Humax IR-FOX-C reageert niet meer op de afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn Mijn IR-FOX-C decoder reageert niet meer op de afstandsbediening.
De Humax reageert wel op het zender omhoog en omlaag etc. op het apparaat zelf, maar dat is onhandig en omslachtig.

Dus ik dacht de batterijen vervangen in de afstandsbediening en klaar, maar nog niets. Ondertussen had ik al een nieuwe afstandsbediening besteld, totdat ik er op een (foto-)camera achterkwam dat er dus wel een signaal uit de (oude) afstandsbediening kwam, maar de Humax ontvanger er dus niets mee doet.
(dus nu 2 afstandsbedieningen ach...1 op reserve...) ;)

Ook heb ik al de stroom van de humax afgehad, coaxkabel eraf en simkaart er uit en alles opnieuw aangesloten maar ook dat biedt geen soelaas. Ook het mogelijk storen van andere apparaten kan het niet zijn aangezien ik de humax ook al op andere plekken heb neergezet.

Hij reageert gewoon niet op de afstandsbediening.
Kan hier ook online niets over vinden, iemand een oplossing?? .
Kan het zijn dat de IR-ontvanger op de Humax stuk is?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Klinkt inderdaad als een gevalletje IR LDR stuk oid, heb je nog garantie?

• GRUMBLER
Nee dit is een tweedehandsje via marktplaats, maar valt dit te repareren of kan ik beter een nieuwe kopen?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Goeie vraag, mogelijk dat een andere Tweaker tips heeft hoe je e.e.a. kan doormeten maar het kan op veel plaatsen misgaan gok ik.
De LDR kan stuk zijn, er kan fysiek iets voorzitten aan de binnenkant (draadje/vuil/afgebroken stukje plastic/whatever), de electronica achter de LDR kan stuk zijn.

• GRUMBLER
Ik heb 'm uit elkaar gedraaid, geen vuil o.i.d.
Gewoon niets te zien, er zit ook niets los....
Ook geen doorgebrande geur o.i.d. of zichtbare vlekken.