• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-02 21:52
Hoi,

Ik heb hier een Asrock ion 330HT staan.
Alleen deze speelt niet goed full-hd films af.
ik heb de k-lite plugins allemaal al geinstalleerd maar nog draaien hd films niet soepel.
Ik las dat je dan de DXVA (directX video acceleration) moet aanzetten.

Hoe zet ik dit aan?, ook in media player classic en VLC draaien de hd films niet goed.
Het probleem is dus gewoon dat de ion kaart de film niet codeerd maar de ATOM processor.

Dus hoe zet ik DXVA aan binnen programma's als windows media player 11?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

Update je videochipdrivers. Vervolgens de laatste versie van VLC downloaden en je videomateriaal wordt hardwarematig gedecodeerd.

Eventueel even googlen naar een geschikte tutorial om het ook op jouw eigen afspeelprogramma mogelijk te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door M2M op 15-09-2010 13:20 ]

-_-

• NL_Scratch
nieuwste drivers heb ik gedownload.
ook de nieuweste versie van vlc heb ik.

maar nog spelen de films niet goed af.
Terwijl ik op internet lees dat andere mensen gewoon probleemloos full-hd materiaal afspelen op de asrock ion330ht

• NL_Scratch
trouwens, ik las op hardware.info dat ik dit moest doen als ik media player classic gebruik

Het enige wat je eenmalig moet doen is in het optie-paneel van Media Player Classic Home Cinema de juiste renderouput te kiezen. Ga daarvoor naar View -> Options en kies in het volgende venster voor Playback -> Output. Voor Windows XP dien je onder DirectShow Video nu te kiezen voor VMR9 (renderless).

nu heb ik dit dus ingesteld maar nog draaien mijn films niet soepel!

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 15-09-2010 14:23 ]

• NL_Scratch
ik keek net ff bij taakbeheer en dan bij prestaties dat de belasting wel van 100% naar 30% i.z.m. media player classic, dus de videokaart neemt wel degelijk IETS over.

Nu komt het, De films spelen nog steeds niet vloeiend af. Wat is het probleem????

greetz

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Probeer dit eens!

meuk: XBMC Media Center (Dharma) 10.0 bèta 2

Dan moet je de Live versie van XBMC proberen (Linux versie) en kan je in eerste instantie gewoon van CD draaien en wanneer het bevalt installeren op je HDD.

Ik heb zelf gewoon de 1ste generatie Asrock ION330 en draai een full Ubuntu install (Linux) en dan met XBMC en dat draait perfect! 1080P is geen probleem.

succes!

[ Voor 3% gewijzigd door MaakmeGek op 16-09-2010 11:40 ]

• NL_Scratch
ik heb XBMC ook geinstalleerd op de HDD, ook met xbmc draait hij de hd films niet soepel.
met media player classic lijkt het het beste, hierbij zie je ook dat de processor maar ongeveer 30% gebruikt maar het is nog steeds niet vloeiend.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:46
Heb je de WMP classic, of WMP classic home cinema? De Home cinema versie zou DXVA automatisch moeten oppakken.

• NL_Scratch
ik heb de home cinema versie. waar ik dus in de opties voor VMR9 (renderless) kies.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:32

Tazzios

..

gooi je ook wel eerst de codec er af voordat je nieuwe installeert?

• NL_Scratch
@tazzios, wat bedoel je precies en over welke codec heb je het?

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:16

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ja maar jij draait vast XBMC in windows? en daar heb ik het dus ook helemaal niet over.

De XBMC live versie heeft totaal niets met windows te maken en draait op een Linux basis. VDPAU inschakelen en je zult echt geen problemen meer moeten hebben.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 14:40
rscheper schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:57:
Heb je de WMP classic, of WMP classic home cinema? De Home cinema versie zou DXVA automatisch moeten oppakken.
Even voor de goede orde:
WMP = Windows Medie Player
MPC = Media Player Classic

Die 2 hebben NIKS met elkaar te maken, behalve het uiterlijk van mpc dat lijkt op wmp uit win98.

En dan even nog ontopic, je zou ook verschillende mkv/blu-rays kunnen proberen. Sommige zijn gecodeert dat ze dxva gebruiken terwijl een enkele dat niet doet. Misschien heb je net dat ene rare bestandje.

En als je MPC-HC gebruikt, kun je denk ik beter ALLE door jou geinstalleerde codecs eraf gooien. MPC-HC draait dxva uit zichzelf en het zou dus kunnen dat de door jou geinstalleerde codecs moeilijk doen. Kijk eerst maar eens of je het in MPC-HC aan de gang krijgt, voordat je xmbc erbij gaat halen.

Als die codecs verwijderen niks uithaalt, zou je eens kunnen nagaan of je niet per ongeluk beeldverbeterende opties hebt aangezet in MPC-HC.

[ Voor 26% gewijzigd door TMon op 16-09-2010 12:14 ]

• NL_Scratch
ik draai inderdaad XBMC gewoon onder windows en niet live, dit omdat ik de pc ook nog gewoon normaal wil gebruiken.

klopt het zijn idd natuurlijk verschillende programma's.
Ik gooi alle programma's en codecs er wel even af zodat ik alleen MPC-HC over houd.

[ Voor 29% gewijzigd door NL_Scratch op 16-09-2010 12:17 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:32

Tazzios

..

NL_Scratch schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:07:
@tazzios, wat bedoel je precies en over welke codec heb je het?
Zoals tMon ook al een beetje aangeeft kan het installeren van verschillende codecs (en zeker verschillende codecpacks!) conflicten opleveren.

• NL_Scratch
ik heb alle programma's zoals VLC, XBMC en de K-lite codecs gedeinstalleerd en nu draaien de films soepel.
Nu nog even kijken of onder windows 7 en dan met mediacenter de boel ook soepel te krijgen is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
Je kunt ook XBMC in Windows draaien met DXVA aangezet. Deze vind je bij Systeem > Video > Afspelen.

Zelf gebruik ik ook XBMC met Windows 7 op mijn ION systeem, deze werkt perfect, met zo ongeveer alles!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-02 19:50

Audione0

Strijdt der titanen

M2M schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:20:
Update je videochipdrivers. Vervolgens de laatste versie van VLC downloaden en je videomateriaal wordt hardwarematig gedecodeerd.

Eventueel even googlen naar een geschikte tutorial om het ook op jouw eigen afspeelprogramma mogelijk te maken.
volgens mij moet je dit wel ff aanvinken..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Pagina: 1