Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch html bestanden aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb hier ongeveer 500 index.html bestanden waar alleen
<html><body bgcolor="#FFFFFF"></body></html>
in moet staan.

Er staat nu steeds een variabel script achter. Is er een manier om al deze bestanden automatisch aan te passen? Via google vond ik dat Notepad++, PSPad, en dreamweaver dat kunnen, het punt is alleen dat het scipt variabel is en de genoemde programma's alleen op keywords kunnen zoeken.

De bestandsgrootte van de "goede" index.html is 50 bytes, en de bestanden met het extra scipt zijn 1709 bytes. Misschien dat er een tooltje is die gewoon alle bestanden van 1709 bytes vervangt voor een bestand van 50 bytes?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Via notepad++ en dan "*" vervangen door de gewenste tekst?

Je moet dus niet kijken of het verkeerde er in staat, maar gewoon in alle gevallen de hele inhoud vervangen door de gewenste inhoud.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 19:17
RegEx i.c.m. Notepad++?

• pieterrr
  • Niet online
Notepad++ geeft aan dat "*" niet gevonden kan worden. Ik ga de andere optie even proberen.

Verwijderd

code:
1
for f in *.html; do if [ "$(cat $f | wc -c)" -eq "1709" ]; then echo '<html><body bgcolor="#FFFFFF"></body></html>' > $f; fi; done

:Y

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit staat in WEB omdat... :?
Waar hoort mijn topic?

WEB >> CSA

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pieterrr schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:59:
Notepad++ geeft aan dat "*" niet gevonden kan worden. Ik ga de andere optie even proberen.
Dan moet je waarschijnlijk even aanvinken dat je niet naar de letterlijke string "*" zoekt maar naar de regular expression ".*" (zonder quotes).

Verder heeft dit niks met Webdesign, Markup & Clientside Scripting te maken. Volgens dezelfde logica dat je dit topic in WEB kan openen omdat je het over het editen van HTML-bestanden hebt kun je het topic ook openen in Complete Systemen & Laptops omdat je het op een computer wil doen. Dat maakt het nog niet meteen de goeie plek. ;) Zie ook Waar hoort mijn topic? ;)

WEB>>CSA

edit:
Rob is weer eens te snel. :(

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• pieterrr
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:08:
[...]

Dan moet je waarschijnlijk even aanvinken dat je niet naar de letterlijke string "*" zoekt maar naar de regular expression ".*" (zonder quotes).
Ja, dat werkt! Thnx.

[ Voor 66% gewijzigd door pieterrr op 15-09-2010 15:14 ]

Pagina: 1