• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik zit met een (luxe) probleem. Ik heb namelijk sinds kort een (overigens geweldige) iPhone 4 tot mijn beschikking. Ongelofelijk, wat een telefoon. Maar dat terzijde. De huidige situatie is als volgt:

- iMac (1e verdieping) waar mijn muzieklibrary op staat
- iPod classis 120, gesynchroniseerd met iMac, dus alle muziek staat hier ookop
- Apple Docking Station, aangesloten op versterker beneden
- Als ik dus (beneden) muziek wil luisteren, dan zet ik de iPod hierin en klaar is Kees...

Echter nu ik een iPhone heb (en m'n vrouw had er al één) wil ik graag gebruikmaken van die fantastische app 'Apple Remote'. We kunnen dan vanaf de bank de muziek regelen. Dit vereist echer wel een Airport Express. Prima, echter de mogelijkheid om foto´s op de televisie te laten zien komt dan te vervallen, toch? Met het docking station kun je middels deze kabel video-content naar je TV sturen, vanuit de docking. Maar dit kan volgens mij niet via de Airport Express.... een oplossing is de Apple TV (oude variant). Alleen dit is wel een redelijk dure oplossing en ik weet niet zeker of ik dan de televisie aan moet zetten om muziek te luisteren. Hoe hebben jullie dit geregeld?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Even wachten op airplay? Opvolger van airtunes die ook films/foto's kan streamen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• smeerbartje
Apache schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:13:
Even wachten op airplay? Opvolger van airtunes die ook films/foto's kan streamen.
Maar airplay is er nu toch al? Ik heb eigenlijk niet heel veel zin om een nieuwe receiver aan te schaffen a 1000 euro. De nieuwe Apple TV heeft enkel een HDMI output; iets dat mijn (oude, maar vertrouwede) versterker niet snapt :). Ik wil gewoon 2x tulp...

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De (nieuwe) AppleTV heeft ook een optical out, wellicht kun je daar wel wat mee? De AppleTV lijkt mij de beste oplossing als je ook video's wilt blijven kijken. Als je zonder die functie kunt leven is een Airport Express ook een goede oplossing. Wellicht kun je het combineren met een printer op de USB-poort, als je ook een laptop hebt die moet kunnen printen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Krisp schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:12:
De (nieuwe) AppleTV heeft ook een optical out, wellicht kun je daar wel wat mee? De AppleTV lijkt mij de beste oplossing als je ook video's wilt blijven kijken. Als je zonder die functie kunt leven is een Airport Express ook een goede oplossing. Wellicht kun je het combineren met een printer op de USB-poort, als je ook een laptop hebt die moet kunnen printen.
En een Apple TV is ook geen acces point geloof ik! Nog iets wat van groot belang kan zijn bij de keuze, al zou het mij niet verbazen als apple de airport express een update geeft, waarmee hij ook airplay gaat ondersteunen. (Zeker gezien de prijs stelling van de apple TV en airport express, als je het omrekent zijn ze bijna even duur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wat is het verschil tussen 'airplay' en de huidige functionaliteiten van de Airport Express dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

smeerbartje schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:54:
Wat is het verschil tussen 'airplay' en de huidige functionaliteiten van de Airport Express dan?
Informatie over Airplay is te vinden op: http://www.apple.com/itunes/airplay/

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik weet wat Airplay is, toch thanks voor de link :).. maar ik snap niet zo goed hoe airplay in relatie staat met een airport express. Deze ondersteunt volgens mij geen transport van video/foto's, toch? Siebelouis, wat bedoel je precies met een update van Airport Express? Wat zou deze dan meer moeten kunnen? Video output op de usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
smeerbartje schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:58:
Ik weet wat Airplay is, toch thanks voor de link :).. maar ik snap niet zo goed hoe airplay in relatie staat met een airport express. Deze ondersteunt volgens mij geen transport van video/foto's, toch? Siebelouis, wat bedoel je precies met een update van Airport Express? Wat zou deze dan meer moeten kunnen? Video output op de usb poort?
Airtunes -> "bestaat niet meer" -> kan/kon alleen audio streamen

Airplay -> "pas geïntroduceerd" -> Maakt het mogelijk om ook video/afbeeldingen te streamen, dit niet alleen vanaf de laptop maar ook van je idevice (ipod touch, iphone, ipad)

Aangezien voor airplay een nieuw protocol nodig is, zal een airport expres dit nooit gaan ondersteunen met een software update. Maar met in het achterhoofd dat apple zijn nieuwe protocol natuurlijk populair in de markt wil maken, sluit ik dus een hardware update van de airport express niet uit.

