[Word 2003] automatische opmaak doet opeens hele alinea *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets vreemds.

(XP SP3 en Office 2003)
Ik selecteer in MS-Word 1 regel tekst en klik op opsommingstekens.
Dan krijg ik keurig netjes 1 opsommingsteken voor die regel.
Selecteer ik er meer, dan krijg ik ook op die regels keurig 1 opsommingsteken.
Tot zover niks aan de hand

Bij een van mijn gebruikers het volgende:
Meer dan 1 regel, niks aan de hand.
Selecteert hij 1 enkele regel en klikt op opsomming, krijgt de hele alinea opsomming.

Ik ben niet zo thuis in opmaak instellingen van Word.
Is niet zo dat ik niks heb geprobeerd. Maar ik kan domweg niks vinden op de Goegel of de instellingen van MS-Word.

Iemand een idee waar ik naar kan kijken?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

Reptile209

- gers -

Gooi (bij die gebruiker) normal.dot eens weg (of hernoem hem om te testen). Dan moeten alle word-instellingen weer default staan.

Zo scherp als een voetbal!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Andere basisinstelling inderdaad. Lijkt erop dat er een ander opmaakprofiel geselecteerd is voor die tekst (of de instellingen anders zijn :))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:53:
Selecteert hij 1 enkele regel en klikt op opsomming, krijgt de hele alinea opsomming.
Wat bedoel je met 'krijgt de hele alinea opsomming'? Bedoel je dat er voor iedere losse regel een bullet wordt gezet of één bullet en dat de rest keurig inspringt? Klikken op opsomming is in dit geval de knop opsommingstekens op de werkbalk?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
normal.dot was de boosdoener.

@Lustucru: ik bedoelde alle regels in de hele alinea een eigen bullet.

Het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"auto opmaak issue". Ik neem aan dat je niet een automobiel net zo lang wilt gebruiken tot die op is, dus ik pas de topictitel even aan.
Overigens was het verwijderen van normal.dot vooral symptoombestrijding: het kan weer terugkomen als je dezelfde wijziging maakt in je opmaakprofielen.

Stell in dat de opmaakprofielen niet automatisch wijzigen: pas opmaakprofielen alleen bewust aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

F_J_K schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:43:
Overigens was het verwijderen van normal.dot vooral symptoombestrijding: het kan weer terugkomen als je dezelfde wijziging maakt in je opmaakprofielen.
Wat me dan nog het meest intrigeert: hoe krijg je iedere tekstregel in een Alinea van een bullet voorzien? Zelfs als ik het zou willen krijg ik het niet voor elkaar :?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik wel: stel in dat
1) in opmaakprofiel aangeven dat de volgende alinea hetzelfde profiel is
2) opmaakprofiel wijzigt als je dat iets aanpast, dat in het profiel doorwerkt
3) opsombolletje aanklikken FTW :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

/me doet braaf wat F_J_K zegt
Wat ik dan krijg, en dat viel te verwachten, dat iedere alinea in het document een bulletje krijgt. Bon.
Maar we hebben het hier over iedere regel in een alinea. Of tik jij nog braaf als je een belletje* hoort een harde enter?

* voor de jonkies: vroegah gaf je typmachine een 'pling' als je het einde van de regel naderde, als waarschuwing dat je een ruk aan de wagen-terug/nieuwe regel moest geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aah, op die (oma-)fiets. Nee, een enter is er alleen voor een nieuwe alinea ;) Idd geldt wat ik doe voor iedere alinea met hetzelfde profiel.

Ah well.

Pagina: 1