MKV converteren naar welk formaat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 5v3n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 21:56
Hey iedereen!

Ik beschik over een klein aantal films in mkv formaat, en zoals jullie weten kan windows daar standaard niet mee om. In plaats van allerlei rommel te installeren zou ik graag die mkv's converteren naar een ander formaat.

Ik vroeg mij af welk formaat jullie verkiezen om naar te converteren. Het is de bedoeling dat alle setjes ondertitels behouden blijven en dat de kwaliteit zo goed mogelijk blijft. Wat raden jullie aan?

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik raad aan om CCCP te downloaden te gebruiken, zitten alle codecs in die je wil hebben en je kan dan ook nog MPC (HC) gebruiken!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

of de VLC media player. Blijft netjes in een foldertje, dat wil zeggen dat het geen wirwar aan codecs vereist, en draait volledig standalone op verschillende platforms.

edit: tegenwoordig mét hardwarematige versnelling van videomateriaal.

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 15-09-2010 20:01 ]

-_-

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

.mkv is een container, geen bestandsformaat. Net als .avi overigens.

Als je praat over allerlei rommel, heb je er blijkbaar weinig sjoege van. Maar een programma wat heel veel kan converteren is Super.

Maar als je VLC download (een mediaplayer) kan die standaard wel mkv aan, en divx, en xvid, h264, x642, etc..etc..

Ey!! Macarena \o/

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Converters zoeken en installeren, daar krijg je pas rommel van! VLC Media Player is licht en klein maar speelt toch nagenoeg alles af, zelfs als delen nog ontbreken (tijdens het downloaden bijvoorbeeld :P). Is naar mijn idee netter dan met allerlei converters gaan lopen klooien met het risico op kwaliteitsverlies.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48

M2M

medicijnman

RaZ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:02:
Als je praat over allerlei rommel, heb je er blijkbaar weinig sjoege van. Maar een programma wat heel veel kan converteren is Super.
wat is de installer van "super" verschrikkelijk moeilijk te vinden... De webpagina kan iig zo in het web 1.0 topic.

Enfin, op deze pagina staat onderaan de link.

-_-

• 5v3n
Ik zou liever hebben dat ik hem kan converteren. Eigenlijk moet ik wel. Ik heb de CCCP al gebruikt en ook al VLC, maar die krijgen een bepaalde MKV niet afgespeeld omdat hij corrupt is. Godzijdank krijgt mijn convertor hem wel geconverteerd naar wat ik maar wil. En dan werkt de film wel. Maar ik krijg een enorme lijst met bestandsformaten en zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil liever weten welke indeling jullie verkiezen.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Ik verkies .mkv ;) Indien niet "verkijgbaar" .avi. Speel het toch alleen maar op de pc af dus mag een beetje lomp en groot zijn, na 1 keer kijken is ie waarschijnlijk toch wel weg.

Beter downloadlinkje voor SUPER: http://www.erightsoft.org/GetFile.php?SUPERsetup.exe

[ Voor 19% gewijzigd door ShitHappens op 15-09-2010 20:16 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Avi-container met xvid of dixv-codec lijkt me dan de meest voor de hand liggend?

Maar waarom download je de mkv niet gewoon snel opnieuw? Zal sneller gaan dan hem te converteren gok ik. :P

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mjah... Als je downloads corrupt zijn, zijn je files gewoon rot. d'oh..

Ik gebruik geen enkele codec, met VLC als mediplayer.. Wat de gebruikt codec is, maakt mij niet uit, VLC doet alles perfect out-of-the-box.

Van codec-packs blijf ik al jaaaaren ver uit de buurt. Voor VLC was het dus altijd wat codecs downloaden.

Maar neem de reactie van ShitHappens ook even in je op.. Want bij converten kan je inderdaad gewoon kwaliteitverlies optreden.

Best Practis: Pas je systeem dusdanig aan dat je de films kan bekijken, en ga niet alles lopen te converteren (duurt ook nog eens idioot lang).

Ey!! Macarena \o/

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
5v3n schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:11:
Ik zou liever hebben dat ik hem kan converteren. Eigenlijk moet ik wel. Ik heb de CCCP al gebruikt en ook al VLC, maar die krijgen een bepaalde MKV niet afgespeeld omdat hij corrupt is. Godzijdank krijgt mijn convertor hem wel geconverteerd naar wat ik maar wil. En dan werkt de film wel. Maar ik krijg een enorme lijst met bestandsformaten en zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil liever weten welke indeling jullie verkiezen.
Ik gebruik het liefst MKV als container en het liefst zie ik daarin een film met h264 als codec in een leuke resolutie ;)

Er is niks mis met MKV, alleen was de film die jij kennelijk net te pakken had, corrupt.

• 5v3n
De film was inderdaad corrupt, zelfs na een tweede keer downloaden werkte het niet :(

Ik heb gekozen voor Xvid, bedankt voor alle informatie..

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Umbrah

The Incredible MapMan

xvid in mkv container? Dat kan. Wat was hij origineel? Mpeg2 in MKV? Mpeg4/H264 in MKV? DivX in MKV? WMV in MKV? Heb je hem nu Xvid in AVI? Waarom niet zijn originele CODEC in AVI?

