijfsmatig te zijn, je kunt dat ook gewoon doen omdat je het leuk vind of omdat (zoals ik net geloof ik al tegenkwam) je juist wat praktijkervaring wilt opdoen.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:18:
De nieuwe FAQ en Voorwaarden staan helaas nog niet online, dat is een bekend puntje wat hopelijk spoedig gefixt zal worden :)
In het vervolg wellicht een optie op eerst de FAQ en Voorwaarden neer te zetten en dan pas de programmatuur? ;)

Hoe dan ook, mocht V&A daadwerkelijk gevuld gaan worden met bedrijfsmatige diensten, dan zou ik het als "marktplaats"-V&A gebruiker erg op prijs stellen die categorie in een enkele klik permanent uit mijn selecties te laten verdwijnen.
</moppermodus>

Ik wacht wel even op de nieuwe voorwaarden en FAQ.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
Een dienst is wat Tweakers betreft een incidentele handeling of eenmalig project. Geen vast werk, daar hebben we de jobs site voor. Vacatures worden dan ook geweerd uit V&A. Wat wel mag zijn losstaande projecten. Bijvoorbeeld het aanleggen van een netwerk is een dienst, het onderhouden daarvan weer niet. Alles wat dus herhalend is of voor langere termijn is geen dienst voor V&A maar iets dat via jobs moet.

• zeef
Nu we het er toch over hebben, kijk maar even mee. Misschien vergeten we nog iets. :)
Ja, alle links komen nog! ;)

Tweakers.net FAQ

Vraag & Aanbod
  • Hoe kan ik een advertentie toevoegen?
  • Hoe kan ik mijn advertentie wijzigen of verwijderen?
  • Welke prijs moet ik invullen?
  • Wat mag ik nu wel en niet aanbieden of vragen?
  • Wat is een dienst?
  • Mijn computershop heeft hardware over. Mag ik dat in V&A zetten?
  • Ik koop nieuwe artikelen via internet, mag ik deze via V&A weer doorverkopen?
  • De (ver)koper reageert niet. Wat nu?
  • Ik heb een opmerking over een advertentie, wat nu?
  • Waar kan ik misbruik van Vraag & Aanbod melden?
V&A Feedback
  • Hoe beoordeel ik een gebruiker met wie ik zaken heb gedaan?
  • Mag ik reageren op beoordelingen van anderen?
  • Ik heb een beoordeling gevonden die volgens mij niet volgens de regels is
  • Hoe komt het dat er beoordelingen verdwijnen?
  • Mijn transactie is misgelopen, kan Tweakers helpen?
Vraag & Aanbod-voorwaarden
  • Vraag & Aanbod-voorwaarden
* Hoe kan ik een advertentie toevoegen?

Op de voorpagina van Vraag & Aanbod vind je een link naar 'Advertentiebeheer'. Hiermee kun je een advertentie samenstellen en reeds geplaatste advertenties beheren. Het plaatsen van Vraag & Aanbod advertenties is gratis. Zorg er voor dat de advertentiekop duidelijk en informatief is. Alleen ‘Leuke server’ als kop is bijvoorbeeld te summier en te algemeen. Zorg ook dat de beschrijving duidelijk is. Vermeld zoveel mogelijk gegevens, zoals aankoopdata, nieuwprijzen, de staat van het product enz. Zelf gemaakte foto’s zijn altijd handig om een indruk van het artikel te geven.

* Hoe kan ik mijn advertentie wijzigen of verwijderen?

Ga naar 'Advertentiebeheer' en klik op de advertentie die je wilt bewerken. Je komt nu op een pagina waar je je advertenties kunt bewerken of een andere status kunt geven. Het is niet mogelijk advertenties volledig te verwijderen omdat we nog wel de mogelijkheid moeten hebben advertenties achteraf in te zien, bijvoorbeeld bij geschillen of in geval van fraude of heling. Wil je dat je advertentie niet langer wordt getoond, dan kies je de status 'Vervallen'. Als het item in kwestie al is verkocht dan kies je de status 'Verkocht'; in het geval van koopadvertenties kies je status ‘gekocht’.

Om te voorkomen dat V&A wordt overspoeld met producten die niet meer te koop zijn omdat de oorspronkelijke plaatser vergeten is om de advertentie te verwijderen, worden V&A-advertenties die twee maanden lang niet gewijzigd zijn automatisch niet meer getoond.

* Welke prijs moet ik invullen?

Je bent zelf verantwoordelijk voor de prijs die je vraagt. Indien je de prijs niet weet, zoek dan op internet op gangbare verkoopsites zoals Marktplaats of Speurders naar vergelijkbare producten om een prijs te bepalen. Bij een veiling wordt een startprijs gevraagd. Vul hier een reële startprijs in. Indien je meerdere producten tegelijk aanbiedt, zoals bijvoorbeeld bij een zolderopruiming, vermeld dat een richtprijs per product. Advertenties met onzinprijzen zoals 0.01, 999 enz worden verwijderd.

* Wat mag ik nu wel en niet aanbieden of vragen?

Op zich heel eenvoudig: alleen legale zaken en diensten zijn toegestaan. Dit omvat o.a: Software met een overdraagbare licentie (vermeldt in de advertentie dat de licentie meeverkocht wordt). Dat geldt ook voor online games. Ook die mogen alleen verkocht worden als de licentie niet persoonsgebonden is. OEM software mag alleen verkocht worden indien de bijbehorende hardware ook meeverkocht wordt. Bij GSM's met simlock moet je vermelden welke simlock er op zit en tot welke datum deze loopt.

