Self-powered access point

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:04

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Aangezien ik een fanatiek draadloos internet gebruiker ben zoek ik volgend speeltje:

Een zelf voedend draadloos accesspoint voor draadloos internet.
Ik kom nogal bij vaak bij kennissen etc die geen draadloos internet hebben en aangezien ik graag mijn laptop/ipad wat dan ook wel wil kunnen gebruiken...

Ik weet dat dit soort apparaten bestaan, deze krijgen voeding via de RJ45 poort??

Weet iemand waar dit te krijgen is?

Groet,
Evert-Job

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Power over ethernet heet het, maar dan moet de switch/router aan de andere kant het ook ondersteunen.
Of je moet met een adapter werkt, de zogenaamde PoE injector.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Zucht, /me Nielson wordt traag ;), zie boven ^^

[ Voor 95% gewijzigd door Nielson op 16-09-2010 16:01 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hey,

Hmz dus dat word het niet.. kan je beter met een kabel gaan werken. Tevens moet je dus een speciale router kopen, die zullen ook niet goedkoop zijn...

Verwijderd

misschien een mobiel data abbonementje? kun je altijd en overal internetten...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Toppe schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:02:
Hey,

Hmz dus dat word het niet.. kan je beter met een kabel gaan werken. Tevens moet je dus een speciale router kopen, die zullen ook niet goedkoop zijn...
ROFL die hoort al bij de klant te staan, of installeer je hun hele IT infrastructuur ook meteen even?
Lijkt me niet heel wenselijk ;).

Nee je hebt een PoE AP nodig, die zijn niet heel duur (tov gewone APs) en een injector.
Injector:
http://cgi.ebay.nl/PoE-Po...zwerk&hash=item3cad522722

Zoiets, 25E dus.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Boudewijn schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:23:
[...]

ROFL die hoort al bij de klant te staan, of installeer je hun hele IT infrastructuur ook meteen even?
Lijkt me niet heel wenselijk ;).

Nee je hebt een PoE AP nodig, die zijn niet heel duur (tov gewone APs) en een injector.
Injector:
http://cgi.ebay.nl/PoE-Po...zwerk&hash=item3cad522722

Zoiets, 25E dus.
dus eigenlijk kun je beter een wifi AP kopen aangezien je met een injector en PoE AP alsnog een voeding's stekker en een netwerk kabel nodig hebt. slapert

ik snap helemaal niet waarom iedereen hier met PoE loopt te gooien. hij wil gewoon bij iemand die wel een router maar geen draadloos heeft zijn i(ding) via wifi aansluiten. wat heb je dan aan een PoE accespoint of een injector :?

-------------

je hebt ook AP's die USB gevoed worden. of met een accu's werken. tevens kun je er dan nog 3g support op krijgen ;)

deze is in julie of junie nog bij de aldi tekoop geweest:
http://ictoblog.nl/2010/0...ernet-router-access-point
http://ictoblog.nl/2010/0...e-zolid-route-echt-mobiel

nog wat andere die ik op google vond:
http://www.dlink.com/products/?pid=346#
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1689

zoek anders eens op google naar "pocket acces point" of "usb powerd acces point"

PoE is voor jou niet de oplossing! en zou een grote miskoop zijn

[ Voor 128% gewijzigd door Proxx op 16-09-2010 16:53 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Proxx schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:31:
[...]

dus eigenlijk kun je beter een wifi AP kopen aangezien je met een injector en PoE AP alsnog een voeding's stekker en een netwerk kabel nodig hebt. slapert
Neen. In de gevallen dat er wel degelijke PoE aanwezig is is dit handiger. Buiten dat is dit flexibeler ;).
PoE is voor jou niet de oplossing! en zou een grote miskoop zijn
Want? Liever een B-merk router op een accu (hoe lang moet het meegaan, hoe intensief gebruik, welke prijsklasse, welke security eisen, wat voor kwaliteit of zelfs een SLA?).

Zonder die eisen te kennen kun je uberhaupt geen waardeoordeel uiten over de voorgelegde opties.

• Proxx
Boudewijn schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:50:
[...]

Neen. In de gevallen dat er wel degelijke PoE aanwezig is is dit handiger. Buiten dat is dit flexibeler ;).

[...]

Want? Liever een B-merk router op een accu (hoe lang moet het meegaan, hoe intensief gebruik, welke prijsklasse, welke security eisen, wat voor kwaliteit of zelfs een SLA?).

