Adobe InDesign - Russische tekst importeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:36
Beste Forumleden,

Ik zit met een probleem en denk dat de oplossing in de richting van een taalpakket ligt, ik weet alleen niet of Adobe ook met 'language packages' o.i.d. werkt. Vandaar dat ik mijn prbleem even op dit forum voor wil leggen;

Ik heb een Word-document aangeleverd gekregen, die een Russische tekst bevat. Deze tekst wordt volledig en juist weergegeven, maar na de copy-paste actie naar Adobe InDesign is deze geconverteerd naar een noherkenbare tekst. Is iemand bekend met dit probleem, en wat zou in jullie ogen een bevredigende oplossing kunnen zijn?

Dank alvast.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je wat meer info? Welke codepaginaś gebruiken de documenten, welke fonts? Hebben die geschikte cyrillische ondersteuning?

Je kan eerst proberen de russische text naar een tekstbestand te converteren en die dan te importeren (of eventueel het wordbestand importeren) copy-pasten wil wel eens voor problemen zorgen is mijn ervaring.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

begintmeta schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:11:
Heb je wat meer info? Welke codepaginaś gebruiken de documenten, welke fonts? Hebben die geschikte cyrillische ondersteuning?

Je kan eerst proberen de russische text naar een tekstbestand te converteren en die dan te importeren (of eventueel het wordbestand importeren) copy-pasten wil wel eens voor problemen zorgen is mijn ervaring.
Direct t word doc importeren hielp een aantal jaren geleden toen ik een stukje russische tekst in een voor de rest engelstalig proefschrift moest plaatsen (InDesign uit de Adobe CS3 suite)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Anoniem: 374800

Je zou ook kunnen proberen om er een plaatje van de maken en het dan te locken zodat het samen beweegt met de tekst. Alhoewel dat misschien ietwat omslachtig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 374800 op 15-09-2010 15:16 ]

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
En als je de taal naar Russisch veranderd?

Afbeeldingslocatie: http://services.communitymx.com/content/source/A54C6/figure1.jpg

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 374800 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:15:
Je zou ook kunnen proberen om er een plaatje van de maken en het dan te locken zodat het samen beweegt met de tekst. Alhoewel dat misschien ietwat omslachtig is.
En je mikkert meteen alle mogelijkheden tot het opmaken van de betreffende tekst e.d. (laat staan pagina overloop e.d.) overboord. Dit is niet alleen omslachtig maar helemaal geen oplossing noch een workaround. Hooguit een "ik moet over 5 minuten iets bij de drukker aanleveren anders vergaat de wereld"-oplossing.

Pantagruel's en/of iFreaky's oplossingen werken waarschijnlijk wel.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 15-09-2010 20:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1