• MrShibby
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 06:49
Ik ben al een tijdje aan het zoeken/googlen naar de oorzaak van mijn trage internet.
Niet zozeer de download snelheid (speedtest.net gemiddeld 35Mbit/s) maar wel het surfen op internet.

Ik heb een Alles-in-een-Extra abbo bij Ziggo, die levert een theoretische 50Mbit/s. Een D-Link DIR 655 met OpenDNS, gigabit poorten ingeschakeld, CAT5e bekabeling. EN ik gebruik na veel gevloek geen IE8 meer maar Google Chrome. Toch blijven internet sites naar mijn idee traag laden.

Iemand ideeen? :?

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
Naar jou idee traag, hoe langzaam is dat? Is dat in enkele miliseconden, of seconden?

• MrShibby
Sites zoals Tweakers.net, IMDb.com, Youtube.nl laden allemaal in +30sec. Veel te langzaam, vooral gezien het feit dat ik ze regelmatig bezoek en dus deels nog in de cache zouden moeten staan?

Ik denk al richting een trojan/virus o.i.d. maar ik ondervind echter voor de rest geen problemen.
Ook Avast! geeft geen meldingen.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Doe eens een traceroute en een ping naar o.a. Google en T.net, en plaats de resultaten hier.
Buiten de internetsnelheid is er ook de latency die de het laden van een pagina bepaald.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MrShibby schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:13:
Sites zoals Tweakers.net, IMDb.com, Youtube.nl laden allemaal in +30sec. Veel te langzaam, vooral gezien het feit dat ik ze regelmatig bezoek en dus deels nog in de cache zouden moeten staan?

Ik denk al richting een trojan/virus o.i.d. maar ik ondervind echter voor de rest geen problemen.
Ook Avast! geeft geen meldingen.
Probeer eens een andere DNS server.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat ook bij de troubleshooter hoort is:
PC direct op het modem...

dan heb je in 1 klap door of het je pc betreft of toch het "internet".

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik neem overigens aan dat je geen Wireless gebruikt en de computer in kwestie gewoon bekabeld is aangesloten? Er staat in de TS wel CAT5e bekabeling, maar er staat niet duidelijk bij of de PC ook bekabeld is aangesloten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-09-2010 20:50 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MrShibby
Pc is bekabeld aangesloten.

Heb ondertussen ondervonden dat er op mn pc toch iets niet helemaal klopt. M'n PS3 laad pagina's namelijk sneller dan m'n pc, en ook de PS3 is bekabeld aangesloten.
Heb ondertussen TCP/IP 6 al uitgevinkt (schijnt ook problemen te kunnen geven) maar dit mocht ook niet baten.

Pagina's blijven er +/- 30 sec. over doen, terwijl ik op me werk met een tragere verbinding gewoon meteen een pagina voor me neus heb.

Edit:

PC direct op modem lijkt wat sneller maar het verschil is minimaal.

[ Voor 8% gewijzigd door MrShibby op 22-09-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrShibby
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Er worden hierboven ook andere oplossingen geboden dan de door jou uitgevoerde acties. Lees ze allemaal even door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:27

lier

MikroTik nerd

Je geeft zelf al aan dat er iets niet helemaal klopt...misschien moet je daar iets mee doen!?

Mijn tip zou zijn om eens een liveCD te downloaden en daarmee je pc op te starten. Daarmee kan je het software deel van je pc uit sluiten.

Zou je ook eens in de eventlog kunnen kijken?
Installeer eens fiddler en controleer welke web requests lang duren.
Herinstallatie van Windows een optie?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MrShibby
Zal nog even kijken voor een tracert, eventlog en fiddler proberen. Ook liveCd is een goed idee.
Zit nu op m'n werk, dus kan niet zoveel doen. In ieder geval bedankt iedereen voor het meedenken!

