Toon posts:

Hulp nodig bij opstellen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Voor de meesten onder jullie zal dit waarschijnlijk een makkelijk op te lossen probleem zijn, maar ik ben nou eenmaal geen krak in netwerken (licht gesteld!)

Dit is hoe het er bij mij op dit moment uitziet:
Internet
komt boven toe via UTP-kabel in een switch, vanuit die switch vertrekt opnieuw een UTP-kabel naar de Telenet Digicorder en een andere wat verder naar een draadloze router die via wifi de laptops van internet voorziet.

Western Digital Media Player
is gewoon via HDMI verbonden met de TV

Nu ga ik hier echter voor goed mijn gewone desktop PC installeren (die voordien elders stond), en ook enkele externe hardeschijven. Wanneer ik via de WD Player wat wou bekijken verbond ik gewoon een externe HD via USB met de player, en haalde die nadien terug weg.

Mijn vraag is echter de volgende:
hoe kan ik ervoor zorgen dat al deze apparaten met elkaar verbonden raken?

En dan bedoel ik:
- WD Media Player van internetverbinding voorzien
- WD Media Player verbinden met desktop PC, die op zijn beurt verbonden is met de externe HD's, zodat ik niet telkens de externe HD's moet loskoppelen van de PC en verplaatsen naar de Media Player

Het meest logische lijkt me de WD via UTP te verbinden met de eerste switch waar het internet toekomt, om deze van internetconnectie te voorzien; en de desktop PC eveneens via UTP naar de switch (aangezien die geen draadloze ontvangst ondersteunt). De WD heeft echter slechts één dergelijke netwerkingang en ik vroeg me af of het ook mogelijk is om (zoals ik nu door de externe HD die via USB is verbonden kan "browsen"), ook gewoon door de hele desktop PC + aangesloten HD's te browsen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

gewoon alles naar een switch? Wat is je vraag nu eigenlijk?

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-02 18:18
Opletten met alles naar die eerste switch verbinden. Telenet hanteert die switch als eerste verdeelpunt na de modem om de digicorder te voorzien van signaal, je verbindt beter alles naar je router, je wd en externe schijven en pc dan. De digicorder moet altijd voor de router aangesloten blijven (tenzij je een geavanceerde router hebt die vlans en andere features ondersteund)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom zo moeilijk doen met externe HD's? Ik neem aan dat wanneer die Media Player een netwerkaansluiting heeft, die ook gewoon de netwerkshares kan benaderen :?

Je router zal vast ook wel LAN-poorten hebben, dus dan hoef je ook niet te gaan klooien met een extra switch. Maar je geeft geen typenummers aan, dus we kunnen niks met zekerheid zeggen natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Mad Marty op 16-09-2010 06:57 ]

Rail Away!

• the_nasty_one
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10-2025
als je alles in een netwerk wilt hangen moet je alles gewoon hangen aan je router. Als je je externe hdd gaat hangen aan je switch zal je er moeilijk aankunnen.
Hang het gewoon aan je router waar je latptops/pc's aanhangen en probleem opgelost.

to beer or not to beer!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 21:56
Mad Marty schreef op donderdag 16 september 2010 @ 06:55:
Waarom zo moeilijk doen met externe HD's? Ik neem aan dat wanneer die Media Player een netwerkaansluiting heeft, die ook gewoon de netwerkshares kan benaderen :?

Je router zal vast ook wel LAN-poorten hebben, dus dan hoef je ook niet te gaan klooien met een extra switch. Maar je geeft geen typenummers aan, dus we kunnen niks met zekerheid zeggen natuurlijk.
Of gewoon een HD cradle aan je mediaplayer zodat je daar je harddisk(s) in kan stoppen, werkt relaxed! Geen PC die daarvoor extra aan hoeft te staan...

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 16:46

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

jvalks schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:07:
[...]

Of gewoon een HD cradle aan je mediaplayer zodat je daar je harddisk(s) in kan stoppen, werkt relaxed! Geen PC die daarvoor extra aan hoeft te staan...
Maar zit je dan weer met het punt dat de schijven niet aan je pc hangen om er extra films/etc op te zetten.. Daarom wil hij ze denk ik juist aan zijn pc hangen.

Verder lijkt het me niet zo ingewikkeld.. Al je netwerk apparatuur aan je switch ( of zelfs router, maar die noem je zelf ook niet ) hangen en de externe schijven via je pc op het netwerk delen. Dan moet dus wel altijd je pc aan staan om de harde schijven te kunnen delen met je WD.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, thanks voor de antwoorden iedereen, zoals ik zei was het niet zo'n ingewikkeld probleem maar ik wist ook niet precies of ik ze nu best aan de switch of aan de router zou aansluiten; ik probeer het straks en laat wat weten of het gelukt is!
Pagina: 1