Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Array OutOfBounds in C

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond..,,

Wat doet de programmeertaal C met een 'ArrayIndexOutOfBoundsException'??
Ik heb het geprobeerd, en wanneer je buiten een array komt, print hij allemaal grote getallen die niet in de array staan!
Weet iemand hier meer van??

Groetjes,

Dopdop

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

C controleert dit niet automatisch en begint gewoon het geheugen terug te geven dat achter je array staat. Pas wanneer dat geheugen toevallig aan een ander programma uitgedeeld is (of nog helemaal niet uitgedeeld is) wordt er een access violation door het OS opgegooid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

C doet er helemaal niets mee. Je moet gewoon weten hoe groot een array is en daar niet buiten gaan zitten porren.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Bij C moet je zelf de lengte van de array bijhouden en voorkomen dat je buiten de array door gaat lezen.

Dit kan je oplossen door te werken met een vector-object of 1 van de andere array classes in C++.

Overigens, een sourcecode kan helpen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Hoe bedoel je precies? Waarschijnlijk is je array niet groot genoeg om je data in op te slaan, een grotere array of een array met variabele grootte kan dat oplossen :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Zoek even op Google? Sorry hoor, maar dergelijke foutmeldingen zijn prima te vinden op het grote boze internet. Lees Programming FAQ - Het FAQ/Beleid topic nog eens even door. While you're at it, doe ook de Quickstart nog even.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.