[Macbook Pro] Bolle accu door defecte DVD-brander?

Pagina: 1
Acties:

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12 07:59
Hallo,

Een kennis van mij heeft een MacBook Pro 17" gekocht in 2008 maar waarschijnlijk een 2007 versie(weet ik niet zeker). Weet iemand een plek waar ik dit kan checken met het serienummer? (die heb ik wel namelijk, maar op de apple site staat erg weinig informatie)

Deze is vorige week naar repair-a-mac in Utrecht gebracht met de volgende klacht:
mac start op maar blijft op een wit scherm hangen. Batterij is opgezwollen aan de onderkant.

De laptop viel uit tijdens het kijken van een originele DVD.

Volgens repair-a-mac is de dvd-speler kapot en is de bolle accu ontstaan doordat de dvd-speler kapot is.
Zijn er mensen die dit vage probleem ooit ook hebben gehad?

Voor het vervangen van de dvd speler wordt 300 euro gerekend(incl. een uur werk). Hier boven op zal dus nog een accu moeten komen.

Is deze bolle accu niet gewoon een productie fout en door dat de accu uitgezet is de dvd speler kapot is gegaan?
Zelf vinden wij het erg raar dat de accu bol gaat staan omdat de dvdspeler kapot is.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

-

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hm. Wellicht is er ergens in de DVD-speler kortsluiting ontstaan en is hierdoor de accu opgezwollen?

Ik kan me alleen niet voorstellen dat een kortsluiting in de DVD-speler betekent dat ook de accu wordt kortgesloten. Maar het is eigenlijk de enige link tussen "accu" en "DVD-speler" die ik kan verzinnen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sowieso heel vreemd. Waarom zou een laptop niet werken als de DVD drive kapot is en de accu is opgezwollen. Heel vervelend allemaal, maar zou in principe niet zorgen voor een laptop die niet werkt..

Jammer dat de MacBook zo'n mooi design heeft. De dvd speler er even uit halen gaat niet. Kun je de accu er wel makkelijk uit halen (het is zeker nog geen unibody?)? Dan zou je kijken of de defecte hardware er voor zorgt dat de laptop niet wil booten. Anders is er nog veel meer aan de hand...

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12 07:59
Volgens repair-a-mac starte de laptop weer op met een andere dvdspeler.

-