Zonder die eisen te kennen kun je uberhaupt geen waardeoordeel uiten over de voorgelegde opties.
Ik kom nogal bij vaak bij kennissen etc die geen draadloos internet hebben en aangezien ik graag mijn laptop/ipad wat dan ook wel wil kunnen gebruiken...
ik ga er voor het gemak van uit dat die kennissen gewoon particulieren zijn en geen bedrijven. en dat hij een consumenten oplossing zoekt omdat het over iphone/ipad gaat (kan ook zakelijk maar 1 + 1 = 2. wie heeft er in gods naam nu PoE netwerk thuis?
Want? liever een B-merk PoE router met een B-merk injector er aan....... ?

en als er SLA's bij komen kijken denk ik dat meneer wel ergens anders geïnformeerd heeft over deze kwestie. en ik denk dat meneer dan de vraag ook heel anders geformuleerd had met klanten ipv kennisen om als voorbeeld te noemen

[ Voor 23% gewijzigd door Proxx op 16-09-2010 17:19 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De kans dat z'n "kennissen", dus waarschijnlijk prive personen en geen bedrijven, PoE hebben is nihil. Dus gewoon een simpel wifi accespointje en een reserve netwerkkabel meenemen, aansluiten op de aanwezige router (als die een ingebouwde switch heeft).

Edit: Proxx was eerder

[ Voor 4% gewijzigd door Quantor op 16-09-2010 16:58 ]

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 12:07
Proxx schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:55:
[...]

[...]
wie heeft er in gods naam nu PoE netwerk thuis?
Ik 8)
Maar inderdaad, de TS heeft er in dit geval niets aan, hij vraagt een apparaat wat ie makkelijk mee kan nemen naar verschillende kennissen en daar gewoon simpel aan kan sluiten zodat hij wireless heeft.

• Proxx
IcE_364 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:03:
[...]

Ik 8)
Maar inderdaad, de TS heeft er in dit geval niets aan, hij vraagt een apparaat wat ie makkelijk mee kan nemen naar verschillende kennissen en daar gewoon simpel aan kan sluiten zodat hij wireless heeft.
oke dus 0,0001% van de mensen heeft PoE thuis :P

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

umts routertje misschien? is niet zelfvoedend, maar wel zo draadloos als mogelijk (buiten de dongle zelf op de laptop aansluiten)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik zie het alweer, word een flinke uitdaging een dergelijk apparaat te vinden.

Via een data abbo kan wel, alleen zit je dan weer met FUP. Aangezien ik behoorlijk wat verbruik (Mocht ik het in de auto gaan gebruiken!)

Opzoek naar een dergelijk apparaat, had een mooie van d-link gevonden DWL-G730AP alleen deze is niet meer leverbaar!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dan kan ik ook voor de Sitecom WL-357 aanschaffen. Maar doet de Apple Airport express niet het zelfde? In prijs iets meer, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
portable Wifi-routers. Ervaring?

is een wat ouder topic maar misschien kun je er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik vind de sitecom WL-361 interresant, alleen nergens in nederland te koop.
Eigelijk zoek ik niet specifiek op een 3g modem, omdat het juist een accesspoint moet zijn. Mocht er 3g inzitten oké maar het is niet verplicht...

Iemand enig idee waar de Sitecom WL-361 te koop is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien heeft de TS een S60 Nokia telefoon of een Windows Mobile, dan kan ik JoikuSpot ten zeerste aanraden. Dit maakt van je telefoon een Wifi accespoint-router naar 3G.
Dan fungeerd je telefoon dus als een WiFi router met internet via de 3G van je telefoon. Werkt erg goed en was mij de 9euro aanschafwaarde zeker waard.
http://www.joikushop.com/
Er is overigens ook een free versie, deze laat alleen HTTP door.

[ Voor 8% gewijzigd door Madshark op 21-09-2010 00:20 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Vandaag de mobiele router bij de Aldi, stond in het krantje voor 49,- alleen gekocht voor 25,-

Beetje jammer alleen dat m'n iPad gejat is!!!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
na bovenstaand bericht vandaag de Apple winkel bezocht, nieuwe iPad aangechaft.

Zodra ik de persoon te pakken heb die m'n vorige gejat heeft... bereid je maar voor, na dat ik met je klaar ben eet je de rest van je leven via een rietje!!!

Wel blij met m'n nieuwe!

Pagina: 1