• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Beste mensen,

Ik heb flink wat gezocht op het forum maar heb nog geen oplossing gevonden.
Heb gisteren mijn iPod Touch 2G gejailbreakt naar 4.1 via de 0.9.5b5 van Redsnow maar cydia was zeer onstabiel. Dus wilde herstellen ging niet dus voor het slapen gaan de totale reset via het menu aangezet.

Werd ik vanmorgen wakker, iPod aan gezet, en kom nu dus niet verder dan het apple logo.

Ik heb die methode met de knoppen al geprobeerd maar niks helpt. Zo nu en dan gaat het logo even uit en daarna weer aan. Soms krijg ik ook een geel beeld te zien voor enkele seconde.

Weet iemand wat ik kan doen ?

Bedankt !

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:08
Krijg je een error bij het restoren ?
Wat zeggen je restore-logs ?

[ Voor 28% gewijzigd door Mitch op 15-09-2010 15:06 ]

• Vitruvius
De computer herkend hem niet meer, dus daar kan ik niet bij helaas.

Verwijderd

heb ik idd ook gehad met mijn ipod touch 2G (MB model) en geprobeerd om idd ook na de update ios 4.0.2 naar 4.1 en toen ik hem jailbreakte wat wel lukte was het cydia icoon helemaal wit en herstellen wou alleen binnen 24 uur naar 4.0.2 herstellen (want dan signeert apple de eerdere build van ios) zo niet is de digitale handtekening verlopen en kan je ipod niet meer herstellen naar 4.0.2 dus dat moest snel gebeuren

overigens waren de problemen

*Cydia icoon was wit
*Cydia was zeer instabiel
*Uitzetten van ipod was onmogelijk want wou ik hem echt uit zetten ging hij gewoon rebooten
zonder echt een harde reboot uit te voeren
*Traag

Ps: wat is jouw ipod model een MB of MC ?

Mvg. iJeff

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 16:19 ]

• Vitruvius
Juist, dat had ik dus ook. Ik heb dus een MB model, want MC kan je niet jailbreaken. Wat heb jij gedaan om het weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPod proberen en proberen in de DFU modus te krijgen
zie dit filmpje op youtube: YouTube: How To: Enter DFU Mode on an iPhone/iPod Touch

en dan de firmware 3.1.2 of 4.0.0 downloaden vanaf deze site:
http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
geen zorgen maken werkte bij mij altijd

als je het bestand download in safari maakt hij het bestandstype anders ".rar" hernoem dat in ".ipsw

heb je de ipod in de dfu gekregen dan koppel je de iPod aan de computer en open itunes

Voor Mac en pc
als het goed is verschijnt er een tabblad met de ipod en krijg je de melding "uw ipod is in herstelmodus aan getroffen en drukt op "ok"

daarna zie je de knop herstellen en druk je op het toetsenbord shift in tegelijk met je muis op de knop
herstellen drukt en krijgt een "explorer scherm"(windows) of een finderscherm(mac) en zoekt het juiste
ipsw bestand op en klikt dit bestand aan en probeer hiermee te herstellen

Ps: ik raad je ios 3.1.2 te gebruiken in verband dat ios 4.0.0 instabiel is.
de reden dat ik je 3.1.2 aanraad is vanwege de compatibiliteit in itunes 9+ en stabieliteit heeft
eventueel kun je later upgraden naar ios 4.x.x

voor verdere hulp stuur me een PM

Met vriendelijke groet, iJeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
Probleem is opgelost. Je moet 5 minuten (of langer) je home knop ingedrukt houden. Ik zelf had er een knijper op gezet en na 5 minuten werkte hij weer ! Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit probleem is opgelost dus er kan een slotje op :)
Pagina: 1