Niet toegestaan zijn o.a. : gemodde consoles of consoles met modchip (in het algemeen: alles wat de auteursrechtelijke beveiliging kan omzeilen). Engineering Sample processors (deze zijn eigendom van de fabrikant en mogen niet publiekelijk verkocht worden), software met een persoonlijke of eenmalige licentie evenals kopieën of back-ups van software. Verder is het alleen toegestaan artikelen of diensten aan te bieden die binnen de V&A categorieën vallen. Artikelen of diensten die hier niet binnen vallen zijn niet toegestaan (bijv. een powerball, zitzak e.d.). Bij twijfel kan je altijd even een mailtje sturen naar pricewatch[at]tweakers.net.

• Wat is een dienst?
Een dienst in V&A is eigenlijk een 'losse klus'. Bovendien zijn diensten uitsluitend gericht op consumenten. Diensten kenmerken zich door het eenmalige en unieke karakter. Dat kan een computer herinstalleren zijn of een netwerk aanleggen of een website bouwen. Een dienst is dus geen dienstverband voor kortere of langere termijn. Daarvoor is Tweakers Jobs in het leven geroepen. Advertenties gericht op werving en selectie zullen dan ook worden verwijderd.

* Mijn computershop heeft hardware over. Mag ik dat in V&A zetten?

Nee. Vraag en Aanbod is primair bedoeld als marktplaats voor consumenten. Omdat ook bedrijven wel eens wat hardware over hebben staan we ook toe dat een bedrijf een advertentie plaatst, zolang dit incidenteel gebeurt en de handel in hardware niet de kernactiviteit van het bedrijf is. Tevens mag er geen sprake zijn van oneerlijke concurrentie met particuliere verkopers. Zo mag een bedrijf best zijn gebruikte printer verkopen, maar is het niet toegestaan dat een handelaar in tweedehands computers deze voor dumpprijzen in V&A gaat plaatsen.

* De (ver)koper reageert niet. Wat nu?

Daar kunnen we weinig aan doen. Het is aan de (ver)koper om actief te communiceren met de andere partij. Indien men dit niet doet heeft Tweakers.net geen mogelijkheid om je in contact te brengen met de andere partij. Er is een topic in het Shopping Forum over veilig handelen in V&A. Dit topic kun je hier vinden.

* Ik heb een opmerking over een advertentie, wat nu?

Als de advertentie in jouw ogen niet klopt, bijvoorbeeld op basis van inhoud, of als je een opmerking hebt over een advertentie, dan kan je dit via het meldpunt kenbaar maken. De melding zal in behandeling worden genomen door iemand van de crew. Ga niet reageren in de advertentie zelf, hierdoor wordt het reactiegedeelte alleen maar onoverzichtelijk en ontstaan er zinloze discussies. Reageren in V&A is alleen bedoeld voor geïnteresseerden.

* Waar kan ik misbruik van Vraag & Aanbod melden?

Advertenties die niet conform de onderstaande voorwaarden zijn, kunnen gemeld worden bij het Meldpunt. De melding zal in behandeling worden genomen door iemand van de Tweakers.net-crew, die waar nodig de advertentie zal aanpassen of verwijderen en contact zal opnemen met de adverteerder.

* Hoe beoordeel ik een gebruiker met wie ik zaken heb gedaan?

Bij het schrijven van een goede beoordeling in de V&A feedback van een gebruiker spelen de volgende woorden een belangrijke rol: onderbouwd, realistisch, netjes en on-topic.
Onderbouwd: Als je een beoordeling schrijft, dan geef je daarin allereerst een beoordeling op maximaal drie punten (beschrijving, communicatie en aflevering). Vervolgens is het de bedoeling dat ieder beoordeelpunt onderbouwd wordt met voldoende informatie en passende argumenten; zie hiervoor ook de volgende paragraaf.

Realistisch: Als je scores gaat geven bij een beoordeling, wees dan realistisch in de scores die je geeft. Dat wil dus zeggen dat als iemand je goed te woord heeft gestaan en alles netjes afgehandeld heeft, je niet gelijk met 'zeer goed' in je beoordeling hoeft te gaan strooien om te laten zien dat het een toffe gast is. Hetzelfde geldt dus voor een (ver)koper die in gebreke is gebleven door (te) laat te zijn met reageren of dat je heb mogen genieten van een slechte aflevering. Daarbij hoef je dus ook niet gelijk met 'zeer slecht' te gaan strooien. Wees dus zeker van je zaak en geef mensen daadwerkelijk de realistische beoordeling die ze verdienen.

Netjes: Zorg ervoor dat je altijd netjes blijft met je formulering van je beoordeling; met vloeken en schelden kom je nergens en je beoordeling zal dan ook verwijderd worden. Plaats ook geen NAW- of andere privacygevoelige informatie van jezelf of andere in je beoordeling.

On-topic: Ten slotte, ga in een beoordeling niet allerlei niet ter zake doende punten erbij noemen. Het gaat om jouw beoordeling van iemand anders op basis van de drie beoordeelpunten en niet om dingen die mogelijk wel iets met de (ver)koper te maken hebben, maar verder niets zeggen over jouw ervaringen met de (ver)koper in verband met de concrete transactie waarover je op dit moment schrijft.

* Wat moet ik nou in een beoordeling zetten?

