Toon posts:

Hulp gevraagd voor aankoop moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben volledig nieuw hier en heb mezelf een uitdaging gegeven: een nieuw moederbord kopen en installeren. Volgens een reparateur is m'n moederbord stuk, dus daar ga ik ook maar vanuit.

Nu komt het eerste belangrijke stuk: ergens een correct moederbord kopen. Na rondvragen en surfen ben ik erachter gekomen dat er vreselijk veel moederborden zijn, maar ik kan niet de juiste vinden. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen. Het betreft een desktop: Acer Aspire M1640, de processor die erin zit is een Intel '05 E2160 (1.80 GHZ) en het geheugen is 4GB (2x 2GB) maar daarvan kan ik het merk niet aangeven. Het enige wat ik kan zien, is een logo dat eruit ziet als een M met een scheve cirkel eromheen. Daarnaast heb ik gezocht naar een merk moederbord wat wellicht P&Q E162264 kan zijn.

Wie o wie kan me vertellen welk moederbord ik waar het beste kan kopen?

Groeten,
JurDH

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://twk.rs/cL.6P
Je hebt een µATX bord nodig (want een ATX past niet in je kast) voor s775. Aan de hand van de pricewatchfilters kun je nog een stuk specifieker sorteren. Dan blijven er vanzelf nog maar een aantal over waarbij je gerichter gaat zoeken. De keuze die je nu hebt is enorm, dus het is zaak die wat in te perken :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 12:45
Die processor van jou past op heel veel borden. :)

Wat is je budget?

Voor nog geen 5 tientjes heb je een leuk Asus bordje, te weten de Asus P5KPL-AM. Zie hier voor de prijzen.

Op basis van wat zoekwerk in Google vermoed ik dat je 667/800mhz geheugen hebt. En dat geheugen past prima op het bovengenoemd bordje. :)

Mijn YouTube Channel

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lol 50 tientjes? Bedoeld zeker 5 tientjes?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd, maar ik heb a) mijn moederbord in goede orde ontvangen en b) in mijn computer geïnstalleerd. Hiervoor moest ik wel even een paar draadjes omleggen en verlengen want Acer laat je niet zomaar een moederbord van Asus erin zetten ;-)

Eindelijk heb ik mijn computer weer aan kunnen zetten, maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan: ik wist dat ik Windows opnieuw moest gaan installeren, dus had al een CD met Windows 7 erop. Op m'n computer stond Windows XP, maar dat moest volgens mij geen probleem zijn.

Nu krijg ik de wel bekende keuze tussen: opstartherstel starten (aanbevolen) / windows normaal starten. Indien ik voor de laatste kies, dan krijg ik vanzelf weer het zwarte scherm met de 2 keuzes. Als ik opstartherstel kies, dan kan ik in het volgende scherm (System Recovery Options) de keyboard layout kiezen. Daarna begint de Startup Repair. Na ongeveer 10 minuten krijg ik het bericht dat het niet gelukt is en dat de computer zich zal uitschakelen. Einde verhaal.

Wat moet ik nu doen? Wat is de manier om te zorgen dat ik gewoon weer Windows op mn scherm te zien ga krijgen? Hoor ik iets in de BIOS te doen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:22
In het BIOS de opstartvolgorde veranderen zodat de DVD-drive bovenaan staat. Windows 7 schijfje erin en daar van opstarten. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
In de BIOS, meestal onder het 'Advanced' menu kun je de boot sequence van het moederbord instellen. Het moederbord detecteert een besturingssysteem op je hardeschijf en gaat daar vanaf proberen op te starten. Jij moet je moederbord vertellen dat hij vanaf je dvd speler moet opstarten. Dit doe je dus in het 'Advanced' menu in je BIOS, zoek naar iets als 'Boot Sequence'

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, lastig hoor als je deze wereld net instapt. Maar met m'n BIOS is het gelukt. Alleen loop ik nu weer tegen een ander probleem aan. Ik heb inmiddels Windows 7 geïnstalleerd. Heel netjes wordt dan de installatie 'afgemaakt' door gebruikersnaam, wachtwoorden, tijd, datum, netwerk etc etc te vragen. Maar dan na wat geratel en gedoe blijft het scherm zwart met 1 knipperende cursor in de linkerbovenhoek. Meer niet. Als ik dan de computer uit zet en weer opnieuw inschakel, krijg ik direct weer dat zwarte scherm met knipperende cursor. Ook als ik daarna weer Windows 7 opnieuw ga installeren, doet ie alles volgens het boekje, maar die laatste stap lijkt ie maar niet te willen zetten.

Wie o wie weet het antwoord op deze vraag?

Oja, nog wat anders: na installatie van het nieuwe moederbord lijkt het wel of ik een stofzuiger heb aangezet als de computer aanstaat...heb ik iets verkeerd gemonteerd? Want eerst deed hij dit niet...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe staat de controller ingesteld waarop je het ding installeert? Het kan zijn dat je voor AHCI of RAIDmodus nog een extra driver moet laden.
Pagina: 1