• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45
Beste tweakers,

Ik ondervind al geruime tijd problemen met het netwerk van Tmobile.
Ik heb dus een htc hd2 met tmobile als provider.
Mijn woonplaats is 900 meter van een telefoonmast en ik heb dus ook bereik!
Zoals te zien op het plaatje is er bereik.
Dit is dan ook te zien op het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13010329/sshot002.png

Je ziet alleen dat het G symbooltje grijs is. Dit is door heel het dorp zo. Heel af en toe sprint die op een wit G symbooltje maar ook dan werkt de verbinding niet. Let wel. Er staat als woonplaats Gaanderen en dit is alleen maar mogelijk met een dataverbinding. Dit klopt aangezien ik de telefoon 's nachts altijd op hspda in stel om smsjes van mijn vriendin te kunnen ontvangen.
Echter als ik probeer verbinding te maken met internet krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13010329/sshot004.png
Volgens de dekkingskaart van tmobile zou ik binnenshuis gewoon gsm/gprs bereik moeten hebben, naar het probleem is zowel binnen als buitenshuis.
Dekkingskaart:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13010329/dekking.png
Toen ik hier een maand terug over belde werd mij verteld dat er storing aan de mast was.
Daarna heeft het tijdelijk even gewerkt, maar vreemd genoeg werkt het nu niet meer.
Het probleem ligt naar mijn idee bij het gprs/gsm netwerk.
Het netwerk lijkt erg instabiel, als ik bereik heb loopt dat van vol bereik naar 2 streepjes bereik.
Maar data verzenden en ontvangen is onmogelijk. Ik kan dus thuis geen sms ontvangen noch verzenden op het gsm/gprs netwerk.
Op mijn kamer heb ik 1 streepje 3g streepje bereik(=hsdpa) Dit wel erg weinig maar de verbinding is stabiel en data is nu opeens wel mogelijk
Dit laat ik dan ook zien in het volgende voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13010329/sshot007.png

Ik heb ook niet het idee dat het aan de telefoon ligt. Ik zit namelijk doordeweeks in Nijmegen, waar ik binnen in de universiteit alleen gsm/gprs bereik heb door de constructie van het gebouw. Hier werkt het allemaal wel gewoon.
Het lijkt er dus op dat mijn telefoon als het ware "ruzie" heeft met de mast. Misschien is het nog relevant om te melden dat ik met een kpn sim(vorige abonnement) nooit problemen met bereik heb gehad.

Oorzaken:

Het ligt aan de telefoon:
Tmobile sim in htc touch pro 2(WiMo) en dit geeft precies het zelfde probleem. Er staat wederom een grijs G symbool in beeld. Kpn sim in HD 2. Internet werkt en nergens geen problemen meer mee. Net zoals bij mijn vorige abonnement.

Het ligt aan de sim
Tmobile heeft zelf deze oplossing nog niet aangegrepen. Maar zoals gezegd. Het werkt alleen op mijn woonplaats niet. Ik zit dagelijks in Nijmegen en ondervind daar nauwelijks problemen.

Er is een storingsbron
Met mijn vorige KPN abo heb ik nergens last van gehad. De frequentiebanden verschillen niet dermate veel lijkt mij. Verder is het ook in het centrum van mijn dorp dat ik last heb van mijn probleem.

Het ligt aan de mast
Het betreft zowieso de mast. Ook omdat er geen dataverbinding op het gprs netwerk mogelijk is op de laptop van mijn vader.

Oplossingen

Oplossing T-mobile

Tmobille komt over de brug met een jaar lang gratis internet. Ze bieden coulance aan. Ik ga hier niet mee akkoord aangezien ik dan nog steeds nauwelijks gebruik kan maken van internet. Verder vind ik het ook veel te weinig aangezien ik er al heel mijn abonnementsduur bij tmobile er last van heb. Ik vraag mijzelf eigenlijk ook af waarom t-mobile met een coulanceregeling komt als ze zo heilig geloven in het correct functioneren van de mast in mijn dorp. Accepteer ik deze schikking, zo noem ik het dan maar, dan is de zaak ook afgedaan, maar houd ik de problemen.

