Nieuwe hoofdtelefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:06
Situatie:
Ik ben op het moment eigenaar van de Sennheiser CX 300 II. Dit zijn prima in-ears maar deze zijn helaas aan het kapot gaan, dit komt mede door het vuil wat in de oortjes komt. Hiervoor heb ik ook in-ears maar die gingen om dezelfde oorzaak kapot. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon, ik wil het liefst geen in-ears omdat deze snel vuil worden. Ik luister eigenlijk naar alle soorten muziek, maar vooral Rock en heel af en toe R&B.

Nu zie ik ook veel hoofdtelefoons waar een kleine versterker bij zou moeten om het ultieme eruit te halen, dit heb ik denk ik niet nodig. Ik wil graag een hoofdtelefoon die werkt op mijn iPod en op mijn MacBook Pro. Ik ben op zoek naar een stereo hoofdtelefoon, en of de omgeving er last van zal hebben maakt mij niet veel uit. Ik heb een budget van +/- 150 euro.

Verrichte werkzaamheden:
Inmiddels heb ik al het één en ander aan zoekwerk gedaan naar een nieuwe hoofdtelefoon. Hier op Tweakers heb ik diverse topics gelezen maar ik kon niet echt een duidelijke conclusie trekken welke hoofdtelefoon nou het fijnste zou moeten zijn. Ik heb ook al diverse reviews staan over verschillende hoofdtelefoons. Vandaag ben ik naar de Mediamarkt in Rotterdam geweest om een aantal hoofdtelefoons uit te testen en ik moet zeggen dat er vrij goede hoofdtelefoons tussen zitten.

Hoofdtelefoons:
Hier een opsomming van hoofdtelefoons die wel interessant zijn:
-AKG K 530
-AKG K 172 HD
-Pioneer SE-DJ5000
-AKG K 272 HD
-Sennheiser HD 595
-Pioneer SE-M10R

Wat ik van jullie verwacht is dat jullie mij kunnen helpen met een keuze te maken uit deze (of andere) hoofdtelefoons waarmee ik wel even vooruit kan. Ook zou ik graag jullie ervaringen willen horen.

Bij voorbaat dank.

Just do it.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zijn de hoofdtelefoons interessant? En zijn er ook telefoons met afwijkende specs? We nemen immers niet aan dat ze allemaal gelijke specs hebben.

Wbt de versterker: zoek een hoofdtelefoon met een niet te hoge impedantie. Als je <100Ohm hebt heb je geen hoofdtelefoonversterker nodig (een 300Ohms hoofdtelefoon werkt ook wel maar klinkt toch echt minder goed).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Rednas_N
Eerlijk gezegd heb ik nog niet echt nadrukkelijk op de specificaties van deze hoofdtelefoons gekeken. Ik heb het meer gebaseerd over wat ik over deze hoofdtelefoons gelezen heb en wat ik ervan gehoord gehoord heb. Waar ik goede dingen over gehoord heb en wat ook prima klonk heb ik onder het rijtje van interessant gezet.

Just do it.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De CX-300ii heeft echt een gigantisch overdreven basweergave, wil je dat weer of wil je een wat zachtere bas?

• Rednas_N
Je hebt inderdaad gelijk dat er best wel veel bassweergave zit in de CX-300 II die ik nu gebruik. Als dit bij mijn nieuwe hoofdtelefoon niet het geval zou zijn zou ik dit niet erg vinden.

Just do it.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je er meerdere gehoord hebt weet je toch welke je beter vind klinken dan de ander? Geluid is heel persoonlijk dus een stuk lastiger om er objectief iets over te zeggen. Ipod mee, van te voren tracklist maken, naar de verschillende luisteren en dan de gene kopen die het beste klinkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Rednas_N
Ik heb inderdaad diverse hoofdtelefoons beluisterd, ze klonken allemaal vrij goed. Ik heb ook een aantal hoofdtelefoons gebruikt op mijn iPod, dit was helaas niet mogelijk op elke hoofdtelefoon. Maar ik zou ook graag jullie ervaringen horen met de genoemde hoofdtelefoons, ook wat betreft bouw e.d.