In een beoordeling willen wij graag zien wat je precies hebt gekocht of verkocht, of de (ver)koper jou goed te woord heeft gestaan, hoelang de bestelling onderweg was en in wat voor een staat deze is aangekomen. Zie ook de begeleidende tekstjes op de pagina waar je de beoordeling plaatst. Het moet niet zo zijn dat er een beoordeling wordt plaatst met daarin "dit is een toffe gast" of "wat een #%*$ verkoper", want deze opmerkingen geven geen compleet beeld van hoe iemand nou werkt of zaken afhandelt. Als bovenstaande punten in je beoordeling worden verwoord en je daarbij passende scores geeft, weten de bezoekers met wat voor (ver)koper zij te maken hebben.

Zorg er ook voor dat je een beoordeling pas plaatst als je transactie volledig is afgehandeld. Het eerder plaatsen van een beoordeling heeft geen zin, aangezien er in de tussentijd nog van alles kan veranderen zodat het eindoordeel toch anders wordt. Indien je een beoordeling plaatst zonder dat deze afgerond is, kan deze verwijderd worden. Een transactie is in onze ogen afgerond indien de levering plaatsgevonden heeft, of als de andere partij afhaakt of lange tijd niet meer reageert.

* Mag ik reageren op beoordelingen van anderen?

Nee, het is niet toegestaan om te reageren op beoordelingen van anderen. Als je het inhoudelijk niet eens bent met een beoordeling die iemand bij jou geplaatst heeft kan je via andere wegen contact opnemen met de schrijver van de betreffende beoordeling. Aangezien het doorgaans een gebruiker zal betreffen waarmee je contact hebt gehad over de advertentie, heb je waarschijnlijk wel contactgegevens tot je beschikking. Zo niet dan kan je kijken of de gebruiker een e-mail adres op zijn Gallery-pagina heeft staan, of proberen een Direct Message te sturen.

* Ik heb een beoordeling gevonden die volgens mij niet volgens de regels is

Als je vindt dat er iets in jouw of andermans V&A feedback staat dat er niet thuishoort, dan kun je reageren in het "[V&A Feedback] Meldpunt onterechte of foute beoordelingen" topic in het Pricewatch forum, of een e-mail sturen naar pricewatch[at]tweakers.net. Leg in het topic of de e-mail uit wat er precies mis is met de beoordeling en een van de Frontpage Admins zal vervolgens actie ondernemen. Het is uiteraard handig een link naar de betreffende beoordeling op te nemen, de datum van de beoordeling bevat een directe link naar die beoordeling.

* Hoe komt het dat er beoordelingen verdwijnen?

Beoordelingen verdwijnen alleen als een van de Frontpage Admins deze verwijdert. Het verwijderen kan verschillende redenen hebben, maar heeft er doorgaans mee te maken dat de beoordeling niet aan de hierboven omschreven regels en richtlijnen voldeed. Bijvoorbeeld door gebrek aan goede onderbouwing, of een beoordeling die niet over een concrete en afgeronde transactie gaat. De auteur van de beoordeling zal van verwijdering altijd per e-mail van op de hoogte gesteld worden.

* Mijn transactie is misgelopen, kan Tweakers helpen?

Het gaat bijna altijd goed maar soms gaat er iets mis met een transactie via Vraag en Aanbod. Wat kun je doen?

Belangrijk om te weten is dat Tweakers.net BV niet aansprakelijk is voor geschillen die voortvloeien uit het gebruik van V&A. Daarom is ook het volgende opgenomen in de Vraag en Aanbod voorwaarden (reviews: Tweakers.net FAQ):

"7. Tweakers.net B.V. biedt enkel de gelegenheid om verkoper en koper bij elkaar te brengen. Tweakers.net B.V. is en zal op geen enkele manier partij zijn in de daadwerkelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Tweakers.net B.V. kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden omtrent de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Ook kunnen wij nakoming van de overeenkomst tussen koper en verkoper niet garanderen, noch bij een geschil bemiddelen tussen partijen."

Allereerst de vraag : hoe lang speelt het geschil al? Waarom denk je dat er sprake is van bijvoorbeeld oplichting? Is er nog contact geweest? Soms is iemand onverwacht even niet bereikbaar. Dat er een week geen contact is geweest hoeft niet te betekenen dat iemand bewust probeert de zaak te flessen. Dat je je er zorgen over maakt is begrijpelijk, maar probeer rationeel te blijven. Bijvoorbeeld: Een track & trace nummer is vaak pas later te volgen, soms pas als de zending is aangekomen. Dat het nummer niet direct na verstrekken op de site herkend wordt is dus geen reden tot paniek.

2. Stuur links naar de advertentie, username, de onderbouwing uit punt 1, mailwisselingen / contact en overige informatie naar pricewatch@tweakers.net onder vermelding "gegevens ter registratie probleem met wederpartij in V&A". Ook al kunnen we niet bemiddelen, willen we uiteraard wél zo snel mogelijk weten of er sprake is van herhaling of structurele problemen met dezelfde persoon.

3. Lees je in wat betreft veilig handelen. Er loopt een handig draadje over op het forum:
[V&A] Wat algemene tips Je kan daar eventueel nog verder advies vragen. Hou er wel rekening mee dat ook op het forum persoonsgegevens niet worden toegestaan.

4. Ben je er inmiddels zeker van dat de afspraak niet nagekomen gaat worden, doe dan altijd aangifte. Daarnaast kan je eens op internet zoeken of er meer gedupeerden zijn. Als je een echte naam, telefoonnummer, e-mailadres of bankrekeningnummer hebt, dan kan je misschien medestanders vinden.

