Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] Start xml met default browser

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een C# tooltje gemaakt die een XML output bestand genereerd. Samen met een .xsl wordt die XML mooi weergegeven in een browser.
Mijn tooltje doet een aantal zaken en op het einde doe ik
C#:
1
System.Diagnostics.Process.Start(xmlFilename);

Dit werkt prima, mits de gebruiker heeft gedefinieerd dat XML bestanden met een browser moet worden gestart.
Maar als in de registry staat dat XML bestanden met bijv. Notepad moeten worden geopend, gaat bovenstaande fout.
De XML wordt dan geopend in Notepad en de XLS wordt niet toegepast.

Als ik de default browser kan opzoeken en dan de XML mee geef als argument, moet het wel werken.
Hoe kan ik bepalen of IE of bijv. Firefox de default browser is.
Of kan ik er vanuit gaan dat alle Windows versies iexplore.exe hebben?

Of is er nog een andere manier om er voor te zorgen dat mijn XML in een browser wordt geopend?

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Je kan gewoon altijd Internet Explorer opstarten, maar met wat simpel zoekwerk had je zelf ook kunnen vinden hoe je de default browser kan vinden.

Maar wil je dit wel? De gebruiker heeft zelf specifiek gekozen om .xml bestanden niet in zijn browser te openen, maar in notepad. Dit was zijn keuze, dus waarom wil je dat overschrijven?

Freelance Unity3D developer

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:46

BM

Moderator Spielerij
CyCloneNL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:19:
Je kan gewoon altijd Internet Explorer opstarten, maar met wat simpel zoekwerk had je zelf ook kunnen vinden hoe je de default browser kan vinden.

Maar wil je dit wel? De gebruiker heeft zelf specifiek gekozen om .xml bestanden niet in zijn browser te openen, maar in notepad. Dit was zijn keuze, dus waarom wil je dat overschrijven?
Als je via xml en xslt een website maakt lijkt het me logisch om die in je browser te openen.

Er blind vanuit gaan dat elke windows versie iexplore.exe aan boord heeft lijkt me niet handig. Sinds Windows 7 kun je die ook helemaal weghalen, en sowieso zullen daar wel nettere oplossingen voor zijn.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

CyCloneNL schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:19:
Dit dus. Een beetje meer inzet mag wel. Zie Programming FAQ - Het FAQ/Beleid topic

Ik weet dat het verleidelijk is om PRG als veredelde helpdesk te gebruiken, maar het wordt een beetje flauw.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.