Just do it.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Boudewijn schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:46:
Waarom zijn de hoofdtelefoons interessant? En zijn er ook telefoons met afwijkende specs? We nemen immers niet aan dat ze allemaal gelijke specs hebben.

Wbt de versterker: zoek een hoofdtelefoon met een niet te hoge impedantie. Als je <100Ohm hebt heb je geen hoofdtelefoonversterker nodig (een 300Ohms hoofdtelefoon werkt ook wel maar klinkt toch echt minder goed).
Minder zelfs nog... Mijn koptelefoons klinken bijna allemaal ruk op mijn MP3's en telefoons en laptops....

Een beetje deftige MP3 of telefoon levert 32 Ohm MAX! Dus je komt dan al vrij snel op een mobiele versterker uit... Aangezien die wel het vermogen kunnen leveren... Gelukkig als je goed zoekt kost het geen drol en levert het wel veel op ;)

http://www.dealextreme.com/search.dx/search.Fiio

In principe is een E3 of E5 voldoende.

Om vervolgens maar door te gaan naar Koptelefoons en in het speciaal de AKG's. Die staan hier in mijn omgeving bekend als bijzonder stevig. Mensen met een Sennheiser en dan ook specifiek die jij op het oog hebt beginnen al te scheuren na een half jaar :X Precies in de behuizing... Niet echt goed dus :+

Mijn AKG K 172 HD daarentegen is nog als nieuw en houd het eigenlijk bijzonder goed. Geluid is imho prima in orde al kies ik persoonlijk liever de volgende keer een open ipv een gesloten ontwerp... Vind de helderheid van open fijner... Aangezien mijn PX100 en PX100II dat wel hebben en ik vind die klank soms fijner. Afhankelijk hoe en wat ik luister dat wel.

Nadeel aan de AKG K 172 HD is toch wel de manier waarop hij op je oren zit. Omdat hij zich er bij mij niet netjes omheen gaat maar er half op blijft liggen zit dat niet lekker... De kussentjes zijn voor mijn oren net iets te smal in doorsnede... Maar omdat ik een groot hoofd heb klemt hij wel perfect... Dus dat zit net niet helemaal lekker en ik krijg na een uur of 1 a 2 last van mijn oren... Moet er nog steeds wat op verzinnen maar tot nu toe geen aandacht aan besteed eigenlijk....

Maar voor de rest als je wat stevigs moet hebben dan zou ik persoonlijk een AKG aanraden die niet teveel plastic in de behuizing heeft... Aangezien mijn AKG K66 dat wel heeft en je merkt toch echt duidelijk dat die kraakt :X

Nog een tip is om eventjes op internet te zoeken als jij de koptelefoon van je dromen hebt gevonden. Dan kan al snel 40 euro schelen :+

Ik kan overigens ook nog de AKG K 121 studio en de K 141 Mk2 aanraden. Zitten ook achterlijk stevig in elkaar en klinken ook betoverend!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Rednas_N
Bedankt voor je snelle reply, ik kan met deze informatie denk ik wel een stuk verder! Nu zie ik bij de K 141 Mk2 bij veel afbeeldingen een gekke aansluiting. Dit zie je veel bij Google afbeeldingen als je hierop zoekt. Wat is dit precies en hoe gaat dat dan bijvoorbeeld in combinatie met mijn iPod of laptop.

[ Voor 17% gewijzigd door Rednas_N op 15-09-2010 21:07 ]

Just do it.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Als je een budget van rond de 150 euro hebt kun je ook gaan kijken naar het professionele segment van Sennheiser. Zelf heb ik nu zo ongeveer anderhalf jaar de pricewatch: Sennheiser HD25-1 II (Zwart). Waarbij ik deze hoofdtelefoon (bijna) elke dag gebruik.

