Toon posts:

3d bril ok verplicht, blueray kastje kwestie van tijd....?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

wil graag samsung 3dtv kopen. Ik begrijp dat je brilletjes nodig hebt om 3d te zien. Vervelend natuurlijk dat je brilletje moet aanschaffen hetzelfde tv merk. Om 3d films te zien moet je vervolgens ook een (samsung) blueray 3d speler aanschaffen.

hoe zijn hier de voorspellingen? Is het al bekend of er een of andere chinees een multi-brand brilletje heeft uitgebracht dat in combinatie met elke tv toch werkt? idem met speciale blueray 3d spelers.... kan dit op den duur niet gesimuleerd worden met een pc format, zodat je een dvdtje kunt bekijken via je laptop op de 3dtv in 3d......(met al dan niet een white-brand 3d brilletje), of..... ?

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:19
Of gewoon maar geen 3d-tv, want volgens mij is het meer een hype dan dat het daadwerkelijk door gaat breken.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Het Fantoom schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:54:
Of gewoon maar geen 3d-tv, want volgens mij is het meer een hype dan dat het daadwerkelijk door gaat breken.
Die mening heb ik ook.
3D op je t.v. is ook lang niet zo spectaculair als in de bioscoop, waar het naar mijn idee gewoon moet blijven.
Het aanbod van 3D films voor de BD-speler is nog steeds teleurstellend laag.
Verder zijn er vergaande ontwikkelingen voor 3d-t.v.'s die geen brilletje meer nodig hebben en dat wordt dan weer de nieuwe hype.

En dat er universele 3D-bril setjes komen kun je voorlopig ook vergeten.
Zolang 3D geen mainstream is zal niemand het aandurven er in te investeren.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
kan dit op den duur niet gesimuleerd worden met een pc format, zodat je een dvdtje kunt bekijken via je laptop op de 3dtv in 3d
Nee, dat gaat je niet lukken zolang de film er niet speciaal voor gemaakt is.
Dit verwacht ik ook. Hoewel het kopen natuurlijk bijdraagt aan het eventuele succes, verwacht ik niet dat het doorbreekt.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zolang je nog met brillen bezig bent gaat het geen vlucht nemen denk ik maar zodra je goede 3d kunt creëren zonder bril dan word het gewoon mainstream zoals breedbeeld dat nu is en HD ook zo langzamerhand word.

Smiling as the shit comes down...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
centr1no schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:58:
[...]

Het aanbod van 3D films voor de BD-speler is nog steeds teleurstellend laag.
Dat kan ook niet anders natuurlijk, een film is niet in een week geproduceerd ;) De 3D televisies zijn pas een paar maanden beschikbaar en als je even googlet vind je hele lijsten van films die in 3D uit gaan komen. Animatiefilms worden ook met terugwerkende kracht 3D gemaakt, kwestie van opnieuw renderen en ze hebben een nieuwe melkkoe. 3D moet ook niet voor alles gaan worden, ik wil het vooral om een keer in de week (o.i.d.) een filmpje te kijken in 3D, de rest mag van mij prima in 2D. Eigenlijk hoop ik dat er nog betaalbare 3D-projectors uitkomen, want dat lijkt me helemaal geweldig: 3D op een scherm van 2m breed :9

Als ik zo zie hoeveel films er nu in de bios al in 3D te bekijken zijn, komt het met het aanbod wel goed. Het is alleen een beetje het kip/ei verhaal: geen filmmaatschappij brengt een 3D-film uit zolang consumenten die niet kopen en consumenten kopen geen 3D-televisie + brillen + speler voor de filmmaatschappij wat aanbiedt. Datzelfde gebeurde met breedbeeld, maar toen was het voordeel dat je "het andere formaat" prima kon afspelen met balken (16:9 op een 4:3-tv en vice versa :)).

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 16-09-2010 07:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nu kun je "niet-3D films" ook prima afspelen op een 3D TV. Ik denk dat het met brilletjes ook niet echt wat gaat worden. TV kijken is toch een beetje ontspannen en in 3D vind ik het persoonlijk niet ontspannen kijken.

Met een projector moet je nog een holografie kunnen maken. Als ze die techniek nou verder zouden perfectioneren voor films ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dit denk ik dus ook. Veel mensen "liggen" ook graag op de bank een film te kijken, waaronder ikzelf. Als je dus op je zij ligt, kun je het 3D effect al vergeten, aangezien je bril (en je ogen uiteraard) horizontaal moet staan.

Ik houd 3D voorlopig lekker voorbehouden als een bijzonder uitstapje naar de bios, zoals met Avatar het geval was.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
bram1984 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:09:
[...]

Dit denk ik dus ook. Veel mensen "liggen" ook graag op de bank een film te kijken, waaronder ikzelf. Als je dus op je zij ligt, kun je het 3D effect al vergeten, aangezien je bril (en je ogen uiteraard) horizontaal moet staan.
Waarom zou dit zo zijn?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Omdat de 3D camera ook zo opneemt. Aangezien de shutterbril correspondeert met die dubbele 3D camera's (beeldje links - beeldje rechts) heeft het dus geen effect als je dus op je zij kijkt.

Ik heb dit ook al in de winkel getest door mijn hoofd een kwartslag te draaien. Het 3D effect verdwijnt dan.
Pagina: 1