[iPod Touch] Vragen over Synchroniseren met iTunes 10

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Allereerst moet ik even stoom afblazen:
wat een ongelofelijk k*t kl*te programma is dat iTunes (Windows-versie) van Apple, zeg! Het zit onlogisch inelkaar, is niet gebruiksvriendelijk, doet maar wat het "zelf" wil (terwijl ik dat just niet wil), enz...

Okee, nu ik dit "ei" kwijt ben zal ik even zeggen wat er aan de hand is.

Mijn vorige laptopje (of eigenlijk was het een netbookje) is recentelijk overleden en hij was alleen nog voor ca. € 500,= weer tot leven te wekken (o.a. een moederboard moest vervangen worden). En aangezien het apparaat zelf nog geen 300 euro nieuw gekost heeft, heb ik 'm maar bij de reparateur achtergelaten.

Toen een nieuwe gekocht, nu maar weer een heuse laptop: merk Acer, 15.6 inch scherm, Intel i5 processor, flinke harde schijf, flink geheugen (6 GB !), enz. Kortom, een leuk ding voor niet al te veel geld, vind ik.

Ik heb ook een iPod Touch 32 GB. Op mijn (oude) netbookje draaide dus ook iTunes en synchroniseerde ik er lustig op los tussen mijn 32GB Touch en iTunes. En dat ging altijd prima.

Mijn netbook heeft ca. 3 weken bij de reparateur gelegen, alvorens hij me de reparatiekosten vertelde.

In die 3 weken heb eigenlijk alleen met mijn 32GB Touch doorgebracht. Ik heb er in die tijd veel mee gedaan: mijn apps gerangschikt in mapjes, ik heb wat nieuwe apps uit de App Store gedownload, enz.

Maar al deze veranderingen en toevoegingen heb ik natuurlijk niet kunnen synchroniseren met iTunes, omdat ik dus even zonder computer zat.

En nu dan mijn Acer laptop. Hierop de nieuwste iTunes geïnstalleerd (versie 10), al mijn aankopen overgezet en nu komt het.

In iTunes, onder Apparaten, mijn iPod Touch aangeklikt en nou blijkt dat alle aankopen weliswaar zijn overgezet, maar bij de lijst Apps Synchroniseren staan nog talloze apps (zo'n 150 stuks) "uitgevinkt" die iTunes in principe niet zal synchroniseren als ik rechts onderaan Synchroniseren aanklik.

1. Tuurlijk, ik kan de uitgevinkte apps alsnog handmatig aanvinken, maar waarom vinkt iTunes zélf niet alles gelijk aan als ik de lijst Apps Synchroniseren als geheel anvink?;

2. Waarom ook moet er eigenlijk nog gesynchroniseerd worden nadat ik al mijn apps-aankopen heb overgezet?;

3. Ook heb ik in die 3 weken, zoals eerder gezegd, al mijn apps netjes in mapjes/folders ondergebracht op mijn iPod Touch (een hele klus!). Nadat ik al mijn apps-aankopen op mijn nieuwe Acer in iTunes heb overgezet, laat iTunes mij een eigen indeling in het voorbeeldscherm (naast de lijst Apps Synchroniseren) zien en dat beloofd weinig goeds, want alle mijn apps staan hier doorelkaar; vraag: als ik dan synchroniseer, gaat dan mijn noeste arbeid (dus mijn mapjes) verloren en wordt mijn iPod ingedeeld zoals iTunes mij al voorschotelde?

4. Überhaupt: wanneer gaat er naar welke kant toe gesynchroniseerd worden als het gaat mijn schuiven en indelen van apps(-iconen)? Want de ene keer schuif ik met de iconen op m'n iPod en de andere keer speel ik ermee binnen iTunes en soms gebeurt het dat geschuif met iconen op m'n iPod overschreven wordt door de indeling van iconen zoals die in iTunes zichtbaar is.

iTunes - zó irritant...

Verwijderd

Bespaar u eigen de moeite en irritatie en begin gewoon opnieuw :+