Mijn oplossing

Naar mijn idee ligt het probleem wel degelijk bij tmobile. Ik heb mijn uiterste best gedaan om te bewijzen dat de mast in mijn dorp gewoon niet functioneert naar behoren. Volgens de dekkingskaart zou ik zowel binnen als buiten gewoon dataverbinding moeten hebben via de GSM mast. Dit is niet het geval. Ik heb expliciet bij de aanschaf van mijn telefoon gevraagd of ik thuis voldoende bereik zou hebben. Op basis van de dekkingskaart zou dit inderdaad ook het geval zijn. Dit heeft mij dan ook over gehaald om de koop door te zetten. Maar het tegendeel is helaas waar en ik vind dat tmobile haar verplichtingen dan ook niet na komt. Ik zou tevreden zijn met de oplossing waarbij het probleem wordt verholpen of een vroegtijdige kosten beëindiging van contract, waarbij ik natuurlijk mijn telefoon ook terug zal sturen.

[ Voor 65% gewijzigd door prime9391 op 07-12-2010 16:39 ]

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
wat je zelf al zegt, checken met een ander toestel (wellicht is het dan ook beter om een niet WM toestel te nemen). Mocht dit hetzelfde resultaat opleveren zit er maar 1 ding op en dat is T-Mobile bellen, zelf kan je niet in die mast klimmen om het te fixen en ik denk ook niet dat iemand hier dat voor je kan/gaat doen. Je zal dit gewoon met de helpdesk moeten opnemen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Heb intussen al een aantal keer gebeld met t mobile, ik moest de gebruikelijke 3 voorbeelden geven en een kruistest doen:

Tmobile sim in htc touch pro 2(WiMo) en dit geeft precies het zelfde probleem
Kpn sim in HD 2. Internet werkt en nergens geen problemen meer mee.

Ik heb deze zaken ingeleverd bij de tmobile winkel en mij werd verteld dat ik gebeld zou worden en dat we daarna tot een oplossing zouden komen. Verder hoorde ik dat er al meerdere problemen waren in ons dorp.
Nouja ik heb inmiddels twee weken gewacht en ik heb geen telefoontje gekregen.
In het weekend vond ik zelf de tijd om even met de klantenservice te bellen.
Wat ik hoorde beviel me totaal niet.
Tmobile had de zaak afgedaan met: Er is bij ons niks bekend, de mast werkt goed. Althans dat is wat de medewerker mij vertelde. Er liep dus nog een case maar die is zonder mijn weten afgesloten. Ik ben niet eens ingelicht!
Maar de oplossing zou zijn:
Tmobile vond dat ik een klaagbrief moest gaan sturen naar het hoofdkantoor met al mijn problemen.
Kortom het lijkt erop dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Zelf denk ik dat er meer te halen is in de winkel, aangezien men daar ook al wist van het probleem

Mogelijk is er nog een andere oorzaak:
Wat ook nog zou kunnen is dat mijn sim defect is. Maar ik schat die kans echt nihil omdat het probleem alleen in mijn dorp de kop op steekt.

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tmobile vond dat ik een klaagbrief moest gaan sturen naar het hoofdkantoor met al mijn problemen.
Dat vind ik echt schandalig, om heel eerlijk te zijn. Het is een relatief simpele procedure om na te gaan waar het probleem zich nou voordoet. Dat voorstel van T-Mobile komt mij meer voor als een medewerker die gewoon te lui is.
Wat ook nog zou kunnen is dat mijn sim defect is. Maar ik schat die kans echt nihil omdat het probleem alleen in mijn dorp de kop op steekt.
Dat laatste alleen al geeft toch echt wel aan dat het probleem is verbonden aan je woonplaats en niet aan je toestel of SIM. Het is gewoon een proces van eliminatie. Gewoon afkruisen. Kan het A zijn? Nee? Akruisen. Is het B? Nee, afkruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:22
je moet blijven zeuren, wij hebben in dit dorp een Z over de straat met wel/geen verbinding met T-mobile. op mijn kantoor moest ik mijn telefoon op 1 plek neerleggen want 20 cm verder had ik geen bereik....