* Vraag & Aanbod-voorwaarden

Het gebruik van Vraag & Aanbod is aan een aantal voorwaarden gebonden. Door het plaatsen van een advertentie of het reageren op een advertentie verklaart de gebruiker kennis genomen te hebben van en akkoord te gaan met de onderstaande voorwaarden voor het gebruik van Vraag & Aanbod.
  1. Artikelen kopen en verkopen of het leveren of vragen van/naar diensten via "Vraag en Aanbod" (verder: V&A) is voorbehouden aan personen die naar Nederlands recht juridisch bindende overeenkomsten kunnen sluiten. Onverminderd het voorgaande, zijn de diensten nimmer toegankelijk voor minderjarigen of voor personen aan wie door Tweakers.net B.V. de toegang tijdelijk, gedeeltelijk of geheel voor bepaalde of onbepaalde tijd is ontzegd. Alle artikelen uit de algemene voorwaarden van Tweakers.net B.V. zijn onverminderd van kracht in de rubriek V&A.
  2. Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven.Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden.
  3. Het is een bedrijf dat is opgenomen in de Pricewatch, danwel op grond van de geldende toelatingseisen in aanmerking zou komen voor opname in de Pricewatch, niet toegestaan producten aan te bieden in V&A.
  4. De V&A-voorwaarden zijn gebaseerd op "fair use" en bepaalde expliciete ge- en verboden. Bij twijfel beslist de Tweakers.net-crew voor zover in deze voorwaarden of in de wet niet anders is bepaald. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd. Als u niet zeker weet of uw advertentie aan de voorwaarden voldoet, informeer dan vooraf bij de crew via pricewatch@tweakers.net.
  5. Door gebruik te maken van V&A verleent u Tweakers.net niet-exclusieve wereldwijde ononderbroken onherroepelijke, royaltyvrije overdraagbare toestemming tot het uitoefenen van de auteursrechten, publiciteits- en databaserechten die u met betrekking tot de in een V&A-advertentie genoemde gegevens bezit, dit enkel ter ondersteuning van de dienstverlening aan Tweakers.net B.V., en zodanig dat geen rechten die u hebt op deze gegevens worden geschonden. Tweakers.net B.V. zal deze gegevens enkel gebruiken voor operationele zaken van V&A, en in overeenstemming met artikel 16 van de algemene voorwaarden van Tweakers.net B.V..
  6. Tweakers.net zal geen andere gegevens verstrekken aan partij(en) dan de gegevens die in de advertentie zijn gebruikt, uitgezonderd in gevallen zoals bedoeld in artikel 8. Om die reden is een feedbacksysteem ingevoerd dat door de gebruiker zelf wordt geïnitieerd en dat helpt te bepalen met wie u zaken doet. Verdere communicatie tussen potentiële handelspartners dient buiten Tweakers.net B.V. om te geschieden, danwel via de op de site beschikbare middelen. Acquisitie en/of reclame in of via V&A is niet toegestaan.
  7. Tweakers.net B.V. biedt enkel de gelegenheid om verkoper en koper bij elkaar te brengen. Tweakers.net B.V. is en zal op geen enkele manier partij zijn in de daadwerkelijke overeenkomst tussen koper en verkoper. Tweakers.net B.V. kan dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden omtrent de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Ook kunnen wij nakoming van de overeenkomst tussen koper en verkoper niet garanderen, noch bij een geschil bemiddelen tussen partijen.
  8. Het is niet toegestaan meer advertenties te plaatsen dan 20 V&A en 5 diensten advertenties. Complete (computer-)systemen zijn één product. Omschrijf het product op de daartoe bestemde pagina en geef aan of u extra verkoopvoorwaarden hanteert. Tweakers.net behoudt zich het recht voor bij het plaatsen van excessief veel advertenties door één gebruiker het desbetreffende account te blokkeren. Het is niet toegestaan om binnen één week na plaatsing een advertentie van dezelfde strekking te plaatsen of herplaatsen. Het op welke wijze dan ook extra en/of onnodig onder de aandacht proberen te brengen van advertenties, zoals door, doch niet beperkt tot, onnodig gebruik van hoofdletters en/of leestekens, aanpassen van de plaatsingsdatum en dergelijke is niet toegestaan. Het op welke wijze dan ook beïnvloeden of manipuleren van het biedingsproces is reden voor onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net-diensten en -faciliteiten.
  9. Het aanbieden van illegale en/of gestolen apparatuur in V&A is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net-diensten en -faciliteiten. Tweakers.net kan bovendien aangifte doen van (poging tot) heling of een ander strafbaar feit.
  10. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om zonder opgaaf van redenen advertenties in V&A aan te passen, samen te voegen of geheel te verwijderen.
  11. Het is niet toegestaan om apparaten aan te bieden die uitsluitend zijn ontworpen om auteursrechtelijke bescherming te omzeilen danwel waarmee kopieën of geïmporteerde versies van computerspellen kunnen worden afgespeeld. Hiertoe worden in ieder geval gerekend gewijzigde/gemodde consoles, gewijzigde patches of hardware gewijzigd om back-up kopieën te kunnen spelen.
  12. Het is niet toegestaan om in advertenties naar externe sites te linken voor welke content dan ook. Dit met uitzondering van de productspecificatiepagina of pagina's van de desbetreffende fabrikant, producent of importeur.
  13. Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.
  14. De gebruikers van V&A zijn zelf verantwoordelijk voor hun gegevens. Onder gegevens verstaat Tweakers.net B.V. alle informatie die een gebruiker aan Tweakers.net B.V. of aan andere gebruikers verschaft bij de inschrijving, bij het bieden of aanbieden, in enige publieke ruimte op de site (inclusief het forum) of door het kenbaar maken van uw e-mailadres. Deze gegevens mogen in geen geval:

