De posten van een forum worden elk 24 uur als HTML file gegenereerd en in D:\HTML\id\ gezet.
Dit gebeurt omdat deze dan ook zichtbaar kunnen worden gemaakt op PC's zonder IIS en zonder internetverbinding.
Post met het id 2000 wordt dus bestand 2000.html
In deze HTML file zal de inhoud van de post staan.
Indien er 5 posten in het forum staan zullen bijvoorbeeld de volgende bestanden in D:\HTML\id\ staan:
2001.html
2002.html
2003.html
2004.html
2005.html
Tot zover geen problemen,
Nu moet er indien post met met id 2003 verwijderd wordt van het forum deze ook verwijderd worden uit D:\HTML\id\.
Het verwijderen van alle bestanden lukt wel met:
Natuurlijk is ook een optie om telkens alle bestanden te verwijderen en deze weer opnieuw te genereren.
Dit wil ik echter voorkomen door een controle in te bouwen als:
Deze controle gaat mij niet lukken, hierbij is jullie hulp zeer gewenst.
Dit gebeurt omdat deze dan ook zichtbaar kunnen worden gemaakt op PC's zonder IIS en zonder internetverbinding.
Post met het id 2000 wordt dus bestand 2000.html
In deze HTML file zal de inhoud van de post staan.
Indien er 5 posten in het forum staan zullen bijvoorbeeld de volgende bestanden in D:\HTML\id\ staan:
2001.html
2002.html
2003.html
2004.html
2005.html
Tot zover geen problemen,
Nu moet er indien post met met id 2003 verwijderd wordt van het forum deze ook verwijderd worden uit D:\HTML\id\.
Het verwijderen van alle bestanden lukt wel met:
ASP:
1
2
3
4
5
| sSourceFile = "d:\HTML\id\" & objRS("Id") & ".html" If FSO.FileExists(sSourceFile) Then FSO.DeleteFile sSourceFile End If |
Natuurlijk is ook een optie om telkens alle bestanden te verwijderen en deze weer opnieuw te genereren.
Dit wil ik echter voorkomen door een controle in te bouwen als:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| QueryGetPosten = "SELECT * FROM TblPosten" Set objRs = Conn.Execute(QueryGetPosten) Do Until objRs.EOF ?? Controleer of de objRS("Id") voorkomt in de bestaande files op d:\HTML\id\ ?? zo nee ?? verwijder deze file objRs.MoveNext Loop |
Deze controle gaat mij niet lukken, hierbij is jullie hulp zeer gewenst.