Toon posts:

Op zoek naar een nieuw 2.1 home cinema setje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw 2.1 home cinema setje. Ik heb al wat rondgekeken, maar zou graag wat advies/ervaringen willen horen. Het setje moet minimaal aan het volgende voldoen:
- 2.1 (geen 5.1 ivm alle speakers)
- LAN en Wifi (ready)
- HDMI
- Blue-ray
- Internet mogelijkheden (youtube en wellicht meer)
- BD-Live
- Ipod touch 3g aansluiting (liefst middels een dock)
- USB aansluiting
- HD kwaliteit
- DLNA
- Geen zoemende ventilator

De volgende apparaten worden aangesloten aan de tv of home cinema:
- Philips HD LCD (32")
- Xbox 360 via component aan TV
- Ipod aan home cinema
- Macbook via VGA en mini-jack aan TV, maar het geluid het liefst ook aan de home cinema

Het budget voor dit alles is +/- 400 euro. Ik begrijp dat je voor dit geld geen top kwaliteit kunt aanschaffen, meer iets redelijks moet toch wel te vinden zijn?

De volgende apparaten hebben reeds mijn interesse getrokken:
- LG HB600, prijs +/- 300 euro
- Sony BDV-F500, prijs +/- 400 euro

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen.

Verwijderd

Ik was enig tijd geledne op zoek naar een 2.1 setje en zat niet te wachten op advies in de trant van "beter koop je een 5.1 setje".

Ik heb inmiddels een 2.1 set (Pioneer BCS FS505) en hierbij mijn advies: "beter koop je een 5.1 setje"

Althans, als je ook werkelijk iets van een soort van surround sound zou willen horen. Als het er puur om gaat dat je een wat beter geluid dan je tv wilt, dan zou een 2.1 ook wel voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij inderdaad meer om dat het geluid beter is dan het geluid van de TV. Surround is voor mij niet heel erg belangrijk.

Verwijderd

Nou, die Pioneer die ik noemde kan ik je dan van harte aanbevelen.
Mooi design, 2 smalle speakertjes en prima geluid. Met Blu Ray speler.
Qua budget zit 'ie aan de bovenkant, namelijk vanaf € 440,- ong.

De voorloper ervan is de FS500. Het verschil was mij niet direct duidelijk, maar is qua budget ook wat vriendelijker.
Lees even de vele goede reviews goed door op Kieskeurig.....er is klaarblijkelijk een apparaat van LG dat precies gelijk is aan de Pioneer. Ik vond het design van die LG een stuk minder fraai (staat toch centraal in je woonkamer), vandaar mijn keus voor de Pioneer.

Verwijderd

Topicstarter
Het design is voor mij niet heel belangrijk, want de set komt toch in een kastje te staan. Uiteraard moeten de speakers er wel een beetje normaal uitzien.

Kun je aangeven welke LG je precies bedoeld?

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:14:
De voorloper ervan is de FS500. Het verschil was mij niet direct duidelijk, maar is qua budget ook wat vriendelijker.
De FS500 heeft HDMI-In, de FS505 heeft dit niet.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:05:
Het design is voor mij niet heel belangrijk, want de set komt toch in een kastje te staan. Uiteraard moeten de speakers er wel een beetje normaal uitzien.

Kun je aangeven welke LG je precies bedoeld?
Zoals ik al schreef, moet je even de reviews doorlezen. Ik weet 't ook niet zo uit m'n hoofd, volgens mij stond het op 1 v/d laatste pagina's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het gaat om de LG HB965DF. Hierbij zijn de speakers een stuk groter dan bij de LG HB600, maar ik kan nergens terugvinden dat de grotere speakers ook daadwerkelijk beter zijn. De prijs is ongeveer 375,00 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels meer informatie over de Sony BDV-F500. Het was voor mij onduidelijk of de ipod touch 3g ook aangesloten kon worden, dus ik heb met Sony gebeld. Ik kreeg het vage antwoord dat het misschien wel zou kunnen, maar dat ook bekend is dat het niet altijd werkt. Als mijn ipod niet aangesloten kan worden valt deze set sowieso af.

De LG HB965DF heeft volgens mij wel erg grote speakers, waardoor deze denk ik ook af gaat vallen.

Er blijven, met de kennis die ik nu heb, hierdoor nog 2 setjes over:
- LG HB600 (+/- 290,00)
- Pioneer BCS-FS505 (+/- 450,00)
De Pioneer ligt eigenlijk boven budget, maar ik ben erg benieuwd of de kwaliteit van dit systeem en het geluid ook echt veel beter is dan de LG HB600.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:49

CeesKees

I rest my Kees

En zelf een reciever kopen, 2 luidsprekers en evt een sub-woofer is zeker geen optie?

De kans op goed geluid is dan wel een (heel erg groot) stuk groter...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
LG zou ik sowieso niet nemen. Mijn schoonouders hebben een 5.1 set, en het geluid is echt drama.

Verwijderd

Je zult naar de winkel moeten, online kunnen jouw vragen niet beantwoord worden.
Geluid beoordelen is een persoonlijke kwestie.

• BLN
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

Hoewel ik goed snap dat het soms door de bomen het bos niet meer zien is, met het enorme aanbod aan apparatuur wat tegenwoordig verkrijgbaar is, lijken dit soort topics toch verdacht veel op "welk setje moet ik kopen" topics. Opmerkelijke daarvan is dat ik voor dergelijke adviezen betaald krijg (ik lees me in, en zorg dat ik op de hoogte ben van het aanbod) en dat je er in een goede audiozaak een kleine premium voor betaald.maar dat mensen verwachten dat ze vergelijkbaar advies ook hier kunnen krijgen, zonder echte inspanning.

Ik zou gewoon lekker kieskeurig afstruinen naar de specs die je zoekt. Dan kijken of er een winkel is waar je t globaal kan horen/voelen. En als je erg zeker bent van je zaak bestel je t via internet. Best simpel toch ;)

If it ain't broken, don't fix it

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

En zonder zelf te kunnen beoordelen of het ook voor hen goed advies is. Herkenbaar ;)
Daarom ook het advies dat je altijd zult krijgen: ga zelf luisteren.

Maar heb je aan een marktplaats zoekactie gedacht? losse blu-ray speler kost niet zoveel meer, en met de rest van je budget kun je hele leuke stereo versterker + speakers halen. Een 'los' 2.0 systeem klinkt vaak (zeker voor muziek) een stuk beter dan de kant en klare 2.1 setjes.

--
Een ipod kun je trouwens op vrijwel alle sets gewoon aansluiten via een 1/8" -> 2xRCA kabeltje.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 17-09-2010 21:16 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Op dit moment heb ik, na ontzettend veel zoeken, mn oog laten vallen op een Sherwood RX-772 en een Final FVSS-201 (allebei 2.1). Van Sherwood vind ik niet zo heel erg veel en wat ik vind is heel erg verdeeld. De één vindt het bagger, de ander prijst het de hemel in. Over Final vind ik veel lovende geluiden, echter alleen met de juiste speakers (van Final dus).
Ik ga sowieso nog luisteren in de winkel, maar is er van tevoren al commentaar hierop?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• BLN
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

Die Sherwood kan geen multichannel decoden oid. Dus die zou puur in stereo werken. Dat setje van Final is juist voor een thuisbioscoop met 2.1 ontwikkeld. En ze maken fraaie luidsprekers (qua uiterlijk in ieder geval) als ik tussen die twee moest kiezen, nam ik de Final.

If it ain't broken, don't fix it

Pagina: 1