* onjuist, onnauwkeurig of misleidend zijn;

* frauduleus zijn of de verkoop inhouden van nagemaakte of gestolen objecten;

* inbreuk maken op het auteursrecht, octrooi, handelsmerk, handelsgeheim of andere eigendomsrechten of rechten van publiciteit of privacy van een derde partij;

* welke wet of andere regelgeving dan ook overtreden, dit inclusief, docht niet beperkt tot, de wetgeving met betrekking tot exportcontrole, consumentenbescherming, oneerlijke mededinging, discriminatie of misleidende reclame;

* bedreigend of lasterlijk zijn;

* zaken bevatten die in de algemene voorwaarden van Tweakers.net B.V. zijn uitgesloten zoals illegale software, adult content etc.;

* virussen of andere zaken bevatten die een systeem, data of persoonlijke gegevens kunnen beschadigen, deze nadelig kunnen beïnvloeden en/of clandestien onderscheppen;

* aansprakelijkheid voor Tweakers.net B.V. teweegbrengen of geheel of gedeeltelijk verlies veroorzaken van de diensten van onze (hosting)provider, of enige andere leverancier van Tweakers.net B.V.;

* rechtstreeks of indirect verwijzen naar beschrijvingen of beschrijvingen bevatten van goederen of diensten die verboden zijn bij deze overeenkomst.
  15. Door gebruik te maken van V&A gaat u akkoord met de regels van het feedbacksysteem. U erkent daarbij dat de feedbackscore bestaat uit de subjectieve meningen en ervaringen van andere gebruikers en zich uit in een door Tweakers.net B.V. berekende score. Deze score is persoonsgebonden. Het op welke wijze dan ook verhandelen, overdragen of vergeven van persoonlijke feedbackscores is niet toegestaan.
  16. Tweakers.net aanvaardt geen aansprakelijkheid jegens de gebruiker of welke derde dan ook voor winstderving, bijzondere, incidentele, bijkomende of enige andere schade die voortvloeit uit, of verband houdt met, het functioneren van onze site en/of diensten of deze voorwaarden, ongeacht de wijze waarop deze schade ontstaat. Dit behoudens aantoonbare grove schuld of nalatigheid van Tweakers.net B.V., met dien verstande dat de aansprakelijkheid van Tweakers.net B.V. nimmer hoger zal zijn een bedrag van 100 euro jegens u of welke derde dan ook .
  17. Door gebruik te maken van V&A verbindt u zich ertoe Tweakers.net B.V. en al zijn managers, directeuren, tussenpersonen en werknemers schadeloos te stellen en te beschermen tegen gelijk welke aanspraak of vordering, die uitgaat van om het even welke derde en die te wijten is aan of voortvloeit uit uw schending van deze overeenkomst of van de documenten die daarvan bij verwijzing deel uitmaken, of uit uw inbreuk op eender welke wet of op de rechten van een derde.
  18. Eender welk juridisch geschil of wettelijke aanspraak welke voortvloeit uit, of verband houdt met, deze overeenkomst of onze diensten (met uitsluiting van de gerechtelijke stappen die Tweakers.net B.V. zelf onderneemt om de aan het bedrijf verschuldigde bedragen te ontvangen en/of een schadevergoeding of een bevel te verkrijgen met betrekking tot onrechtmatige verrichtingen op de website van Tweakers.net B.V., inbreuk op intellectueeleigendomsrechten of deze overeenkomst) zal worden beslecht middels Bindend Advies volgens de regels van de Stichting Geschillencommissies Consumentenzaken te Den Haag. Indien u of Tweakers.net B.V. een vordering instelt die strijdig is met deze clausule, kan de wederpartij gerechtelijke kosten claimen tot een maximum van 5000 euro.
  19. Wordt een bepaling in deze overeenkomst geacht ongeldig of niet uitvoerbaar te zijn, dan wordt die bepaling doorgehaald, maar zijn de overige bepalingen onverminderd van toepassing.
  20. U gaat ermee akkoord dat deze voorwaarden en alle daarin opgenomen overeenkomsten door Tweakers.net B.V., naar ons eigen goeddunken, kunnen worden overgedragen aan een derde partij in geval van fusie of overname.
  21. Indien Tweakers.net B.V. nalaat direct te handelen met betrekking tot een schending door uzelf of door anderen van deze overeenkomst, doet het bedrijf niet automatisch afstand van het recht om te handelen met betrekking tot latere of soortgelijke schendingen.
  22. U bent verplicht alle toepasselijke nationale, Europese (EU) en internationale regelgeving na te leven met betrekking tot het gebruik dat u maakt van onze diensten en uw activiteiten inzake het bieden op, aanbieden, kopen en verkopen van objecten op onze site.
  23. Ten slotte: wees voorzichtig, gebruik uw gezond verstand en doe veilig zaken wanneer u onze site gebruikt. Wees er alert op dat altijd het gevaar bestaat dat uU zaken doet met minderjarige personen of personen met een valse identiteit. Bovendien kunnen er bijzondere risico's verbonden zijn aan het zakendoen over de grenzen.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 20-09-2010 10:32 ]

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Trek in elk geval dat User Review/survey gedeelte even recht qua terminologie. Die dingen heten tegenwoordig beoordelingen, en vormen samen de V&A feedback. Die hele term "User Review/survey" komt op de site nergens meer terug :)

Verder mag wat mij betreft de toelichting over wat qua diensten wel en niet de bedoeling is wel iets duidelijker in de FAQ/Voorwaarden komen te staan. In de Voorwaarden staat daarover zelfs helemaal niets, terwijl daar bij producten wel expliciet een en ander aan regels staat voor bedrijfsmatige advertenties.