Deze hoofdtelefoon heeft een erg goed, stevig doch eerlijk geluid waar ik van houd. Met vooral een redelijk harde en precieze bas. Daarnaast zijn zowat alle onderdelen te vervangen mochten deze stuk gaan of niet naar tevredenheid zijn. Ook is deze hoofdtelefoon gesloten, waardoor het dus ideaal is voor in de trein/ov of wanneer mensen stil willen werken.

Destijds was de hoofdtelefoon ook te vinden voor rond de 150 euro, dus misschien lukt dat nu ook nog wel :).

Verwijderd

Om je nog meer aan het twijfelen te brengen: Grado :)

De SR225, SR225i en de lagere series liggen binnen te bereik op Marktplaats. Nieuwe set schuimringen heb je voor 19 euro (origineel).

• Rednas_N
Bedankt voor jullie reacties, mijn lijstje wordt in elk geval al iets kleiner! Het is wel een lastige keuze, maar ik kom er denk ik wel uit! :*) Tips of andere aanraders zijn altijd wel kom natuurlijk!

[ Voor 16% gewijzigd door Rednas_N op 15-09-2010 22:10 ]

Just do it.

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Heb zelf de AKG K 142 HD, nagenoeg hetzelfde geluid als de K 172 HD, en ik kan zeggen dat hij heel erg goed bevalt, al moet je ze wel eerst uitproberen bij de Media Markt of iets dergelijks. Bij de één zit ie als gegoten en bij de andere klemt ie als een gek. Ook duurt het een tijdje voor ze een beetje de vorm van je vast houden, dus in het begin kan hij snel een klemmend gevoel geven, maar dat was bij mij zelf weg na een maandje. Ik heb 'm zelf gehaald op komplett.nl voor 87 euro inclusief verzending, alhoewel hij nu ietsjes duurder is. Stuur maar een DM als je nog vragen hebt :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rednas_N schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:06:
Bedankt voor je snelle reply, ik kan met deze informatie denk ik wel een stuk verder! Nu zie ik bij de K 141 Mk2 bij veel afbeeldingen een gekke aansluiting. Dit zie je veel bij Google afbeeldingen als je hierop zoekt. Wat is dit precies en hoe gaat dat dan bijvoorbeeld in combinatie met mijn iPod of laptop.
Zijn alleen maar koppelingen voor de kabels. Omdat die verwijderbaar zijn krijg je die rare aansluitingen :+ Voordeel is bijvoorbeeld dat je voor mobiel gebruik een kortere kabel kan maken/kopen/vinden. Opzich heb je in de trein/OV en aan je Macbook op school niet langer nodig dan 1.5 meter... Maar meestal zitten er bij koptelefoons 3 meter of zelfs meer. Dat is onhandig voor sommige mensen dus dan is een mogelijkheid tot kortere kabel erg fijn ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Rednas_N schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:44:
[...]Ik ben op zoek naar een stereo hoofdtelefoon, en of de omgeving er last van zal hebben maakt mij niet veel uit. Ik heb een budget van +/- 150 euro.
[...]
Als je overweegt hem buiten de deur te gebruiken (lijkt me wel met een ipod) ga dan zeker voor een gesloten. Niet alleen heeft de rest van de trein/bus/bieb geen last van je (en ja dat is echt vervelend), maar zelf heb je ook veel minder last van omgevingsgeluid, waardoor je het volume lager kunt houden en dat vinden je oren (mijne toch in ieder geval) erg prettig. Het luistert in ieder geval een heel stuk rustiger.

De Sennheiser HD25 (niet SP) is een erg goede. Vervangbare kabel is een sterk punt (toch altijd het zwakste onderdeel)
Ik zou nog de Audio Technica ES7 voorstellen maar die is hier in NL lastig te vinden/beluisteren. Stijlvol design, redelijk compact en erg fijn geluid.