na een half jaar mocht ik weg bij T-mobile en mijn toestellen houden (T-mobile zakelijk 2 telefoons/nummers) nu zit ik bij KPN en geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Ja maar het vreemde is dat hij wel bereik heeft. Zelfs bijna vol. Maar volgens android alleen gsm en dus geen dataverbinding via gprs. Wat kan kloppen omdat ik soms wel kan bellen/gebeld worden maar smsjes niet aankomen zolang ik met de gsm verbinding ben verbonden. Ik zal deze week even bellen met de winkel, aangezien ik deze week gewoon naar de uni moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:00

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb de topictitel aangepast omdat het niet duidelijk was waar de problemen zich voor doen/deden

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Dankje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Klinkt me als een Youp-verhaal in de oren. Misschien kan je zijn aandacht krijgen?

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
DM.Aram schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:12:
Klinkt me als een Youp-verhaal in de oren. Misschien kan je zijn aandacht krijgen?
Ik heb hem een tweet gestuurd met de link. Haha misschien helpt het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Om het topic maar even op gang te houden. Ik moest gister voor mijn broertje naar de belcompany voor een stukke simkaart. offtopic: Vreemd genoeg schijnt het geld te kosten om deze te vervangen.
Ik heb gelijk maar even gevraagd wat ik met mijn telefoon moest doen. Zij adviseerden mij om het contract te laten ontbinden, maar dat moest ik toch echt bij de tmobile winkel doen, maar dat lijkt me niet helemaal juist. Je moet een contract toch laten ontbinden bij de winkel waar het product is aangeschaft? Heeft er iemand ervaring met het laten ontbinden van een contract. Of ben ik hier gewoon nog te vroeg mee?

Gister heb ik vastgesteld dat het toch echt aan de mast ligt. Mijn vriendin kwam op ziekenbezoek zeg maar. En ze zei dat ze van mij wel is halve smsjes kreeg. Ik wist niet dat het bestond, maar ze liet een berichtje zien waar bij het openen een kruis door het envelopje stond en bovenaan het bericht broken message. Dit schijnt ook voor te komen als je je telefoon uit zet als deze aan het verzenden is. Wat volgens opviel was dat ze alleen halve smsjes kreeg, want ze had er al meerdere gekregen, als ik smste vanaf mijn thuis.

Zo net nog een keer naar de klantenservice gebeld. Schijnbaar hebben de filialen geen telefoonnummers. Dit keer had ik wel een meedenkende medewerker gelukkig. De hele case wordt gereset en alles wordt opnieuw bekeken, omdat het probleem nog steeds speelde. Toen ik zei dat ik op internet mijn bevindingen op schreef moest hij toch even overleggen met zijn meerdere. Ik zou binnen 10 werkdagen worden gebeld voor een oplossing. Nouja ik wacht in spanning af of men nu komt met een oplossing. Ik vond het echter wel jammer dat ik geen harde afspraken heb kunnen maken, het ging vanuit een andere afdeling. Maar hoe dan ook ik moet eerst maar even wachten totdat ik gebeld wordt. Dus binnenkort meer.

[ Voor 52% gewijzigd door prime9391 op 07-12-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Kwam er gister ook achter dat mijn pa een dongel had met een tmobile sim. Deze kon op het gsm niet eens verbinding maken. Dus dat het aan de mast ligt is nu inmiddels wel zeker.
We zijn inmiddels ook bijna 10 werkdagen verder. Wat een verassing nog steeds geen bericht van tmobile. Ik ben het nu echt beu. Ik ga zaterdag weer bellen en ga proberen mijn contract te ontbinden. Is er iemand die ervaring heeft met ontbinden van een contract? Mocht iemand suggesties hebben, post ze. Alle hulp is welkom.