Oh, ik krijg trouwens in Chrome na het intikken van een adres, zodra hij naar de site wil linken, linksonder de melding "Host Ontbinden" ?? Waarna de site met een slakkengang gaat laden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Open straks command prompt eens, en typ daar:

Ipconfig /release
en dan
Ipconfig /renew

Dit vernieuwt/ververst/geeft je een nieuwe IP config.

Gebeurt dit alleen in chrome trouwens? Probeer firefox anders eens voor de gein?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Klinkt wellicht als een DNS probleem.

De hosts die traag zijn, check die eens op de commandline met nslookup. Moet je lang wachten op een antwoord dan is het een DNS probleem. Wat je ook kunt doen is een site op IP adres openen, zoals http://74.125.79.99/ bijvoorbeeld. Dan zou je binnen een seconde de Google homepage voor je neus moeten zien.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 13:29
Als je een andere DNS invult die van Ziggo zelf bijv. in plaats van OpenDns

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Als je PS3 wel goed laadt, ligt het iig niet aan je internet.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik vermoed ook een DNS probleem, zeker omdat je in je startpost OpenDNS hebt vermeld. Met deze DNS krijg ik soms ook een heel trage lookup, waardoor het laden van websites ook langer duurt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Soundstorm2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Na mijn weten kan het haast geen DSN probleem zijn.. Of anders had je ook problemen met speedtest en andere programmas (zoals msn, bittorrent enzo) (weet niet of dit ook de kwestie is)

Heb namelijk ook Ziggo alles in 1. Modem staat openDNS, en een hubje er nog tussen zitten, en
die DNS is ook open.. (en we zitten inclusief mezelf met 4 man op 1 hubje/modem/internet abbo te werken)

Gebruik zelf ook Google Chrome en nog nooit last gehad van Traag laden.
(en als dit ooit zou voorkomen, zou ik eerst kijken op Ziggo.nl en kijk waar ze bezig zijn met de internet)

Ik denk echter zelf, dat je Windows ergens mee bezig is op de achter grond !!
Is je PC zelf ook traag ? (laden met programma, open van chrome, traag laden van games ?? )

Straks eerst Taskmanager op en kijk eens welke Processoren het meest gebruiken van je CPU en Intern geheugen.

(TIP: meer info is welkom, zo kunnen we je beter te hulp schieten) !!!

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:40:
Na mijn weten kan het haast geen DSN probleem zijn.. Of anders had je ook problemen met speedtest en andere programmas (zoals msn, bittorrent enzo) (weet niet of dit ook de kwestie is)
Problemen met DNS zou juist dit soort effecten moeten geven, terwijl de " throughput" gewoon in orde is/blijft.

blub

• DexterDee

DexterDee

Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:40:
Bedankt voor je goedbedoelde bijdrage, maar dit is pertinent niet waar. Bandbreedte en stateful clients als MSN en Bittorrent hebben in het geval van een DNS probleem niks te maken met vertragingen. Browsers zijn echter stateless en moeten op grote websites voortdurend een handjevol DNS queries per keer doen (hoofddomein, subdomeinen, resource servers, advertentie hosts, etc...) wat deze vertraging perfect kan verklaren.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:05
Denk niet dat het DNS is, dat zou kunnen als de eerste keer traag was en daarna snel.
Na één bezoek heeft de pc van TS de meeste ip-adressen wel in cache staan.

[ Voor 125% gewijzigd door enveekaa op 29-09-2010 12:00 ]

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Tsja, zolang de TS niet met meer info aankomt blijft het voorlopig een beetje gokken :)

Feit blijft wel dat ie op zn PS3 (ook bedraad) geen problemen heeft. Vermoedelijk zal er dus op de PC iets mis zitten. Hetzij software-matig, hetzij hardwarematig. Welke van de twee de oorzaak is kan met een live cd uitgezocht worden.

blub

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:05
Jep, livecd is een goede manier om de software kant uit te sluiten.

• Soundstorm2010
DexterDee schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:56:
[...]

