Feedback geven op koper in nieuwe systeem

Pagina: 1
Acties:

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Het nieuwe feedback systeem ziet er mooi uit. Het is me alleen niet duidelijk hoe ik precies feedback geef op een koper: Is het dan de bedoeling dat ik alleen 'communicatie' beoordeel? Lijkt me wel want de andere variabelen zijn niet van toepassing. Ik dacht ik zal het voor de zekerheid even checken.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 16-09-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het lijkt me logisch dat je alleen onderdelen beoordeelt waar je ervaring mee hebt. Als jij alleen wat te vertellen hebt over hoe de koper communiceerde, dan vul je dus alleen dat in :)

Maar dat hoeft niet per se altijd zo te zijn. In het geval dat de koper het product komt ophalen kan je wellicht ook bij Aflevering vermelden of hij zich daar aan de afspraken hield qua tijd en zo. Of überhaupt dat je het op prijs stelde dat de koper de moeite nam om het product op te komen halen. Eventueel zou je het "afleveren" van het geld daar ook bij kunnen betrekken.

Of het product aan de omschrijving voldeed zal doorgaans inderdaad niet van toepassing zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Als je een koper wilt beoordelen en je doet het alleen maar op 'communicatie' ,dan worden zijn gemiddelden op de andere vlakken wel onderuitgetrokken .En dat is natuurlijk niet zo mooi. Is er niet iets anders in te bakken om een koper op een meer gepaste manier te beoordelen?

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 20-09-2010 19:20 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoezo worden die onderuitgetrokken? Als je de andere scores op "geen oordeel" laat staan, dan tellen die gewoon niet mee.

Het gemiddelde per onderdeel is gewoon de som over alle scores gedeeld door het aantal beoordelingen van dat onderdeel. Dus dat blijft hetzelfde als een beoordeling dat onderdeel geen score geeft.

Het totaalgemiddelde wordt ook niet vreemd beïnvloed. Ik neem tenminste aan dat het totaalgemiddelde berekend wordt als:

(gem. beschrijving + gem. communicatie + gem. aflevering) / 3

[ Voor 68% gewijzigd door Orion84 op 20-09-2010 19:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Volgens mij is dat wel zo,want ik had iemand eerst op alleen communicatie beoordeeld. Toen zag ik zijn gemiddelden op de ander punten toch ietsje zakken. Heb het direkt daarna maar weer aangepast en op de andere punten ook een beoordeling gegeven. Wil natuurlijk niet dat iemand minder word van een positieve beoordeling.

Kan me niet voorstellen dat ik me vergist heb,want ik ben iemand die op details let ;)

Je kan het natuurlijk ook zelf even testen.

[ Voor 17% gewijzigd door pcgek op 20-09-2010 19:44 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
pcgek schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:34:
Volgens mij is dat wel zo,want ik had iemand eerst op alleen communicatie beoordeeld. Toen zag ik zijn gemiddelden op de ander punten toch ietsje zakken. Heb het direkt daarna maar weer aangepast en op de andere punten ook een beoordeling gegeven. Wil natuurlijk niet dat iemand minder word van een positieve beoordeling.

Kan me niet voorstellen dat ik me vergist heb,want ik ben iemand die op details let ;)

Je kan het natuurlijk ook zelf even testen.
Toch twijfel ik een beetje aan je, aangezien ik het niet gereproduceerd krijg bij beoordelingen. Een score in communicatie hoort inderdaad niet de score voor aflevering b.v. te beïnvloeden. :) Als je het nog ergens tegenkomt, kun je het dan melden (met alle details)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Als je dit zelf ook al getest hebt en er veranderd niets aan de gemiddelden bij de overige opties waarbij je alles op 'geen oordeel' laat staan,dan moet ik het wel mis hebben. De makkelijkste manier om er achter te komen is een user uitzoeken die nog niet zoveel beoordelingen achter zijn naam heeft staan en daar een paar beoordelingen op los laten. :)

Pagina: 1