Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] bedrijfsgegevens automatisch aanvullen

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Als beheerder van openkvk.nl denk ik dat het net als het automatisch aanvullen bij postcodes in V&A advertenties het ook wel handig zou zijn om de bedrijfsgegevens in het profiel automatisch aan te vullen. Scheelt tikken, en minder tikken is een betere gebruikers ervaring.

Respectievelijk voor PHP en JSON eenvoudig te implementeren.
code:
1
2
http://api.openkvk.nl/php/select * from kvk where kvks = 27312152;
http://api.openkvk.nl/json/select * from kvk where kvks = 27312152;

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:50

rob_erwt

What does this button do?

Omdat het aanbieden van diensten en de daarbij behorende bedrijfsgegevens net nieuw zijn, willen we eerst even aankijken hoe het gaat lopen. Mocht het nu echt storm gaan, dan is dit wellicht een mooie uitbreiding. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb nog een vraagje over die bedrijfsgegevens. Kan het veld kvk ook gebruikt worden om een btw nummer in te zetten ?

Vroeger had je in België een Handelsregister nummer in de vorm van HR plaatsnaam aantal cijfers , nu is je BTW nummer ook je handelsregister dus zou het voor Belgische bedrijven een waarde moeten aannemen van BExxxxxxxxxx (x = cijfer).

Geldigheid van btw nummers kan je testen op een europese website (http://ec.europa.eu/taxat...shome&selectedLanguage=NL) of voor de Belgische via de kbo site.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Skinkie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:13:
Als beheerder van openkvk.nl denk ik dat het net als het automatisch aanvullen bij postcodes in V&A advertenties het ook wel handig zou zijn om de bedrijfsgegevens in het profiel automatisch aan te vullen. Scheelt tikken, en minder tikken is een betere gebruikers ervaring.
Het lijkt me een aardige extra, maar wel als de optie ook blijft bestaan om ook handmatig in te voeren. Ik vind het bijvoorbeeld wel prettig dat ik ook een van mijn andere handelsnamen van hetzelfde KvK-nummer in kan voeren. Niet onder al mijn handelsnamen doe ik ICT-diensten :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

crisp

Devver

Pixelated

Skinkie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:13:
Als de KvK daar zelf een api voor zou hebben zouden we het wellicht willen overwegen; persoonlijke initiatieven, hoewel nobel, zijn door ons echter minder vertrouwd en we willen daar dus doorgaans liever geen afhankelijkheid van creëeren.

Persoonlijk vraag ik me ook af waarom je letterlijk queries hebt staan in je URL's...

Blijft wmb enkel de vraag van Tomsworld staan in dit topic...

Intentionally left blank