Kijk ook eens op de aanbiedingen sectie van Head-Fi. Daar komt vaak leuk tweedehands spul langs, ik zou eens uitkijken naar de Audio Technica ESW9, die moet wel binnen budget te vinden zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nog een vote voor de Sennheiser HD25 (1-II). Heel goed geluid, portable, stevig en vervangbare kabel. Niet m'n duurste koptelefoon, maar wel m'n favoriet.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Rednas_N
Ik denk toch dat het een Sennheiser gaat worden. Nu zie ik op het internet 3 verschillende (waarschijnlijk) modellen.

Dat zijn de volgende modellen:
-Sennheiser HD 25-ll SVS (169,-)
-Sennheiser HD 25-1-ll SVS (165,-)
-Sennheiser HD 25 II (185,-)

Nu zie ik niet veel verschil tussen deze modellen, behalve de prijs dan. Wat ik me afvraag is wat die "1" precies betekent, is dit van het model of een versie van een het model?

Just do it.

• alex3305
De bovenste en onderste lijken mij hetzelfde, maar de middelste is wel degelijk anders. Je moet de versie hebben die ik linkte in mijn vorige post. Zie ook de infopagina van Sennheiser

EDIT: Ik lees net dat de bovenste en onderste een variant zijn met een stalen kabel. Zie ook variants op de Sennheiser pagina.

[ Voor 17% gewijzigd door alex3305 op 16-09-2010 14:10 ]

Verwijderd

Denon maakt hele fijne hoofdtelefoons naar mijn smaak.

De AH D1001 bijv.
Er is veel laag, maar wel strak laag, ontzettend veel detail in het midden tonen en een heel rustig hoog, dat nooit schel of scherp word.. Ligt natuurlijk wel aan de kwalliteit van je opnamens. Maar dat geld bij elke hoofdtelefoon.

Voor 150 euro krijg je verschrikkelijk veel kwalliteit. En valt precies binnen je budget.

Ik zou hem zeker op het luister lijstje zetten. :)

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Rednas_N schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:06:
Ik denk toch dat het een Sennheiser gaat worden. Nu zie ik op het internet 3 verschillende (waarschijnlijk) modellen.

Dat zijn de volgende modellen:
-Sennheiser HD 25-ll SVS (169,-)
-Sennheiser HD 25-1-ll SVS (165,-)
-Sennheiser HD 25 II (185,-)

Nu zie ik niet veel verschil tussen deze modellen, behalve de prijs dan. Wat ik me afvraag is wat die "1" precies betekent, is dit van het model of een versie van een het model?
25-1 II. 2m stalen kabel met hoekplug
25-C II. 3m coiled kabel met rechte plug
25 II. 2m stalen kabel met rechte plug
25-13 II. 3m stalen kabel met rechte plug, 600ohm impedance, niet aan te raden zonder koptelefoonversterker.

[ Voor 48% gewijzigd door Kanarie op 16-09-2010 15:44 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Rednas_N
Mijn lijst heb ik nu beperkt tot 2 hoofdtelefoons.
Dat zijn de volgende:

-Sennheiser HD 25-1 II DJ hoofdtelefoon (175,-) Link
-Sennheiser HD 25-ll SVS (169,-) Link

Wat vinden jullie van deze twee hoofdtelefoons, en welke zouden jullie aanraden?

[ Voor 67% gewijzigd door Rednas_N op 16-09-2010 18:07 ]

Just do it.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Kijk ook eens naar Beyerdynamic. dit merk kan zich zeker meten met sennheiser, en is wellicht zelffs beter in de prijsklasse.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Rednas_N schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:25:
Mijn lijst heb ik nu beperkt tot 2 hoofdtelefoons.
Dat zijn de volgende:

-Sennheiser HD 25-1 II DJ hoofdtelefoon (175,-) Link
-Sennheiser HD 25-ll SVS (169,-) Link

Wat vinden jullie van deze twee hoofdtelefoons, en welke zouden jullie aanraden?
ik vind sennheiser niks, omdat niet zozeer het geluid niet goed is. maar omdat bij sennheiser heel vaak kabelbreuk opspeelt maar ook dat hij gewoon niet zo stevig is. ik zeg niet dat het altijd zo is ofzo maar ik ben al lang klaar met sennheiser.

