Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Format cell value as hyperlink/url

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-11 14:40
Hallo allemaal ik ben bezig met een simpele database binnen excel.

Nu kopieer ik en plak ik vanuit mijn input naar een ander blad via VBA. Het gaat hierbij ook om hyperlinks kopieren van het een blad, naar het andere blad. Het probleem met kopieren van hyperlinks is dat ze niet aanklikbaar meer zijn wanneer ze zijn overgeplaatst in de database.

Is er een manier in vba om een "cell value" om te zetten als hyperlink b.v. www.google.nl (dus aanklikbaar, in plaats van plane text).

Bedankt alvast!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met Cell.Value lees je de waarde uit, en niet de inhoud. Een hyperlink is een formule. Als je ipv de Value met Formula werkt, zou het goed moeten gaan. Als het goed is kan je het ook terug zien boven in de balk waar bij een werkende links staat: =HYPERLINK(xxx)

Ey!! Macarena \o/

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Problemen met VBA en Excel horen thuis in Officesuites en -software

Echter mis ik sowieso een hoop informatie in je topic. Zo verwachten we dat je zelf al onderzoek gedaan hebt, om te proberen tot een oplossing te komen. Hiervan zie ik echte niks terug in je post, en dus daarom gaat deze op slot.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.