• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
Nou ik heb van de MSNDAA site zowel de Nederlandse als Engelse Windows 7 ISO's gedownload.

Deze heb ik zowel 64-bit als 32-bit van beide talen gedownload.

Nu kom ik erachter dat de Nederlandse versies (beide) zo'n 100MB (109028KB's voor de 32-bit versie en 102990KB's voor de 64-bit versie) groter zijn.

Dus ik vraag me af wat er in de Engelse retail DVD's meer zit dan in de Nederlandse retail versies van Windows 7 (ja de MSNDAA versies zijn gewoon retail versies, vergeleken met ISO's gemaakt van retail DVD's die ik zelf heb, zijn kwa CRC's gelijk aan de ISO's van MSDNAA). M'n zoektocht op google en GoT leveren me beide geen informatie op.

Zelf denk ik dat het komt omdat de EN versie (voor zover ik weet) de enigste Windows 7 versie is die spraakherkenning ook bevat en dit in andere talen van Windows 7 niet wordt meegeleverd.

Kortom waar denken de mede GoTers waar het verschil in grote in zit, wat bevat de Engelse versie van Windows 7 meer dan de Nederlanse versie van Windows 7?

Plaatje voor de verduideling ook nog maar (vergeef me voor de lelijke paint job):
Afbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/9113/win7sizes.png

[ Voor 7% gewijzigd door Starke op 15-09-2010 22:17 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
Om eerlijk te zijn dacht ik dat je een grap maakte, maar inderdaad de versies verschillen inderdaad. Als ik overigens wat verder onderzoek doe en alle beschikbare talen op TechNet vergelijk blijkt er tussen de meeste talen wel een aantal MB's te verschillen.

Overigens niet zoveel verschil als tussen de Engelse en de Nederlandse versie, maar van geen van alle talen is de iso exact even groot. Nu is het natuurlijk ook zo dat in sommige talen vertalingen meer woorden/letters innemen en dat dus uiteindelijk uitmond in een grotere ISO :+

Maar ehh....het kan best dat de Engelse versie spraakherkenning heeft en daarom dus ongeveer 100MB groter is...LOL maar eh..om daar nu een heel topic voor te starten...pfff......

• Starke
TheVMaster schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:36:
Om eerlijk te zijn dacht ik dat je een grap maakte, maar inderdaad de versies verschillen inderdaad. Als ik overigens wat verder onderzoek doe en alle beschikbare talen op TechNet vergelijk blijkt er tussen de meeste talen wel een aantal MB's te verschillen.

Overigens niet zoveel verschil als tussen de Engelse en de Nederlandse versie, maar van geen van alle talen is de iso exact even groot. Nu is het natuurlijk ook zo dat in sommige talen vertalingen meer woorden/letters innemen en dat dus uiteindelijk uitmond in een grotere ISO :+

Maar ehh....het kan best dat de Engelse versie spraakherkenning heeft en daarom dus ongeveer 100MB groter is...LOL maar eh..om daar nu een heel topic voor te starten...pfff......
Ik weet het ik had zoiets van zal ik het wel doen. Maar bij dit soort dingen heb ik zoiets van irritatie "Waarom in hemelsnaam is de Engelse versie groter dan de Nederlandse?" en dan wil ik het weten ook. Zelfde idee als problemen ik wil niet alleen de oplossing maar ook weten wat het veroorzaakt bij voorkeur :P.

Ik weet ook beter dat ik hiermee beter bij Microsoft kan zijn, maar na de vorige conversatie met de helpdesk van onze grote vriendelijke leverancier van besturingssystemen en dergelijke heb ik mijn vertrouwen in het kunnen beantwoorden van mijn vragen (door deze helpdesk) wel verloren.

[ Voor 10% gewijzigd door Starke op 16-09-2010 06:16 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Qua woordenschat is het wel vreemd. De Engelse taal is efficiënter dan de Nederlandse. Een Nederlandse vertaling uit het Engels is ongeveer 15% omvangrijker. Dus moet het verschil tussen de ISO's aan iets anders liggen.

• TheVMaster
Starke schreef op donderdag 16 september 2010 @ 06:10:
[...]

Ik weet het ik had zoiets van zal ik het wel doen. Maar bij dit soort dingen heb ik zoiets van irritatie "Waarom in hemelsnaam is de Engelse versie groter dan de Nederlandse?" en dan wil ik het weten ook. Zelfde idee als problemen ik wil niet alleen de oplossing maar ook weten wat het veroorzaakt bij voorkeur :P.

Ik weet ook beter dat ik hiermee beter bij Microsoft kan zijn, maar na de vorige conversatie met de helpdesk van onze grote vriendelijke leverancier van besturingssystemen en dergelijke heb ik mijn vertrouwen in het kunnen beantwoorden van mijn vragen (door deze helpdesk) wel verloren.
Maar om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat ze je serieus nemen als je gaat vragen waarom de Engelstalige ISO groter is dan de Nederlandse.... :+

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

RMX

TheVMaster schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:34:
[...]

