[Excel 2007] Tabbladen doorrekenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
Beste mensen :) ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal de situatie eerst even uitleggen.

Ik woon in een studentenhuis, waarvan 1 huisgenoot altijd de huisrekening beheerde in Excel. Echter, door het overlijden van deze huisgenoot ben ik nu genoodzaakt de rekening over te nemen.

Excel ben ik op zich redelijk bekend mee, maar ik snap 1 ding niet. Ik hoop dat ik het zo duidelijk mogelijk uit kan leggen.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rrpoxw.gif

Op zich is het redelijk overzichtelijk. Alle bedragen worden voor de maand februari uit de maand januari gehaald. De cel die in het GIFje geselecteerd is verwijst ook netjes naar het bedrag van de maand januari (zie onderin tabbladen).

Echter, als ik nu bijvoorbeeld maart aan ga maken, dan veranderen deze waarden niet mee. Dus waar nu '=jan!K39' staat, moet dan '=feb!K39' komen te staan.
Er zou een manier moeten zijn om dit automatisch te laten doen. Ik heb een paar keer meegekeken toen hij het nog wel beheerde, en ik kan me niet herinneren dat hij elke keer die x aantal cellen handmatig aan het bijwerken was. Dit ging automatisch mee als je een nieuw tabblad aanmaakte voor een nieuwe maand.

Handmatig werkt dus op zich wel, maar het vraagt om typfouten, en typfouten worden, zoals je zal begrijpen, in deze situatie niet op prijs gesteld :)

Ik hoop dat iemand me begrijpt en een oplossing weet :) bvd!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Druk eens op Alt-f11 en kijk eens of hij er een macro voor heeft gemaakt. Uitvoeren van zo'n macro kan dan het eenvoudigst via alt-f8. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• spokje
Krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2vdhao8.gif

Betekent dit dat er een macro voor is gemaakt?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:26
Neen, helaas, geen marco te bekennen :)

Home Assistant configuratie

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Nee, dan is er geen macro. Maar misschien dan een simpele zoeken en vervangen ook al werkt: zoeken naar jan! en alles vervangen door feb!

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• spokje
Dat is eventueel nog wel een mogelijkheid idd. Maar normaal werkt zoiets alleen dmv macro's?

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Een macro is de meest praktische oplossing inderdaad, alhoewel zoeken en vervangen ook heel simpel is, en minder kennis vereist.

Pagina: 1