[Word 2003] Templates blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons bedrijf hebben we verschillende templates gemaakt die volledig geblokkeerd zijn buiten de formuliervelden. Dit om te voorkomen dat iedereen zijn eigen ding gaat doen met de templates (andere layout etc.). Voorlopig gaat alles goed, maar we hebben al een paar opmerkingen gekregen van mensen die hierbij trackchanges willen gebruiken. Is het mogelijk om track changes te gebruiken bij geblokkeerde templates te ? We hebben ons hier al op rot gezocht maar helaas nog geen enkele oplossing gevonden.
Het is mogelijk in Word om track changes toe te laten, maar eenmaal deze optie gekozen, is het document niet meer geblokkeerd.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet je het niet gewoon als volgt inregelen: The Track Changes feature turns off unexpectedly in a Word 2003 document?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar wordt beschreven hoe de beveiliging te stoppen, wat natuurlijk niet het geval mag zijn bij ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dat zo :?
You click Protect document on the Tools menu, click to select the Allow only this type of editing in the document check box on the Protection pane, click Track Changes, and then click Yes, Start Enforcing Protection.

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 17-09-2010 15:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan je natuurlijk afvragen of het compleet dichtnagelen van die templates op deze manier wel het gewenste effect heeft. Misschien is beleid indeze een betere manier om de huisstijl af te dwingen, en daarbij de templates als hulpmiddel/richtlijn te zien. Mijn ervaring is dat dat veel beter werkt dan gebruikers tegen te werken met allerlei restricties die het toch al onhandige en ouderwetse Office 2003 gebruiken zo goed als onmogelijk en zeer onprettig maken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit doe, dan is het document niet meer beveiligd...
Is zoals sanfranjake zegt, om beter geen restricties op te leggen, maar jah, ik ben dan ook maar degene die de templates moet maken, niet degene die erover beslist om ze volledig te beveiligen...
Pagina: 1