Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DB] Raima / db_vista

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Vandaag heb ik een van onze laatste W95 offline gehaald. De reden dat die machine nog draaide is omdat er een bibliotheekcatalogus op staat. Omdat er voorlopig geen structurele oplossing is voor deze 'klant' en ik hem/haar niet gewoon wil laten stikken ga ik zelf iets eenvoudig in Access maken. SQL zou nog lukken, maar ik kan geen frontend in PHP of zo schrijven en heb niet de tijd om dat ook nog te leren (naast PKI, SCOM, SCCM, ePO, PS, VBS,... ik kan nu al niet volgen). (Anticiperend op de storm van protest tegen Access.)

Maar ...

De data is een formaat dat ik niet kende, hoewel het blijkbaar ooit courant was: db_Vista van de firma Raima. Bestandsextensies .D## en .K##. Ik wil logischerwijze de huidige tabellen behouden, maar hoe? Via internet vond ik een SDK van die Raima firma maar die installer krijg ik niet aan de praat (CRC error, al 20x opnieuw gedownload) en de CRC bypass werkt al evenmin.

Dus...

Heeft iemand een idee hoe de data er uit te vissen behalve, eventueel, de raw text er uit vissen? Vanavond ga ik hoe dan ook nog proberen spelen met de bestandsextensies, maar de generatiekloof tussen db_Vista en Office 2010 x64 lijkt me moeilijk te overbruggen rechtstreeks.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Download eens op een andere PC (liefst achter een andere gateway/router/verbinding). Ik heb hier beide SDK's (embedded en server) gewoon kunnen downloaden. En draai je de installer ook onder een Administrator account? Tevens bestaat Raima nog gewoon; je zou hun eventueel ook eens kunnen benaderen met deze vraag natuurlijk.

Overigens zijn er ook ODBC drivers beschikbaar; misschien wel meer dan deze ene. Daarmee zou je natuurlijk ook kunnen connecten met de databestanden en dan een import in je DB naar keuze doen.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 15-09-2010 17:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Hmz, van hier thuis werk die installer inderdaad wél. Ik denk dat BlueCoat er voor iets tussenzit, hoewel dat de eerste keer zou zijn.

Ik ga 'ns zien of ik wat met die SDK kan aanvangen. Mijn probleem is vooral dat ik behalve DBs normaliseren helemaal niet thuis ben in DB-wereld en ODBC.

De link die je gaf had ik trouwens al gezien, maar je krijgt niet zomaar die evaluatieversie net omdat teveel devvers die gebruikten om éénmalig hun data te migreren. Ze nemen telefonisch contact met je op en vragen een prijs voor het éénmalig gebruik.

[ Voor 30% gewijzigd door YellowOnline op 15-09-2010 19:10 ]