Er staat nu enkel het volgende stukje:
Diensten kenmerken zich door het eenmalige en unieke karakter. Een dienst is een opzichzelfstaand project en geen dienstverband voor kortere of langere termijn.
Als je dat iets uitbreid met zeef in "\[V&A] Diensten, wat mag wel en wat mag n..." als basis en het evt. in een apart kopje zet (zodat het wat meer opvalt, het is immers een nieuw fenomeen) dan zou dat denk ik wel beter zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Orion84 op 16-09-2010 17:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zo, ik heb het stuk over de V&A feedback even herschreven. Voornamelijk wat betreft de terminologie, maar hier en daar ook nog wat kleine schoonheidsfoutjes en zo gefixt :)

Let je er wel op dat je even op allerlei plekken nog de benodigde linkjes moet fixen als je deze tekst binnenkort online zet? En dan doel ik niet alleen op de inhoudsopgave, maar ook linkjes naar forum topics en dergelijke :)

• zeef
Orion84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:25:
Zo, ik heb het stuk over de V&A feedback even herschreven. Voornamelijk wat betreft de terminologie, maar hier en daar ook nog wat kleine schoonheidsfoutjes en zo gefixt :)

Let je er wel op dat je even op allerlei plekken nog de benodigde linkjes moet fixen als je deze tekst binnenkort online zet? En dan doel ik niet alleen op de inhoudsopgave, maar ook linkjes naar forum topics en dergelijke :)
:Y :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Ik stem als user voor een apart kopje over Diensten in V&A. Heb nu met mijn half wakkere hoofd 5 keer door de post van zeef heengescrolled, maar het valt me nog steeds niet op dat er iets over Diensten instaat.
Beter té duidelijk dan net niet imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Games mogen alleen verkocht worden indien de originele game meegeleverd wordt.
"mee" kan wel van meegeleverd af. Games mogen alleen verkocht worden indien de originele game geleverd wordt. Maar kan die zin niet helemaal weg? Kopieën van games worden iets verderop al uitgesloten bij software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wordt er nog iets met punt 8 gedaan? Het komt geregeld voor dat er een gebruiker is met meer advertenties dan eigenlijk "toegestaan" is.
Als het blijft bestaan, is het dan niet mogelijk om bij het aanmaken van een nieuwe advertentie automatisch te laten controleren of de gebruiker niet al teveel advertenties heeft? (Aangezien ik totaal geen verstand van programmeren heb, heb ik dus ook geen idee of dit moeilijk in te bouwen is. :P)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:50:
Wordt er nog iets met punt 8 gedaan? Het komt geregeld voor dat er een gebruiker is met meer advertenties dan eigenlijk "toegestaan" is.
Als het blijft bestaan, is het dan niet mogelijk om bij het aanmaken van een nieuwe advertentie automatisch te laten controleren of de gebruiker niet al teveel advertenties heeft? (Aangezien ik totaal geen verstand van programmeren heb, heb ik dus ook geen idee of dit moeilijk in te bouwen is. :P)
Ik stoor me meer aan mensen die elke dag een ad verwijderen en herplaatsen om bovenaan te staan dan aan degenen die 20 losse ads hebben staan eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Megaflix schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:46:
[...]

"mee" kan wel van meegeleverd af. Games mogen alleen verkocht worden indien de originele game geleverd wordt. Maar kan die zin niet helemaal weg? Kopieën van games worden iets verderop al uitgesloten bij software.
done :)
Thrackan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:14:
Ik stem als user voor een apart kopje over Diensten in V&A. Heb nu met mijn half wakkere hoofd 5 keer door de post van zeef heengescrolled, maar het valt me nog steeds niet op dat er iets over Diensten instaat.
Beter té duidelijk dan net niet imho.
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Thrackan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:55:
[...]

Ik stoor me meer aan mensen die elke dag een ad verwijderen en herplaatsen om bovenaan te staan dan aan degenen die 20 losse ads hebben staan eerlijk gezegd.
Als je dit ziet, graag melden via het meldpunt aangezien dat dus niet is toegestaan. Je mag na 1 week de advertentie herplaatsen, niet iedere dag.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:43
diensten tussen de v/a vind ik niks,zelf vervelend.
het bieden werkt slecht en je krygt geen mail meer als je bent overboden, of als je reageer op een adv.

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dit topic gaat over de nieuwe FAQ en voorwaarden, zou je je op en aanmerkingen over V&A 3 a.u.b. even in een apart topic, of bijvoorbeeld in \[V&A3] Centraal feedbacktopic willen melden? Tnx :)

Een iets uitgebreidere uitleg van wat er volgens jou mis is zou dan trouwens wel welkom zijn :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Thrackan schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:28:

Hoe dan ook, mocht V&A daadwerkelijk gevuld gaan worden met bedrijfsmatige diensten, dan zou ik het als "marktplaats"-V&A gebruiker erg op prijs stellen die categorie in een enkele klik permanent uit mijn selecties te laten verdwijnen.
</moppermodus>
Tot nu toe valt het wel mee met het aantal aanbodadvertenties in de dienstencategorieën. Als ze storend worden kunnen we de aanbodadvertenties standaard verbergen in het filter of er geld voor vragen.

