Op Friday 16 March 2001 14:34 schreef Kertje het volgende:
[..]
jah maar daar bedoelen ze niet mee dat de ouders niet bij de eerste handtekening waren, dus ook dan een handtekening hebben gezet. waarsch bedoelen ze ermee dat ze daarna nog maals 4 weken de tijd hebben om er onderuit te komen....en het gata hier ook nog is om een arbeidsovereenkomst, das toch wel weer even wat anders....
Anders zou een minderjarige niet eens legaal kunnen werken:)
geloof me, een overeenkomst, behalve een arbeidsovereenkomst dan, is enkel en alleen rechtsgeldig vanaf je 18de of wanneer ouders/verzorgers meetekenen

Het gaat hier over een overeenkomst, wat ze zeggen over een arbeidsovereenkomst is als voobeeld bedoeld.
>>ouders niet bij de eerste handtekening waren, dus ook dan een handtekening hebben gezet. waarsch bedoelen ze ermee dat ze daarna nog maals 4 weken de tijd hebben om er onderuit te komen....en het gata hier ook nog is om een arbeidsovereenkomst<<
--
Wat je hier nou voor onzin uitslaat weet ik ook niet...maar het klopt absoluut niet, sorry. Dat heb er geen moer mee te maken >:0
Dat over die arbeidsovereenkomst staat duidelijk in die Quote van dat boek, vanaf je 16 ben je in bepaalde situaties gedeeltelijk aansprakelijk, bekeuring op je scootertje, raampje ingetrapt. Ja ja ik heb er ervarin mee, zelf genoeg bekeuingen gehad

de bekeuring word na je 16 aan jou gericht, niet meer aan je ouders en je moet de volle prijs dokken. Omdat je dan vanaf je 16e gedeeltelijk aansprakelijk bent:) en naar Bureau Halt enzo
Een overeenkomst met een minderjarige is simpelweg gewoon niet rechtgeldig, en kan ongedaan gemaakt worden, indien de ouders c.q. verzorgers het niet eens is, met de overeenkomst. Niet alles gaat op deze manier, hier zijn uitzondering bijvoorbeeld als je een ijsje koopt ofzo. dan kan die mondelinge overeenkomst wel geldig, maar bijvoorbeeld als je een HIFI setje besteld bij de TV boer, kan wel weer ongeldig worden bevonden. En daar moet de verkoper opletten, hij draait voor de gevolgen op, zal in het meest ongunstigste geval de stereo moeten terugnemen. Je krijgt omstreekt die leeftijd (iets eerder) een SOFI nummer enzo..bla bla
Je mag niet voor niks drank kopen in de slijterij vanaf je 16, vanaf je 16 word je al gezien als een persoon die verstandig is en de gevolgen kan inzien. En je bent in bepaalde gavallen wel degelijk aansprakelijk, helaas. Vanaf je 18e word je volgens de wet volwassen, en dat je houd in dat je zelf volledig aansparkelijk bent, en dat je ouders geen enkele verantwoordelijk meer voor jou hebben.
Met dat illegaal werken waar je het over hebt, nou die handtekeningetjes doen ze alleen omdat ze hierbij een schriftelijke bevestiging hebben, en dat je je beloofd je aan de taken te houden, en je verplichtingen te houden.
Goed lezen is het halve werk! Dus lees ff goed voordat je met je antwoordje alweer klaar staat..en onzin staat uit te kramen.
Het is niet vernederend bedoeld hoor, maar je moet gewoon geen onzin zitten te schrijven
het is uiteindelijk de beoordeling van de rechter of de overeenkomst ongeldig moet worden verklaard.
btw. er zitten tegenstrijdigheden in je antwoord..volgens mij snap je er niet zoveel van, heb ik het idee