ik zou gaan kijken naar een akg. er komt er nu eentje uit: de akg q460. dat is een nieuwe van: The quincy jones signature line. ik moet zeggen ik heb hem gehoord en het is verbluffen en hij kan ook onderweg mee etc.
ik heb overigens ook deze q460 besteld maar nog niet binnen.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Rednas_N
Op zich zien de Q460 er prima uit, alleen je kan je iPhone er mee bedienen. Dit heb ik eigenlijk helemaal niet nodig, ik wil gewoon muziek luisteren en genieten van goed geluid. Maar ik zie dat er zoveel keus is, ik zoek nog even verder naar hoofdtelefoons, tips en andere aanraders zijn altijd welkom!

Just do it.

Verwijderd

Wat is nou eigenlijk zo'n beetje de maximale impedantie die een iPod aankan, zodat er nog fatsoenlijk geluid uit de koptlefoon komt?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:34:
Wat is nou eigenlijk zo'n beetje de maximale impedantie die een iPod aankan, zodat er nog fatsoenlijk geluid uit de koptlefoon komt?
Zoals ik zelf al eerder heb aangeven is 32 Ohm toch wel de max van de spelers tegenwoordig. Dus ja ook iPods ;)

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tijn96 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:36:
[...]

ik vind sennheiser niks, omdat niet zozeer het geluid niet goed is. maar omdat bij sennheiser heel vaak kabelbreuk opspeelt maar ook dat hij gewoon niet zo stevig is. ik zeg niet dat het altijd zo is ofzo maar ik ben al lang klaar met sennheiser.

[...]
Dat is natuurlijk net waar die HD25's zo handig in zijn, goed geluid én vervangbare kabels ;) . Stuk goedkoper dan nieuwe hoofdtelefoon kopen of kabel laten repareren. (gaat me nu €40 kosten voor mijn ATH-ES7, ESW10 moet ik nog even afwachten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Heb ook de HD25 voor draagbaar. Die valt zeker niet tegen. Schijnt praktisch onverwoestbaar te zijn, is licht, zit goed, is voor medereizigers e.d. onhoorbaar en klinkt ook zonder versterker prima. Het geluid is sowieso heel goed.

Als je van een CX300 komt heb je met de HD25 dus een veel beter klinkende, goed zittende, uitstekend isolerende hoofdtelefoon die jaren mee kan gaan.

Enig minpuntje voor mij is dat ie wat saai klinkt t.o.v. de hier eerdergenoemde Grado sr225 (die ik ook tot mijn trotsche bezit kan rekenen :)). Hiervoor heb ik een versterker, maar die schijnt vanaf een draagbare muziekspeler ook prima te klinken. De sr225 heeft een spectaculair maar specifiek geluid, waar niet iedereen van houdt en heeft t.o.v. de HD25 een paar belangrijke nadelen:
-Draagcomfort is een stuk minder.
-Is open en 'lekt' veel geluid (je schrijft dat het je niet zoveel kan schelen, maar werkelijk iedereen luistert mee).
- Slijt sneller.
- Moeilijk binnen je budget verkrijgbaar. Grado is buiten de VS duur (NL 259 euro tegen VS 199 dollar). Gebruikt zijn ze inderdaad wel een stuk goedkoper te krijgen en importeren uit de VS (desnoods tweedehands) is ook nog een optie. maar dan zit je weer met hoge verzend- en importkosten.

