• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2025

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb er al een tijd last van dat mijn geheugen cooler een pokke lawaai maakt bij de hogere RPM's (en dan bedoel ik een ratelend geluid). Nu heb ik hem vandaag is uit mijn PC gehaald en gedemonteerd (dat was makkelijker gezecht dan gedaan)

IIg heb ik nu dus de fans uit de houder, en ben ik erachter gekomen dat de linkse fan erg stroef draait en inderdaat ratelt. Hoe kun je dit oplossen? De fan vervangen is ook niet simpel omdat alle fans vast zitten aan dezelfde aansluiting (zie foto). En ik weet niet hoe ik het ratelen kan stoppen.

Afbeeldingslocatie: http://thijsd.nl/OPSLAG/2010-09-15%2012.27.57.jpg
(het is de linkse fan BTW)

[ Voor 4% gewijzigd door Koozza op 07-11-2018 11:45 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Ten 1e: De koeler is NIET nodig, ik zou hem gewoon weg laten
Ten 2e: Gewoon een 60mm fan (60mm d8 ik?) erop zetten, en dan het kabeltje bij de rest van de kabels modden? Is niet zo heel moeilijk.

Wanneer heb je dit gekocht? Heb je nog garantie? Zo ja, gewoon terug sturen naar Corsair en vermelden dat hij rateld/piept/geluid maakt, heb ook al eens voor iemand anders RMA aangevraagd, en deze werd gewoon geaccepteerd.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
hijs al wel een tijdje oud :) Waarschijnlijk zit er in ieder geval geen garantie meer op :P Maar zijn dit gewoon standaart fans? (Ik vond em namelijk wel redelijk dik, zo'n 2 CM)

Even gemeten ze zijn 4CM in doorsnee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Koozza op 15-09-2010 12:38 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je geen dikkere kunt vinden, haal je de middelste weg. En doe je die links, en dan plaats je je nieuwe (dunnere) fan in het midden? Lijkt mij dan de mooiste oplossing :)

Hoe oud is hij dan precies?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2010 12:40 ]

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ik zal het is opzoeken hoe oud hij is.

15 augustus 2008 :) (ouder dan 2 jaar dus, en voor demontage moest de stikker eraf, dus de garantie zal wel weg zijn :P)

Hij moet volgens mij 2CM dik zijn, omdat de schroeven die erdoor gaan zo groot zijn (anders hangt ie dus los in de behuizing :))

Maar dus eigenlijk de kabeltjes doorknippen? en dan een nieuwe fan eraan vast solderen? (Heb niet zoveel ervaring met hardware modden :P)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ja, het is gewoon een kwestie van de Rode en Zwarte samen monteren, de gele is niet nodig.

Maar nogmaals: Ik zou hem gewoon uit je systeem laten, want het voegt echt niks toe. Alleen als je EXTREEM overklokt voegt het (ietsje) toe.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ok, in iedergeval bedankt voor het helpen :)
Pagina: 1