Een pref om alle dienstenadvertenties te verbergen lijkt me nogal overdreven. Zo'n pref hebben we ook niet voor games, mobile of consumentenelektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb deze advertentie aangemeld en ook al respons gehad dat deze behandeld zou maar om het voor mezelf duidelijk te krijgen t.o.v. de V&A FAQ. Dit soort advertenties, inclusief een link naar een eigen website, zijn dus geen enkel probleem en vallen binnen de gestelde regels?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De link naar de webshop, daar ga ik nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Puntje 12?
"Het is niet toegestaan om in advertenties naar externe sites te linken voor welke content dan ook. Dit met uitzondering van de productspecificatiepagina of pagina's van de desbetreffende fabrikant, producent of importeur."

Daarbij wordt er hoofdzakelijk hardware in de advertentie aangeboden?
zeef schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:18:
De link naar de webshop, daar ga ik nog eens goed over nadenken.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 19-09-2010 17:09 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het is gewoon een wat 'grijzer' gebied. Reclame maken mag niet, behoudens via de reguliere kanalen. Nu zet je in je -overigens geheel valide- diensten advertentie een link naar de site waar ook een webshop draait voor andere artikelen. Voorlopig zeg ik : ja maar als het op deze manieren de spuigaten uitloopt met links van allerhande winkels dan ga ik dat wel heroverwegen. :)

on second thought :

dit stukje
EN:
THUISWINKELEN IN ONZE WEBWINKEL; WWW.MAJAPRO.NL
PC- COMPLEET
PC- ONDERDELEN.
NOTEBOOKS
GAMES EN SOFTWARE
Gaat me wel iets te ver. Je biedt een dienst aan "helpen met configuratie". Dan moet je jezelf ook daartoe beperken. Als je hardware wil aanprijzen dan moet je echt hier zijn. Prima dat je er een link naar je site bij zet maar de verkoop van hardware heeft niets te maken met "Kleine zelfstandige bied zich aan bij computer problemen in de regio Deventer".

En ja, de CAPS ZIJN ECHT OVERBODIG EN STOREND.

[ Voor 43% gewijzigd door zeef op 20-09-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik vind van die advertentie wel de capslock bijzonder storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat van die CAPS valt onder punt 8?

"Het op welke wijze dan ook extra en/of onnodig onder de aandacht proberen te brengen van advertenties, zoals door, doch niet beperkt tot, onnodig gebruik van hoofdletters en/of leestekens, aanpassen van de plaatsingsdatum en dergelijke is niet toegestaan."

Ik begrijp niet helemaal waarom zaken die duidelijk door de V&A FAQ niet toegestaan worden, als grijs gebied gezien worden? Hoe kan dit nu grijs worden gezien terwijl de regelgeving helder is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
hardware-lover schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:36:
Dat van die CAPS valt onder punt 8?

"Het op welke wijze dan ook extra en/of onnodig onder de aandacht proberen te brengen van advertenties, zoals door, doch niet beperkt tot, onnodig gebruik van hoofdletters en/of leestekens, aanpassen van de plaatsingsdatum en dergelijke is niet toegestaan."

Ik begrijp niet helemaal waarom zaken die duidelijk door de V&A FAQ niet toegestaan worden, als grijs gebied gezien worden? Hoe kan dit nu grijs worden gezien terwijl de regelgeving helder is?
Caps : helemaal mee eens.
Inhoud : Als iemand zijn diensten aanbied als PC-dokter en naar z'n site verwijst met info over PC dokterschap dan is er niks aan de hand. De advertentie gaat ook in op de webshop die op de site draait waar een URL van wordt gegeven. Dat gaat ons te ver. Als ik de advertentie zou aanpassen dan zou ik 'm uncappen en dat stuk over webshop & url verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De nieuwe V&A FAQ tekst staat nu ook op z'n plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Twee linkjes zijn stuk: 'wat is een dienst' in de index, en onder 'Mijn transactie is misgelopen, kan Tweakers helpen?' de verwijzing naar de V&A voorwaarden. Deze verwijst naar het begin van dezelfde pagina ipv naar reviews: Tweakers.net FAQ

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
F5 then try again? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
One down, one to go. :P

De verwijzing naar de voorwaarden is nog niet goed dus. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Dirk op 20-09-2010 10:43 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ook dat is nu opgelost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Femme schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:53:
[...]

Tot nu toe valt het wel mee met het aantal aanbodadvertenties in de dienstencategorieën. Als ze storend worden kunnen we de aanbodadvertenties standaard verbergen in het filter of er geld voor vragen.

Een pref om alle dienstenadvertenties te verbergen lijkt me nogal overdreven. Zo'n pref hebben we ook niet voor games, mobile of consumentenelektronica.
Hmm, nog even offtopic reageren hoor, maar prefs om te filteren zouden mijn inziens best handig zijn. Ik ben het overigens wel met je eens dat er niet per sé voor diensten een uitzondering moet worden gemaakt. Maar eens een feature request inschieten ergens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Is het niet een idee om ook een linkje naar de FAQ / Voorwaarden op te nemen op de pagina waar je een nieuwe advertentie aanmaakt? Voorheen stond dat prominent op de V&A home page, nu moet je zelf de Pricewatch FAQ induiken.