Bedankt voor je goedbedoelde bijdrage, maar dit is pertinent niet waar. Bandbreedte en stateful clients als MSN en Bittorrent hebben in het geval van een DNS probleem niks te maken met vertragingen. Browsers zijn echter stateless en moeten op grote websites voortdurend een handjevol DNS queries per keer doen (hoofddomein, subdomeinen, resource servers, advertentie hosts, etc...) wat deze vertraging perfect kan verklaren.
Zover ik weet ligt de snelheid van je bitTorrent af, of je DNS open of Dicht staat (poort).
Maar met speedtest heb je wel gelijk in, dat gaat via de ISP/Modem.

Maar ik heb het zelfde als hem, maar waarom heb ik er geen last van dan >?? Andere Windows, instellingen ??

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Soundstorm2010
Kan inderdaad aan de Software liggen, maar kan het zo erg zijn dat je internet lags krijgt dan ?

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:04:
Zover ik weet ligt de snelheid van je bitTorrent af, of je DNS open of Dicht staat (poort).
Uhm... DNS word gebruikt voor het resolven van hostnames. Iets dat je met het torrentprotocol niet echt vaak doet. Het is geen bepaalde poort oid waar het hier over gaat, maar een protocol / dienst ;)

Wikipedia: Domain Name System

blub

• DexterDee

DexterDee

Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:04:
Iets met een klok en een klepel ;)

Wat jij bedoelt is port forwarding, en dat heeft totaal niks met DNS te maken :)

• Soundstorm2010
dan haal ik wat dingen door elkaar heen :S

ik snap dat het met protocol heeft te maken, maar meestal wordt dit toch automatisch door de ISP ingevoerd
(ik hoef in ieder geval geen ..... in te voeren en kan gelijk op internet)

Wat mis ik hier aan dan ?? en waar ligt het probleem dan ?? Software of netwerk ?

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

offtopic:
Over het algemeen krijgt jou modem (ADSL in ieder geval) een aantal zaken toegekend vanuit de provider. Denk daarbij aan de gateway, DNS servers en een IP adres. Diezelfde DNS servers worden ook weer itern gebruikt door je modem als hij zaken via DHCP gaat uitdelen. Dit zijn dan de nameservers van je ISP (meestal). Dit zorgt er dan ook voor dat je als consument (vrijwel) niets meer hoeft in te stellen.

blub

• Soundstorm2010
offtopic:
>>>>> Werkt dit het zelfde als je het via de kabel krijgt, want ziggo is namelijk kabel en geen telefoon lijn

[ Voor 63% gewijzigd door Soundstorm2010 op 29-09-2010 13:05 ]

• MrShibby
Nogmaals bedankt allen voor jullie hulp.

Ik heb m'n hele setup doorgelopen, van modem tot pc, alles gereset en alles geupdate.
Dit lijkt geholpen te hebben. Ik laat binnenkort nog wel even horen of de boel toch niet weer dichtslibt, aangezien mn verbinding eerst ook gewoon prima was. Wat ik wel opmerkte is dat m'n DNS servers van Ziggo veranderd zijn. Beginnend met 212. wat voorheen 83. was? Wellicht zijn de DNS servers van Ziggo voor mijn gebied gewoon vervangen? (Oud Multikabel gebied)

Verwijderd

MrShibby schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:27:
Nogmaals bedankt allen voor jullie hulp.

Ik heb m'n hele setup doorgelopen, van modem tot pc, alles gereset en alles geupdate.
Dit lijkt geholpen te hebben. Ik laat binnenkort nog wel even horen of de boel toch niet weer dichtslibt, aangezien mn verbinding eerst ook gewoon prima was. Wat ik wel opmerkte is dat m'n DNS servers van Ziggo veranderd zijn. Beginnend met 212. wat voorheen 83. was? Wellicht zijn de DNS servers van Ziggo voor mijn gebied gewoon vervangen? (Oud Multikabel gebied)
Bij mij weten is het al een tijd 212.
Je kan ook nog altijd je TCP/IP tweaken met: http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe
Hier kan je er meer over lezen: http://www.speedguide.net/downloads.php
Pagina: 1