totaal column updaten met uit dezelfde rij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
MS-SQL-2005

Hoi, heel simpel vraagje (lijkt me) over een query die maar niet wil.

ik heb een tabel met een aantal colommen.
1: id
2: pogingen_A
3: pogingen_B
4: dag
5: totaal_pogingen_A
6: totaal_pogingen_B

iedere dag mag ik 3 pogingen doen,van type a en b maar ik wil het totaal pogingen opslaan in dezelfde tabel.
om dit te doen wil ik iedere dag een sql job laten running die het aantal pogingen opteld bij het aantal pogingen totaal, zodat ik daarna het pogingen veld kan resetten naar 0.

update tablename set totaal_pogingen_a = totaal_Pogingen_a + pogingen_A, totaal_pogingen_b = totaal_Pogingen_b + Pogingen_b

dit werkt niet.

suggesties?

If you don't stand for something you'll fall for everything

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
wat voor types hebben ze?

En wat voor melding krijg je?

en werkt

update tablename set totaal_pogingen_a = SUM(pogingen_A), totaal_pogingen_b = SUM(Pogingen_b)

[ Voor 88% gewijzigd door 418O2 op 16-09-2010 10:01 ]

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
**zucht**

de initiele waarde van de column stond op "null" hierdoor kun je hier geen getal bij optellen.
ik heb nu de initiele waarde van het pogingen_totaal veld op '0' gezet en nu is het probleem opgelost :)

topic kan dicht.

thanx Catch22 voor he snelle reply

[ Voor 7% gewijzigd door mazzl op 16-09-2010 10:08 ]

If you don't stand for something you'll fall for everything

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dit überhaupt willen? Als je het totaal wil weten, dan kan je toch ook een 'SELECT SUM(...)' doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 08:54 . Reden: Goed lezen, Arno.. totaal van alle pogingen, niet per dag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En al zou je aggregates willen opslaan vanwege performanceredenen, dan nog horen die kolommen niet in deze tabel. Je slaat nu in meerdere rows hetzelfde totaal op, dus dat is dubbel redundant. :P

{signature}

Pagina: 1