Mac OS X 10.4 boot camp vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 13:18
Ik zou graag XP of windows 7 op mijn Macbook zetten (2 GHZ intel core 2 Duo en 2 GB ddr 2 SDRAM)
Ik vind nergens een boot camp terug. Is het mogelijk om er een XP of nog liever een windows 7 op te installeren?
Kan mij hier misschien iemand helpen, ik heb nog nooit met mac gewerkt en vind nergens een goede how to ofzo

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36
Kan niet met Bootcamp. Deze is pas vanaf Leopard.
Misschien GRUB ofzo?

• chundo
kan ik dat gewoon op een mac zetten?
Is het mogelijk een XP te draaien of er een Leopart op te zetten?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36
Leopard (10.5) is de opvolger van Tiger (10.4). Die is niet meer te koop. 10.6 Snow Leopard wel. Daar zit BootCamp bij en is het een fluitje van een cent

[ Voor 5% gewijzigd door Pendora op 15-09-2010 19:25 ]

• chundo
maar die kan ik gewoon op mijn oud macbook installeren? Ik ga dan geen driver problemen ofzo hebben?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 20:01
Snow Leopard draait op elke Intel Mac.

• chundo
ik heb toch een intel processor of dat teld niet (2 GHZ intel core 2 Duo)?

• chundo
Wat is het makkelijkste zodat ik op mijn ouder macbook een XP of win 7 kan draaien?

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
Meneer chundo ga eens zoeken op internet, genoeg over te vinden. Bootcamp met OSX versie 10.5 of hoger op jou MacBook is het best. Of draai anders Windows virtueel met VMWare, Virtualbox of Parallel.

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02 20:01
Je macbook te verkopen en een Windows laptop te kopen. Je kunt voor een Macbook nog steeds aardig wat geld krijgen. Als is het alleen maar de behuizing al :).

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
chundo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:40:
Ik zou graag XP of windows 7 op mijn Macbook zetten (2 GHZ intel core 2 Duo en 2 GB ddr 2 SDRAM)
Ik vind nergens een boot camp terug. Is het mogelijk om er een XP of nog liever een windows 7 op te installeren?
Kan mij hier misschien iemand helpen, ik heb nog nooit met mac gewerkt en vind nergens een goede how to ofzo
Je kan ook windows 7 installeren.

Van te voren alvast de drivers downloaden.
Dan hoef je ze alleen maar te installeren en klaar!

Zover ik weet ondersteund windows 7 efi!!
Anders kan je ook dingen als:
http://refit.sourceforge.net/screen.html
Proberen.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 16:38

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@chundo:

Ik heb de volgende adviezen voor je:
1. Ga naar je lokale Apple dealer en schaf Snow Leopard aan.
2. Slinger Google aan en ga eens zoeken naar informatie over Boot Camp. Er is genoeg te vinden.
3. Als je wat meer tijd steekt in vooronderzoek en het formuleren van je post, nemen misschien ook meer mensen de moeite om je te helpen. Ik zie nu vooral posts van 1 regel, waar dan ook nog de nodige zinsbouw- en spellingsfouten in staan. Ik wil niet de spellings-nazi uithangen, maar een beetje inzet mag toch verwacht worden. ;)

Launching containers into space

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:28
chundo, we verwachten op GoT echt meer eigen inzet. Nergens een goede how-to vinden kan ik me niet voorstellen. Als je op Bootcamp zoekt op Google of op GoT is er van alles te vinden. Apple heeft bijvoorbeeld een uitstekende handleiding (PDF) om het te installeren. Nu is het misschien lastig dat je niet de juiste versie hebt van Mac OS X, maar ook dat staat nu in dit topic aangegeven. En dat had je dan kunnen aangeven in je startpost.

Elke tip van een mede-Gotter wordt weer met een vraag beantwoord. Dat is op zich geen probleem, maar op die vragen blijkt ook weer geen eigen inzet. Dan wordt het wel heel erg aan het handje meenemen en dat is niet wat we doen op GoT. We willen je graag helpen, maar dan wel wat eigen inzet tonen (zoals Whieee ook zegt bij puntje 3 :) ).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.