Toon posts:

iPod 80gb hd crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een tijd een Ipod 80gb, 5th gen volgens mij? Deze is een hele lang tijd terug in aanraking geweest met water. Nou daarna heeft ie het heel lang niet gedaan, maar kort geleden deed hij het weer. Toen ik wat muziek erop aan het zetten was, liep itunes vast. inclusief de ipod. Dit was een hd crash en daarna heeft de ipod eigenlijk nooit meer een teken van leven gegeven. Ik heb gezocht hoe ik eventueel de software opnieuw kon installeren. Maar de pc herkende m eigenlijk ook niet. Nou de dag van vandaag zie ik bij deze computer verwisselbare schijf staan. Dit geeft mij hoop want ook op de ipod zelf staat heel vaag dat stopteken met do not disconnect. Heeft iemand enig idee hoe ik de originele software van apple terug kan krijgen op mijn ipod. Want ik vermoed dat dit na die hd crash er niet meer foutloos op staat. Aangezien de pc hem wel ziet als verwisselbare schijf hoop ik dat er een mogelijkheid is, die ik nog niet heb kunnen vinden, om er voor te zorgen dat mijn ipod weer een ipod wordt.

Groetjes, Michel

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Hallo,

Ik heb hetzelfde voorgehad en ik vrees dat je iPod om zeep is. Ik kreeg ook bericht dat de iPod niet mocht gedisconnect worden en dit bleef duren. De iPod kon nog 1x ff opgestart worden maar daarna was het gedaan. De man in de AppleStore wist me te vertellen dat het gedaan was. Dus ik heb mezelf een nieuwe moeten aanschaffen vermits de garantie verlopen was.

Verwijderd

Ja ik ben er ook weleens mee gaan zwemmen en ik had precies hetzelfde.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Heb je na die "hd crash" de disk ook vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb niks vervangen, maar het rare is dus dat als ik m aansluit op de pc dat ie nog wel is wil aangeven dat de batterij aan het laden is. en zoals nu staat er do not disconnect met dat stop tekentje en bij deze computer staat dus verwisselbare schifj

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft t daarna trouwens ook gewoon een week goed gedaan ofzo maar door die crash niet meer, hij laat nu het appel icoontje weer zien alleen hij doet het alleen nog maar in disk mode. het beeld is nu ook weer vrij duidelijk. en bij het opstarten geeft ie aan dat ik m via itunes moet restore maar itunes herkent m dus nog niet

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Die software kun je downloaden op http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
En die problemen komen nog steeds door het water. Ik zeg: schroef hem open en leg hem in een bak met rijst, bij mij hielp dat altijd.....

Verwijderd

Topicstarter
nee de problemen komen nu door de hd crash, is er trouwens een manier hoe ik deze firmware kan installeren op de ipod zonder itunes, want veel programmas freezen wanneer ik de ipod inplug

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 17:02 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 22:41
heb je hem al wel een reboot gegeven? (mijn ipod: hold on, hold off en dan de middelste knop blijven indrukken tot hij reboot

http://support.apple.com/...locale=en_us&locale=en_us

Je hebt kans dat hij dan weer op komt en dat je hem in itunes weer kan benaderen. Daarnaast, gebruik je win 7? Sluit hem dan eens aan op een win xp machine. Ik heb vaak problemen met mijn win 7, maar met xp doet hij het vlekkeloos:

http://support.apple.com/kb/TS1363?viewlocale=nl_NL

[ Voor 66% gewijzigd door muppet99 op 16-09-2010 17:09 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
oh dat wordt een probleem ik heb hier nergens een xp machine, maar wanneer ik m reboot komt er te staan dat ik m met itunes moet herstellen, en als ik dan itunes opstart gebeurt er niks want dat doet ie niet als ik de ipod heb aangesloten, wanneer ik m er dan uit haal wil het nog wel eens zo zijn dat er een melding komt dat ik de ipod moet herstellen. maar dit kan dan niet meer ook niet als ik de ipod opnieuw aansluit. ik heb recent de stuurprogrammas opnieuw geinstalleerd want eerst was het een draagbaar apparaat? ook is ddr ipod recovery bezig om verloren bestanden terug te halen. misschien dat dit iets helpt.

eigenlijk moet er een manier zijn, waardoor ik de harde schijf kan formatteren met de software van apple erop zodat het zeg maar weer een ipod is zonder itunes, ik heb hier al na gezocht maar kon niks vinden, als iemand hier weet of dat kan en zo ja hoe het moet is t n held!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het komt er nu eigenlijk alleen nog maar op neer dat ik hem in itunes moet zien te krijgen iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Pagina: 1