Ondanks dat vind ik 'm toch nog wel een keer het vermelden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Nuforce Ne-7

Gebruik deze nu zelf 8 maanden. Erg prima. Heb meerdere sennheisers en creatives gehad :) Volgends Head-fi.org overigens ook de beste keuze in een budget t/m 150 euro, en knalt zelfs Denon In-ear's van 180 euro uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik ben op het internet nog even gaan zoeken naar het merk Beyerdynamic, daar kwam ik de "BEYERDYNAMIC DT-660 EDITION 2007" nog tegen. Op het internet heb ik gelezen dat het geluid hier wel vrij goed van is, maar dat er vrijwel weinig tot geen bass in zit!?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je Beyer Dynamic met bas wil kun je kijken naar de DT770-PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ja het hoeft niet heel veel bass te zijn, ik zie dat je hier ook een AMP voor nodig hebt. Als er gewoon een beetje bass in zit is het ook goed.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bovenstaande zijn wel monitor hoofdtelefoons. Dit zijn dus hoofdtelefoons om af te mixen en heeft dus (bijna) geen eigen klankgeluid. Dit heeft de Sennheiser wel en is daarom vaak mooier om naar te luisteren.

Daarnaast zijn de meeste Grado's open, waardoor ze zowat onbruikbaar worden in openbare gelegenheden/vervoer.

Ikzelf heb nu anderhalf jaar geleden voor bovengenoemde Sennheiser gekozen en moet zeggen dat ik nog steeds extreem tevreden ben. Vooral de bass is scherp en goed te noemen. Echt een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Die Sennheiser HD 25 zien er prima, maar deze zitten volgens mij echt "op" je oren. Het liefst wil ik dat het kussentje er een beetje omheen zit. De AKG hoofdtelefoons zijn dat ook monitor koptelefoons of niet.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Loop een Feedback / MM / watdanook binnen en ga eens luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik heb waarschijnlijk een definitieve keuze gemaakt. Ik heb hem hier ook nog niet langs zien komen. Het gaat waarschijnlijk de Ultrasone HFI 780 worden. Op basis van een aantal reviews en ervaringen op het internet denk ik dat dit wel een gepaste hoofdtelefoon is.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ìk ben zelf ook Senheisser HD25 eigenaar en ik kan hem zeker aanraden. Het geluid is erg goed en de onderdelen zijn makkelijk te vervangen. Ik heb die van mij al zo'n 6 jaar en hij werkt nog steeds naar behoren.

Enige nadeel vind ik echter wel het zitcomfort . Hij zit nogal strak om je hoofd en zeker bij langdurig gebruik is dit niet fijn. Zeker als je een wat groter hoofd hebt is dat wel iets om rekening mee te houden.
Dus als je de kans hebt, pas em eerst ff.... 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Heb zojuist de Ultrasone HFI 780 besteld!

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Rednas_N schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:04:
Ik heb waarschijnlijk een definitieve keuze gemaakt. Ik heb hem hier ook nog niet langs zien komen. Het gaat waarschijnlijk de Ultrasone HFI 780 worden. Op basis van een aantal reviews en ervaringen op het internet denk ik dat dit wel een gepaste hoofdtelefoon is.
Ga in ieder geval eerst luisteren voordat je zo'n ding aanschaft! Reviews zeggen helemaal niets over het algemeen. Er zijn namelijk ook mensen die een HD 202 van Sennheiser helemaal geweldig vinden en nooit meer iets anders willen... Of zelfs Skullcandy :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Rednas_N schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:48:
Heb zojuist de Ultrasone HFI 780 besteld!
Laat even weten hoe ie bevalt, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Dat ga ik zeker doen! Wel zo netjes om even te vermelden hoe de nieuwe hoofdtelefoon bevalt. Hij was vanavond al op gestuurd dus ik verwacht hem morgen binnen te hebben. Misschien dat ik mijn ervaringen wel in de vorm van een review zet, ik meld het wel even hoe ik 'm vind zodra ik hem binnen heb!

Edit:

Ik heb hem inmiddels binnen, hij bevalt goed! Denk dat ik over een paar dagen een review klaar heb!

[ Voor 15% gewijzigd door Rednas_N op 18-09-2010 20:51 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Voor degene die graag willen weten hoe de koptelefoon bevalt heb ik hier een kort review geschreven.

productreview: Ultrasone HFI-780 (Zilver) review door Rednas_N

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:37:
[...]