• 5v3n
Umbrah schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:02:
xvid in mkv container? Dat kan. Wat was hij origineel? Mpeg2 in MKV? Mpeg4/H264 in MKV? DivX in MKV? WMV in MKV? Heb je hem nu Xvid in AVI? Waarom niet zijn originele CODEC in AVI?
Dat bedoel ik dus met , ik zie door de bomen het bos niet meer. Volgens mij is het nu xvid in avi container.

Mijn andere films heb ik de mkv in gebruik en die speelt ook af na wat instellingen in windows media center, alleen jammer dat de ondertiteling niet werkt voor de overige mkv's..

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jij gaat serieus van supergoed (H264 in een Matroska-container) transcoden (= kwaliteitsverlies) naar ouderwets (XviD in een AVI-container), puur omdat er een paar van je MKV's enigszins corrupt zijn?

Ik zou zeggen: pak mkvtoolnix erbij, extract alle datastreams uit de "corrupte" MKV (ff-tjes aangenomen dat mkvtoolnix die corruptie kan 'overbruggen') en zet ze met dezelfde mkvtoolnix weer in een MKV-tje die níet corrupt is?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ShitHappens schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:13:
Ik verkies .mkv ;) Indien niet "verkijgbaar" .avi. Speel het toch alleen maar op de pc af dus mag een beetje lomp en groot zijn, na 1 keer kijken is ie waarschijnlijk toch wel weg.

Beter downloadlinkje voor SUPER: http://www.erightsoft.org/GetFile.php?SUPERsetup.exe
http://handbrake.fr/index.php Werkt voor normaal gebruik imho beter vanwege de presets :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik gebruik de codecpack van shark007. Alles werkt direct.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• 5v3n
Ik heb geen idee welke formaten oud/nieuw, goed/slecht zijn. Mijn echte vraag in dit topic was dan ook welk formaat het beste was. Als ik het zo hoor moet ik dus gewoon MKV behouden en zorgen dat ik dat kan afspelen. Ik ben nu bezig in mkvtoolnix die ene corrupte film te herstellen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je VLC niet fijn vind is SMplayer misschien nog wat. Speelt net zoals VLC ook zo'n beetje alles wat er is.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PilatuS schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:48:
Als je VLC niet fijn vind is SMplayer misschien nog wat. Speelt net zoals VLC ook zo'n beetje alles wat er is.
Imho werkt MPCHC dan fijner... Ondersteund echt alles en er zitten enkele fijne functies in die het beeldkwaliteit aanzienlijk verbeteren ten aanzien van SMplayer en VLC...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• 5v3n
AUijtdehaag schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:40:
Ik gebruik de codecpack van shark007. Alles werkt direct.
Die gebruik ik ook om mkv's met de media player en media center af te spelen. media player werkt normaal, alleen moet ik in de taakbalk op een matroska icoontje klikken om de ondertiteling geregeld te krijgen. Als ik die film (mkv) in het media center start speelt die alles normaal af, maar kan ik geen ondertiteling instellen via media center en het matroska icoontje komt er ook al niet. Hoe heb jij dit opgelost?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
5v3n schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:45:
Ik ben nu bezig in mkvtoolnix die ene corrupte film te herstellen.
Ik hoop dat 't daarmee lukt. Misschien is stiekem wel één van de datastreams kaduuk waardoor een decoder daar op blijft steken.. Maar misschien helpt 't wel :)

• 5v3n
Het programma heeft inderdaad gewerkt en het bestand kan nu gewoon worden afgespeeld.

ik zou graag nog willen weten van AUijtdehaag hoe hij zijn ondertitels krijgt wanneer hij windows media center gebruikt

• 5v3n
Nieuw probleem, door het Codec pack van Shark007 kunnen miniatuur waarden worden weergeven van mkv bestanden. De originele film doet dat ook, maar als ik de film door mkvtoolnix haal, wordt er geen miniatuur weergeven. Nog een symptoom is dat windows verkenner er heel lang over doet om de map te laden waar maar 2 bestanden (Film voor en film na) in staan.

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/4636/fotoplu.jpg

Dit wijst er volgens mij op dat er het bestand niet correct werd behandeld.

Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom ik hem nog door mkvtoolnix haal als hij eerst werkt, en daarna pas niet?
==> Deze film is frans gesproken en ik heb zelf nederlandse ondertitels toegevoegd via mkvtoolnix met als ge volg dat het bestand in mijn ogen corrupt is. Het ligt niet aan de ondertitels want als ik gewoon de film open en rechtstreeks op start samenvoegen klik is het bestand eveneens corrupt..

Staat er iets fout ingesteld? Of heeft iemand een ander programma dat zou kunnen helpen?

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
MrVegeta schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:59:
Ik raad aan om CCCP te downloaden te gebruiken, zitten alle codecs in die je wil hebben en je kan dan ook nog MPC (HC) gebruiken!
dit, simpelwel, dit :P

speelt alles af (je moet wel de wmv codec downloaden via windows media player denk ik, en ik installeer zelf ook quicktime alternative)

Mijn YouTube

Pagina: 1