Graag wil ik mijn iTunes bibliotheek, welke ik heb ingericht met ratings, playlists, play counts e.d., gebruiken op zowel mijn pc als mijn (nog aan te schaffen) MBP.
Nu is mijn situatie als volgt:
- NAS:
o \\Diskstation\music: Hier staat al mijn muziek
o \\Diskstation\itunes: Hier staat mijn iTunes bibliotheek.
- Werkstation:
o Hier heb ik een drivemapping gelegd met schijfletter ‘M’ naar \\ip-adres_nas\music.
- iTunes:
o De bibliotheek verwijst naar: \\ip-adres_nas\iTunes\iTunes_bibliotheek.xml
Een kleine blik in itunes_bibliotheek.xml leerde mij dat er voor elk nummer keihard de driveletter ('M', drivemapping van m'n werkstation) wordt opgegeven:
Aangezien OSX niet met driveletters werkt vraag ik mij sterk af of dit gaat werken.
Nu heb ik op de iPhoneclub gekeken en die zeggen het volgende:
http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/itunes/itunes-bibliotheek-via-windows-en-mac-benaderen/
Nu mijn vraag:
- Is het zo dat de Mac / OSX / iTunes zo slim is om het verband te leggen tussen de directory-structuur van Windows en die vertalen naar de situatie op de Mac (zoals ze op iPhoneclub aangeven)?
- Moet ik op m'n windows-machine de drivemapping veranderen van het ip-adres naar de naam v.d. NAS zodat het aansluit bij de MAC-notatie om vervolgens een 'find and replace' toe te passen op de iTunes bibliotheek?
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Bvd!
Nu is mijn situatie als volgt:
- NAS:
o \\Diskstation\music: Hier staat al mijn muziek
o \\Diskstation\itunes: Hier staat mijn iTunes bibliotheek.
- Werkstation:
o Hier heb ik een drivemapping gelegd met schijfletter ‘M’ naar \\ip-adres_nas\music.
- iTunes:
o De bibliotheek verwijst naar: \\ip-adres_nas\iTunes\iTunes_bibliotheek.xml
Een kleine blik in itunes_bibliotheek.xml leerde mij dat er voor elk nummer keihard de driveletter ('M', drivemapping van m'n werkstation) wordt opgegeven:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| key>Track ID</key><integer>3010</integer> <key>Name</key><string>Lo Imprescindible</string> <key>Artist</key><string>Shakira</string> <key>Album Artist</key><string>Shakira</string> <key>Composer</key><string>Lester Mendez/shakira</string> <key>Album</key><string>Oral Fixation Volumes 1 & 2</string> <key>Genre</key><string>Soft Rock</string> <key>Kind</key><string>MPEG-audiobestand</string> <key>Size</key><integer>5839084</integer> <key>Total Time</key><integer>234919</integer> <key>Track Number</key><integer>10</integer> <key>Year</key><integer>2006</integer> <key>Date Modified</key><date>2009-05-19T17:48:53Z</date> <key>Date Added</key><date>2009-05-19T17:42:13Z</date> <key>Bit Rate</key><integer>197</integer> <key>Sample Rate</key><integer>44100</integer> <key>Album Rating</key><integer>60</integer> <key>Album Rating Computed</key><true/> <key>Artwork Count</key><integer>1</integer> <key>Persistent ID</key><string>BB60211164571B2E</string> <key>Track Type</key><string>File</string> <key>Location</key><string>file://localhost/M:/Artiesten/Shakira/Oral%20Fixation%201/Shakira%20-%20Lo%20Imprescindible.mp3</string> <key>File Folder Count</key><integer>-1</integer> <key>Library Folder Count</key><integer>-1</integer> } |
Aangezien OSX niet met driveletters werkt vraag ik mij sterk af of dit gaat werken.
Nu heb ik op de iPhoneclub gekeken en die zeggen het volgende:
http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/itunes/itunes-bibliotheek-via-windows-en-mac-benaderen/
Nu mijn vraag:
- Is het zo dat de Mac / OSX / iTunes zo slim is om het verband te leggen tussen de directory-structuur van Windows en die vertalen naar de situatie op de Mac (zoals ze op iPhoneclub aangeven)?
- Moet ik op m'n windows-machine de drivemapping veranderen van het ip-adres naar de naam v.d. NAS zodat het aansluit bij de MAC-notatie om vervolgens een 'find and replace' toe te passen op de iTunes bibliotheek?
Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Bvd!