Zoals ik zelf al eerder heb aangeven is 32 Ohm toch wel de max van de spelers tegenwoordig. Dus ja ook iPods ;)
Ja dat zei je al, maar waar is dat op gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:30:
[...]

Ja dat zei je al, maar waar is dat op gebaseerd?
Kijk maar rond in de specs :+ Ik heb zelf nog nooit meer dan 32 Ohm gezien op een Mp3 speler en als je uitgaat wat voor dopjes of koptelefoons er normaal opgaan zijn die ook bijna allemaal in het normale segment 32 Ohm of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Mijn AKG's zijn anders toch echt 55 Ohm en die worden prima aangedreven door mijn Archosje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
Touchdomex schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:33:
[...]

Kijk maar rond in de specs :+ Ik heb zelf nog nooit meer dan 32 Ohm gezien op een Mp3 speler en als je uitgaat wat voor dopjes of koptelefoons er normaal opgaan zijn die ook bijna allemaal in het normale segment 32 Ohm of minder.
De weerstand van koptelefoons is niet geheel relevant. Aangezien dit halve topic over de HD25 gaat, kan ik hier iets over melden: Ondanks een weerstand van 70 Ohm gaat dat ding met een MP3-speler loeihard en loepzuiver spelen. En de iPhone 3GS (dat is dus zelfs een telefoon) klinkt naar mijn mening ab-so-luut geweldig voor een portable.

Mijn Ultimate Ears UE-11 zijn 18 Ohms en gevoelig genoeg om harddisks (in bijvoorbeeld de Zune 80) hoor opspinnen, maar ze liggen niet mijlenver voor op de HD25 qua gevoeligheid. Ik heb echter ook een Audio Technica W5000 die 40 Ohms is, maar een stuk minder gevoelig is dan een HD25. Daardoor is deze niet prettig bruikbaar met m'n iPhone.

Kortom, de weerstand zegt weinig over een koptelefoon/setje oordopjes. Kijk liever naar de gevoeligheid:

Audio Technica W5000: 102 dB/mW
Ultimate Ears UE-11: 119 dB/mW
Sennheiser HD25-1: 120 dB/mW

Hoewel een goede versterker bij high-end koptelefoons altijd zal helpen, hoef je je niet automatisch druk te maken om de weerstand, en is gevoeligheid naar mijn mening veel belangrijker. Een gevoeligheid van rond de 110 dB/mW zal waarschijnlijk ideaal zijn, daarboven krijg je snel artifacts zoals ik met mijn Ultimate Ears krijg - harddisk spinup noises en dergelijke.

Terug naar de op: Je kan het beste de HD595 denk ik weglaten; een kabel van 3 meter met een gewone jack-plug zijn gewoonweg niet praktisch. De Pioneers zijn DJ-koptelefoons en zou ik niemand ooit aanraden, maar dat is persoonlijk (DJ's hebben geen flauw idee wat goed geluid is - no offense - en dat hebben ze ook niet nodig, ze luisteren toch veel meer naar beats en wat er gebeurt dan naar hoe het klinkt), en de K530 is in geen enkel opzicht een goede koptelefoon.

De K172 is ook niet bepaald bijzonder, maar de K272 is wel een goede koptelefoon die veel, heel veel in studios wordt gebruikt. Deze heeft echter ook een kabel van 3 meter.

Ik ga nu een nieuwe, en niet al te dure suggestie doen: Audio Technica ES7. Hoewel ik het leifst de ESW9A aan je zou willen verkopen (die klinkt echt geweldig voor zo'n klein ding) is de ES7 ook een van de best klinkende, echt portable koptelefoons die je kan vinden, en ze zien er ook nog eens best leuk uit. Ze zien online redelijk goedkoop te vinden (tussen de 60 en 150 dollar om de een of andere reden, maar mijd hier eBay) en ze zijn lekker praktisch.

De HD25 is echter bijna net zo praktisch en kan ik ook aanraden, daar kan je geen buil aan vallen. Ze hebben een stalen kabel, alles kan vervangen worden en ze zijn eigenlijk niet kapot te krijgen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1