Waar koop je G.Skill 6400CL6D-8GBNQ geheugenmodules?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Volgens de QVL van mijn moederbord (Asus P5Q Deluxe) zijn de G.Skill 6400CL6D-8GBNQ geheugenbankjes de enige op de lijst die in een set van 2 x 4GB voorkomen. De overige 8GB sets zijn allemaal quad-channel setjes.

Ten eerste de pricewatch:
- Noppes

Achteraf blijkt MAX ICT nog wel 3 stuks van dit type te hebben liggen, echter kon ik ze aanvankelijk niet vinden door het minime verschil in omschrijving (M ipv N). Echter MAX ICT krijgt een zeer slechte score en 243 euro is aardig prijzig. :|

Dan op de site van G.Skill zelf, er komt een lijst met resellers, maar bij nagenoeg geen enkele is het betreffende geheugen te koop. Enkel Newegg.com heeft de modules liggen. Echter die verschepen niet buiten de VS. Daarbij komt ook nog dat de beschrijving van Newegg.com iets afwijkt van dat wat in de QVL staat:

NewEgg : F2-6400CL6D-8GBMQ
Asus QVL : F2-6400CL6D-8GBNQ

Ook als ik het productnummer in Google invoer zie ik maar bar weinig resultaat.

Ik wil gewoon graag 8GB in deze pc, maar liever niet met 4 dimmen. Aangezien ik van alles lees over onstabiele computers, eventuele settings die je moet veranderen en moederborden die een lagere kloksnelheid op het geheugen gaan toepassen (bv van 400mhz naar 266).

Ik heb nu Corsair CM2X2048-6400C5 (2x 2GB) op het moederbord zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 15-09-2010 15:30 ]

Mijn YouTube Channel

• frAmEd
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:31
Zo serieus moet je die QVL nou ook weer niet nemen, aangezien moederbordfabrikanten altijd maar een fractie van de geheugenmodules die bestaan testen. Er zullen beslist meer 2x 4GB modules werken.

Mij lijkt het zinniger om allereerst op internet te kijken of er ervaringen zijn met 2x 4GB configuraties op jouw moederbord.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Ik heb een tijdje met 4 dimms 6 GB gedraaid, nooit een probleem mee gehad. Je kan natuurlijk ook gewoon het goedkoopste 8GB kitje kopen en kijken of het werkt, misschien kan je met een coulante (web)winkel een afspraak maken dat je het kan ruilen als het niet werkt?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:04
haarbal schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:50:
Ik heb een tijdje met 4 dimms 6 GB gedraaid, nooit een probleem mee gehad. Je kan natuurlijk ook gewoon het goedkoopste 8GB kitje kopen en kijken of het werkt, misschien kan je met een coulante (web)winkel een afspraak maken dat je het kan ruilen als het niet werkt?
daar heb je toch sowieso de wet kopen op afstand voor? denk dat de meeste winkels hier niet moeilijk over gaan doen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En wat je ook kan doen is kijken naar de chips die op dat geheugen zitten en of er andere DIMMen zijn die dezelfde chips hebben.
Makkelijker is om te kijken naar configs van anderen met dit bord en kijken welk mem zij er wel of niet werkend op hebben gekregen. Op die manier kun je ook al redelijkw at problemen uitsluiten.

• Snowwie
Overigens is dit ook erg verwarrend:

Dit geheugen:

pricewatch: Corsair CM2X2048-6400C5

heeft EXACT dezelfde specs als het geheugen wat ik dus nu in mijn pc heb. Alleen in de pricewatch wordt dit geheugen niet aangegeven als zijnde DUAL channel geheugen, terwijl dezelfde modules in CPUZ en Speccy hier wel als dual channel wordt aangegeven. Kunnen bovenstaande Corsair modules gebruikt worden als zijnde dual channel geheugen? Ik heb al een paar winkels afgebeld met deze vraag, maar niemand had een concreet antwoord.

Mijn YouTube Channel

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Als je echt G.Skill geheugen wilt dan kan je hier even kijken : http://www.memoryc.com/co...G.Skill&Standard=PC2+6400
Erg goede ervaringen mee en hebben een leuke prijs en service.

Self reflection is the school of wisdom

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snowwie schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:54:
Overigens is dit ook erg verwarrend:

Dit geheugen:

pricewatch: Corsair CM2X2048-6400C5

heeft EXACT dezelfde specs als het geheugen wat ik dus nu in mijn pc heb. Alleen in de pricewatch wordt dit geheugen niet aangegeven als zijnde DUAL channel geheugen, terwijl dezelfde modules in CPUZ en Speccy hier wel als dual channel wordt aangegeven. Kunnen bovenstaande Corsair modules gebruikt worden als zijnde dual channel geheugen? Ik heb al een paar winkels afgebeld met deze vraag, maar niemand had een concreet antwoord.
Er bestaat niet zoiets als dualchannel geheugen of singlechannel geheugen. Dat wordt volledig bepaald door de geheugencontroller, niet door het geheugen.

• Snowwie
Terw_Dan schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:24:
[...]

Er bestaat niet zoiets als dualchannel geheugen of singlechannel geheugen. Dat wordt volledig bepaald door de geheugencontroller, niet door het geheugen.
Dat wou ik nu net even weten :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1