Hij staat wel bij de shortcuts naast een advertentie, maar dat is een beetje mosterd na de maaltijd. Zeker wat betreft de regelgeving voor het plaatsen van een advertentie lijkt het me wel handig om die expliciet onder aandacht te brengen op de pagina waar je een nieuwe advertentie opstelt. Dat bestaat dan wat mij betreft minstens uit een linkje in de shortcuts net zoals naast een advertentie, maar een kort stukje tekst waarin de gebruiker expliciet op de regels gewezen wordt zou ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik zal het verzoek doorgeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:51

Shuriken

Life is all about priorities

2. Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven.Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden.

In hoevere is het toegestaan dat particulieren een handeltje op tweakers V&A runnen? Ik zag bij toeval dat iemand een aantal mobiele telefoon accesoires verkoopt. Het gaat in de advertentie duidelijk om nieuwe spullen die in grote oplage voorradig zijn. Hij zei akkoord ervoor gekregen te hebben van een fp admin.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
V&A aangeboden: J-Media - Reclame

Is dit nu ook al toegestaan in V&A ?
volgens de FAQ staan particulieren nog steeds centraal. Bovenstaande lijkt erg veel op business to business :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

Henk007 schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:28:
V&A aangeboden: J-Media - Reclame

Is dit nu ook al toegestaan in V&A ?
volgens de FAQ staan particulieren nog steeds centraal. Bovenstaande lijkt erg veel op business to business :?
Dat vroeg ik me nou ook al af?

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Femme schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:53:
[...]
Ik zou het eigenlijk wel een handige pref vinden. De dienst advertenties zijn voor mij totaal niet interessant en vormen toch net even een ander gebied dan vraag en aanbod games, mobile of consumentenelektronica: juist omdat het vaak om het inhuren (of zoeken naar) skills gaat ipv overdraagbare goederen.

Overigens vind ik de layout etc wel erg mooi geworden :)

Wat ook nog wel handig is, is de mogelijkheid om een voorkeur op te geven voor de feedback op een report. Nu krijg je netjes elke keer een e-mail maar wellicht is DM (indien dat aan staat bij de melder) handiger.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 26-09-2010 19:45 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als ik naar 'aanbod alles' kijk zie ik ook wel eens dingen die me niet interesseren. Je kan gericht zoeken en dan valt alle zut buiten de categorie weg of je kan in de vergaarbak kijken, met als gevolg dat je ook alles ziet. ;)

We zullen morgen even naar de genoemde advertenties kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 26-09-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

zeef schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:44:
Als ik naar 'aanbod alles' kijk zie ik ook wel eens dingen die me niet interesseren. Je kan gericht zoeken en dan valt alle zut buiten de categorie weg of je kan in de vergaarbak kijken, met als gevolg dat je ook alles ziet. ;)

We zullen morgen even naar de genoemde advertenties kijken.
Natuurlijk zie je bij aanbod alles dingen die je niet interesseren. Het is een beetje hetzelfde als de active topics lijst maar dat vind ik een beetje te snel voorbij gaan aan het punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Bor de Wollef schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:47:
[...]

Natuurlijk zie je bij aanbod alles dingen die je niet interesseren. Het is een beetje hetzelfde als de active topics lijst maar dat vind ik een beetje te snel voorbij gaan aan het punt.
De dienst advertenties zijn voor mij totaal niet interessant en vormen toch net even een ander gebied dan vraag en aanbod games, mobile of consumentenelektronica: juist omdat het vaak om het inhuren (of zoeken naar) skills gaat ipv overdraagbare goederen.
Nou, van de drie voorbeelden die je noemt wordt je er met twee op je wenken bediend. Alleen de laatste moet je even zoeken. En dat was ook zo voor PW3. Overigens, het aantal diensten is zeer beperkt in het overzicht ik moet echt actief gaan zoeken wil ik er een vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

zeef schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:04:
[...]
Overigens, het aantal diensten is zeer beperkt in het overzicht ik moet echt actief gaan zoeken wil ik er een vinden.
Da's waar. Het is dan ook geen klacht hoor, mocht je het zo opvatten. Zie het meer als "nice to have" mocht er nog ontwikkeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Staat in de prioriteitenlijst net achter dating.tweakers.net. :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

zeef schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:55:
Staat in de prioriteitenlijst net achter dating.tweakers.net. :+ ;)
Oe, zo snel al? Ik had niet verwacht dat deze feature request al binnen 2 weken klaar zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Shuriken schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:29:

In hoevere is het toegestaan dat particulieren een handeltje op tweakers V&A runnen? Ik zag bij toeval dat iemand een aantal mobiele telefoon accesoires verkoopt. Het gaat in de advertentie duidelijk om nieuwe spullen die in grote oplage voorradig zijn. Hij zei akkoord ervoor gekregen te hebben van een fp admin.
We willen hier wat soepeler mee omgaan, met name voor particulieren. Dus wel zullen beperkte 'handel' toestaan. Dit met het idee er achter dat er wat meer te vinden zal zijn in V&A koor de kooplustigen. Dat kan een particulier zijn maar ook een bedrijf met overstock e.d. Reguliere handel of verkoop van/door bedrijven in V&A blijft niet toegestaan, daar hebben we de PW voor.
Pagina: 1