Maar om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat ze je serieus nemen als je gaat vragen waarom de Engelstalige ISO groter is dan de Nederlandse.... :+
Sorry, maar het is toch gewoon een normale vraag?
En dat van een mod |:(

Ontopic:
Mij lijkt het inderdaad iets met de error meldingen die met error codes vertaald worden, zodat je ze op moet zoeken. In de Engelse ISO zullen ze er volledig inzitten + spraakherkenning wat er uit is gehaald?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gezien de date modified, de engelse heeft mogelijk al wat extra patches/drivers aan boord?

En een 100MB compressed voor spraakherkenningssoftware is niet zo bijzonder, mogelijk dat dat enkel het verschil maakt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
Kun je niet de 2 iso's in een virtual drive mounten en deze compairen? (met beyond compaire oid)

Dan weet je in elk geval al welke bestanden er anders zijn (ook qua inhoud).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Starke
TheVMaster schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:34:
[...]

Dit ging over de implementatie van een beveiliging door middel van een toolbar die vraagt om plug-ins te willen laden bij plug-in (dus flash, shockwave, java, etc.) in Internet Explorer omdat ik dit in Windows XP 64-bit ooit heb gehad bij installatie van AVG en het wel handig vond. Maja AVG is gewoon prut en dat draai ik tegenwoordig Panda Cloud. Dat betekende niet dat ik deze functie niet terug zou willen hebben en nee geen verhalen met Firefox + Ad-Block Plus. Oftwel doordat ze niet konden beantwoorden hoe je zo'n functie aan Internet Explorer kon toevoegen heb ik m'n vertrouwen in hun helpdesk verloren ik bedoel Microsoft maakt Internet Explorer ze zullen ook wel weten hoe je zo'n functie moet toevoegen.
SinergyX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:49:
Gezien de date modified, de engelse heeft mogelijk al wat extra patches/drivers aan boord?

En een 100MB compressed voor spraakherkenningssoftware is niet zo bijzonder, mogelijk dat dat enkel het verschil maakt.
Date modified heeft te maken met dat de iso's van m'n eigen retail dvd's zijn gemaakt met behulp van magiciso.
kfaessen schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:50:
Kun je niet de 2 iso's in een virtual drive mounten en deze compairen? (met beyond compaire oid)

Dan weet je in elk geval al welke bestanden er anders zijn (ook qua inhoud).
De enigste bestanden die verschillen kwa grote (niet datum) in de iso's zijn de install.wim's. Maar dit wist ik ook al zonder beyond compare :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Starke op 16-09-2010 11:49 . Reden: meer info ]

• TheVMaster
RMX schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:43:
[...]

Sorry, maar het is toch gewoon een normale vraag?
En dat van een mod |:(
Je begrijpt me verkeerd :+ Ik zeg niet dat ik je niet serieus neem. Daarmee bedoelde ik de helpdesk van Microsoft, die vraag zullen ze namelijk niet zo vaak krijgen lijkt me. Ik vind hem wel grappig..'k heb het me ook wel eens afgevraagd, maar eh...ook niet meer dan dat :z
Ontopic:
Mij lijkt het inderdaad iets met de error meldingen die met error codes vertaald worden, zodat je ze op moet zoeken. In de Engelse ISO zullen ze er volledig inzitten + spraakherkenning wat er uit is gehaald?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Starke schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:37:
De enigste bestanden die verschillen kwa grote (niet datum) in de iso's zijn de install.wim's. Maar dit wist ik ook al zonder beyond compare :P.
Dan open je die toch even (met WAIK, 7zip of iets anders wat dat kan) en ga je toch gewoon vergelijken waar het verschil zit? Ik zie het probleem niet :?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Starke schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:37:
[...]

Dit ging over de implementatie van een beveiliging door middel van een toolbar die vraagt om plug-ins te willen laden
[....]
Oftwel doordat ze niet konden beantwoorden hoe je zo'n functie aan Internet Explorer kon toevoegen heb ik m'n vertrouwen in hun helpdesk verloren ik bedoel Microsoft maakt Internet Explorer ze zullen ook wel weten hoe je zo'n functie moet toevoegen.
offtopic:
ben ik nou de enige die het wat vreemd vind dat je van een 'gewone' supportdesk verwacht dat die je heel specifieke developersgerichte informatie a la MSDN library kan geven ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
alt-92 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:10:
[...]

offtopic:
ben ik nou de enige die het wat vreemd vind dat je van een 'gewone' supportdesk verwacht dat die je heel specifieke developersgerichte informatie a la MSDN library kan geven ?
offtopic:
Nee hoor, ik vind het ook vreemd, ik had zo'n vraag eigenlijk eerder op het msdn forum verwacht. Dit is geen vraag die elke dag voorbij komt waar de supportdesk voor bedoeld is.

Maar zoals al is gezegd, dan open je die 2 install.wim bestanden (desnoods extract je alles wat erin staat) en vergelijk je daar de inhoud van.

Wat eigen inzet wordt hier wel op prijs gesteld.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1