Toon posts:

Offline storage, Online weergeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben voor mijn stage opdracht verschillende manieren van opslag aan het uitzoeken voor een grote multinational.

ik kwam op het idee om data die wat ouder is maar nog wel bewaart moet worden, deze op een 'offline' storage te plaatsen zoals een NAS ik weet dat dit geen Offline is, maar ik bedoel hiermee te zeggen dat het niet in de operationele infrastructuur zit, zodat hier minder kosten gemaakt voor worden, als jullie snappen wat ik bedoel.

Als het op deze NAS staat is het dan mogelijk op via de explorer in de map waar het dus voordat het op de NAS geplaatst werd stond, hier automatisch een snelkoppeling of iets dergelijks te maken zodat wanneer de gebruiker er op klikt dit opgehaald word van de NAS en getoond wordt aan de gebruiker zonder dat hij/zij hier veel van merkt?

Is dit omslachtig, of hebben jullie betere ideen...

In ieder geval bedankt.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Zoek eens naar 'archivering'-oplossingen. Die doen precies wat je hier beschrijft. Ik zou het in ieder geval niet zelf willen regelen/programmeren, als het gewoon in te kopen is met support

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
Met archivering plaats je het op een andere opslag toch? Dus is het niet meer zichtbaar in het "oude" systeem?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Veel archiveringssoftware werkt met het plaatsen van zogenaamde 'stubs'. Dit zijn heel kleine verwijzingsbestandjes op de oude locatie die doorverwijzen naar de nieuwe locatie (net als jouw snelkoppelingen). Als je echte archiveringssoftware gebruikt heb je vaak wel de mogelijkheid nog volledige doorzoekbaarheid te behouden en is het voor de gebruiker een stuk transparanter.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt interessant, ik ga hier maar is naar zoeken. Bedankt.

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-02 23:38
Zoek eens op comvault of enterprise vault.
Dit zijn producten die het beschrevene doen. Er zullen er vast meer zijn maar dit zijn degene waar ik ervaring mee heb.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Bedoel je niet een systeem zoals archive.org heeft? Dat is pas efficient!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:30
Je kunt de te archiveren data verplaatsen van de actieve storage naar je nieuw archive NAS en dan in Explorer shortcuts maken.
Het is wel heel erg houtje touwtje maar kan misschien voldoende zijn.
Pagina: 1