[ Voor 173% gewijzigd door prime9391 op 06-12-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Ik heb inmiddels alweer gebeld met de klantenservice. De uitkomst was dat ik een jaar gratis mobiel internet zou kunnen krijgen. Maar ik heb liever een werkende dataverbinding. Het is jammer genoeg niet mogelijk om mijn contract vroegtijdig op te zeggen. De technische dienst heeft namelijk gekeken of er problemen waren met de mast. Deze zouden er niet zijn en daarom is het niet mogelijk om een contract vroegtijdig op te zeggen.

Ik ben niet akkoord gegaan met de coulance regeling. De medewerker die ik aan de telefoon had zei dat ik als ik deze regeling zou accepteren de case hiermee zou zijn afgedaan. Het enige wat hij mij nog kon aanraden was weer. Stuur een klachtenbrief naar ons hoofd filiaal. Daar kan men als nog beslissen of u uw contract vroegtijdig mag ontbinden.

Helaas was het niet mogelijk om al mijn internetkosten terug te vragen. Dan was ik waarschijnlijk wel akkoord gegaan met de regeling. Mijn abbonnement duurt jammer genoeg nog tot mei 2012. En het is gewoon lastig als je sms nooit op tijd krijgt. Internetbankieren is werkelijk onmogelijk. Nu moet ik mijn telefoon voor het raam houden en deze manueel op hsdpa zetten. Dan komen gelukkig de sms'jes wel op tijd binnen, maar het blijft een noodgreep.

Het enige wat er nog nog te doen rest is een brief schrijven aan het hoofdkantoor en hopen op het beste. Ben erg teleurgesteld dat het zo moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Zojuist ben ik weer gebeld door de klantenservice. Er werd mij precies hetzelfde vertelt als ik eigenlijk al zaterdag hoorde.De communicatie is schijnbaar niet helemaal optimaal. Ik kan korting krijgen, maar dan is de case afgedaan. Hoewel een jaar gratis internet wel erg fijn is, is het gewoon niet acceptabel.

De enige oplossing die ik acceptabel vind is dat mijn contract vroegtijdig wordt verbroken. Maar dit is niet mogelijk. Of natuurlijk dat het probleem wordt opgelost. Ik word nu een beetje in een hoekje gedrukt je kan korting krijgen maar je moet het dan maar slikken.

De medewerker vertelde mij dat er 3 afdelingen betrokken zijn geweest bij het controleren van de zendmast. Al deze afdelingen vonden dat er niets mis was. Maar het probleem blijft. Mocht ik tmobile in gebreke willen stellen dan ligt volgens hen de bewijslast bij mij.

Dit lijkt me niet zo moeilijk. Ik zou een filmpje kunnen maken terwijl ik probeer te verbinden met internet. En natuurlijk de juiste instellingen er bij te nemen. Ik zou een internetbankieren transactie kunnen uitvoeren en laten zien hoe lang het zou duren voordat het berichtje er zou zijn. Wel zou ik mijn telefoon 3g verbindingen niet moeten laten accepteren.

Ik heb plaatjes bijgesloten in het topic. Deze lijken mij juist als bewijsmateriaal.
Maar mijn vraag nu.
Zijn er programma's die filmpjes kunnen maken van de wimo interface? Plaatjes kan wel. kijk maar naar xda waar men vaak met dit soort plaatjes werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door prime9391 op 07-12-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
Ik werd zojuist gebeld door tmobile. Ik mag mijn telefoon opsturen en het contract wordt verbroken. Hij vertelde mij dat dit hele andere problemen waren dan dat ze op de technische afdeling hadden door gekregen. Verder mocht dit topic op internet blijven staan en mensen die dezelfde problemen ondervonden konden dit topic al referentie gebruiken.

Na een hoop getouwtrek dan toch een correcte oplossing. Bedankt t-mobile.

Pagina: 1