Het verwachten van nieuwe apple producten is natuurlijk altijd gissen. Maar je weet als apple de MBP lijn 01-09-10 update het onwaarschijnlijk is dat apple dit weer doet op 01-10-10.

De airport express is al een tijdje op de markt, voor een redelijk hoge prijs, nu er ook veel goedkopere oplossingen op de markt zijn gekomen. Dit kan een moment zijn dat apple weer gaat 'innoveren' en met een airport express komt die airplay ondersteunt.

Nogmaals; dit is niet gebaseerd op feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Siebelouis schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:12:
[...]

Airtunes -> "bestaat niet meer" -> kan/kon alleen audio streamen

Airplay -> "pas geïntroduceerd" -> Maakt het mogelijk om ook video/afbeeldingen te streamen, dit niet alleen vanaf de laptop maar ook van je idevice (ipod touch, iphone, ipad)

Aangezien voor airplay een nieuw protocol nodig is, zal een airport expres dit nooit gaan ondersteunen met een software update. Maar met in het achterhoofd dat apple zijn nieuwe protocol natuurlijk populair in de markt wil maken, sluit ik dus een hardware update van de airport express niet uit.

Het verwachten van nieuwe apple producten is natuurlijk altijd gissen. Maar je weet als apple de MBP lijn 01-09-10 update het onwaarschijnlijk is dat apple dit weer doet op 01-10-10.

De airport express is al een tijdje op de markt, voor een redelijk hoge prijs, nu er ook veel goedkopere oplossingen op de markt zijn gekomen. Dit kan een moment zijn dat apple weer gaat 'innoveren' en met een airport express komt die airplay ondersteunt.

Nogmaals; dit is niet gebaseerd op feiten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Airport Express een update krijgt tbv Airplay, aangezien dit 100% compatible is met AirTunes voor muziek. Als je meer wilt streamen dan alleen muziek, dan is daarvoor de nieuwe AppleTV.

Edit:
Voor de duidelijkheid: het "oude" AirTunes zet een lossy muziekbestand (MP3/AAC) om naar Apple Lossless Codec en stuurt deze naar de Airport Express. Deze decodeert dit naar WAV, welke vervolgens onaangetast door de optische uitgang gaat, of door de DAC omgezet wordt naar een analoog signaal. Dit vereiste echter de tussenkomst van een PC/Mac met iTunes. De Remote.app stuurde alleen een signaaltje dat de PC/Mac dit bestand moest afspelen.

Het nieuwe AirPlay converteert het muziekbestand op het device zelf (iPhone/iPod/iPad) naar Apple Lossless en stuurt dit vervolgens naar het AirPlay apparaat (Airport Express, of de nog aan te kondigen AirPlay compatible producten van Denon/B&W/etc), zonder tussenkomst van een PC/Mac.

Dit is dus de reden dat de "oude" Airport Express nog 100% compatible is met AirTunes en blijkbaar is de hardware in de iDevices krachtig genoeg om dit on-the-fly te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door dlmh op 21-09-2010 17:14 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
dlmh schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:32:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Airport Express een update krijgt tbv Airplay, aangezien dit 100% compatible is met AirTunes voor muziek. Als je meer wilt streamen dan alleen muziek, dan is daarvoor de nieuwe AppleTV.
Precies; dat was ook mijn punt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Voor de Remote app op de iPhone heb je geen airtunes/airplay nodig ?
Gewoon phone en mac op zelfde wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Siebelouis schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:12:
[...]

Aangezien voor airplay een nieuw protocol nodig is, zal een airport expres dit nooit gaan ondersteunen met een software update.
Kan je uitleggen hoe je tot die conclusie komt? Een protocol is niets meer dan afspraken over hoe er gecommuniceerd wordt. Ik zie geen reden waarom dat niet met een software update zou kunnen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Whieee schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:27:
[...]

Kan je uitleggen hoe je tot die conclusie komt? Een protocol is niets meer dan afspraken over hoe er gecommuniceerd wordt. Ik zie geen reden waarom dat niet met een software update zou kunnen.
't Zou wel tof zijn als ze videomateriaal uit de USB poort van de Airport Express (na een software/firmware update) kunnen pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:11

Hertog

Aut bibat, aut abeat

smeerbartje schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:34:
[...]

't Zou wel tof zijn als ze videomateriaal uit de USB poort van de Airport Express (na een software/firmware update) kunnen pushen.
Dat zou inderdaad heel tof zijn, maar daar heb je iets meer voor nodig dan alleen een software-update en dat gaat dus niet gebeuren.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1