Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thomson TG787v interne routering

Pagina: 1
Acties:

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Hoi allen,

sinds een tijdje heb ik een Thomson TG787v modem bij mijn zakelijke KPN ADSL abbo. Nou ging het een tijdje goed door vanaf een 2e IP te surfen richting mijn eigen public IP´s. nou is het alleen zo dat ik momenteel het zelfde IP uitgaande gebruik als dat ik bepaalde websites draai op mijn webserver.

de situatie:
5 ip's beschikbaar
ip_1: public IP voor diverse websites (met public DNS namen uiteraard)
IP_2: gekoppeld aan draadloos netwerk voor diverse PC's

wanneer ik mijn laptop gebruik en gekoppeld zit aan het netwerk van IP_1 kan ik niet naar de websites die binnenkomende ook datzelfde IP gebruiken.. Nou kan ik uiteraard intern mijn DNS opzetten voor die domeinen maar dan moet ik op 2 plaatsen mijn domeinen bij gaan houden. Public nameservers en mijn interne DNS, beetje onhandig dus..

wanneer ik met mijn laptop gebruik maak van IP_2 gaat het wel goed en kan ik gewoon de sites bereiken..

is dit een speciale 'interne' routering op het modem die speciaal aangezet moet worden dat hij zelf weet dat hij 5 public IP's heeft die hij weer terug moet routeren naar zn eigen lan poorten?