Beveiligde doc vraagt geen passwoord via browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Topic titel is een beetje vaag maar ik zal het proberen uit te leggen.

Ik heb op een intranet website een linkje staan naar een bedrijfsbrede share (P) met daarop een doc.

Als ik op de de p schijf het bestand x.doc open dan wordt er gevraagd om een wachtwoord in te vullen.
Als ik het linkje aanklik op de intranet pagina dan opent hij hem zonder pardon en kan ik het document gewoon aanpassen. Dat is dus geen gewenste situatie

Nu denk ik dat het een bug is van office of internet explorer, maar ik kan het nergens op internet vinden.
Ook met een andere gebruiker op het domein aangemeld met helemaal geen rechten en ook deze kan het docje aanpassen zonder wachtwoord in te voeren.

Iemand een tip voor me?

Verwijderd

als je dus het bestand vanaf p:\ kopieert naar het intranet vraagt het geen wachtwoord meer?
Of kan het zijn dat het verschillende documenten zijn waarvan 1 beveiligd? :+

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:39:
als je dus het bestand vanaf p:\ kopieert naar het intranet vraagt het geen wachtwoord meer?
Of kan het zijn dat het verschillende documenten zijn waarvan 1 beveiligd? :+
nee ik LINK op het intranet naar de P:\x.doc en dan via de browser vraagt hij niet om een wachtwoord.

dus 1 bron document, geen kopie!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

heb je niet ooit in de browser username/password ingevuld met onthouden waardoor de browser zich automatisch kan identificeren? Probeer het eens vanaf een andere PC ipv andere user? Leeg cache/passwords?

Waar zit de beveiliging, in het bestand zelf of in de share?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 19:19

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Het kan zijn dat de browser een NTLM authenticatie doorstuurt op basis van de ingelogde windows user. In dat geval is het niet vragen van een password niet erg, omdat er dan toch authenticatie plaatsvindt. Hierdoor kunnen gebruikers zonder geldig account in de Active Directory het bestand niet zomaar downloaden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Erg vreemd, want dit impliceert dan ook dat er eigenlijk helemaal geen beveiliging op dat document zit? Ja, een wachtwoord om het openen in Word tegen te gaan voor onbevoegden, maar blijkbaar totaal geen versleuteling met dat wachtwoord als sleutel?

Ik dacht dat als je Word-documenten wachtwoord-beveiligde (en dan niet alleen een schrijven-wachtwoord), dat het bestand daadwerkelijk versleuteld werd. Hmmm...

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wizzkizz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:59:
Erg vreemd, want dit impliceert dan ook dat er eigenlijk helemaal geen beveiliging op dat document zit? Ja, een wachtwoord om het openen in Word tegen te gaan voor onbevoegden, maar blijkbaar totaal geen versleuteling met dat wachtwoord als sleutel?

Ik dacht dat als je Word-documenten wachtwoord-beveiligde (en dan niet alleen een schrijven-wachtwoord), dat het bestand daadwerkelijk versleuteld werd. Hmmm...
Dat ligt er dus aan of het wachtwoord waar de topicstarter het over heeft een wachtwoord is voor toegang tot de share, of daadwerkelijk van een beveiligd word document. Die vraag stelde gambieter al, maar is helaas nog niet beantwoord.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• andreict
gambieter schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:44:
heb je niet ooit in de browser username/password ingevuld met onthouden waardoor de browser zich automatisch kan identificeren? Probeer het eens vanaf een andere PC ipv andere user? Leeg cache/passwords?

Waar zit de beveiliging, in het bestand zelf of in de share?
Zoals ik al in het TS aangaf werkt het met een andere gebruiker ook. Het wachtwoord zit IN het doocument en heeft dus niets met de credentials te maken van het domein.

Verwijderd

Misschien dat je nog wat extra informatie kan geven?
IE versie
Office versie
codering van het document. edit: bij extra> opties> Tablad Beveiliging> Geavanceerd...
Windows netwerk etc..

Misschien dat iemand het dan kan reproduceren?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 13:32 ]

• andreict
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:11:
Misschien dat je nog wat extra informatie kan geven?
IE versie
Office versie
codering van het document.
Windows netwerk etc..

Misschien dat iemand het dan kan reproduceren?
IE8
2003 SP3
Windows XP SP3
hoe kan ik de codering achterhalen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

andreict schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:04:
Zoals ik al in het TS aangaf werkt het met een andere gebruiker ook.
Maar heb je al een andere PC gebruikt? Als de computer het wachtwoord onthoud, helpt een andere user niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• andreict
gambieter schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:59:
[...]

Maar heb je al een andere PC gebruikt? Als de computer het wachtwoord onthoud, helpt een andere user niet.
Iedereen heeft dit probleem, op een willekeurige pc dan ook...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zet anders eens een door jouw beveiligd document online, kan er gekeken worden of het reproduceerbaar is buiten je omgeving.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb hier wat getest en ik denk dat het in de documentbeveiliging zit.
Kijk die eens goed en/of stel deze opnieuw in. Ik kon eerst ook alles en toen zag ik dat ik Iedereen toestemming had gegeven :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• andreict
gambieter schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:09:
Zet anders eens een door jouw beveiligd document online, kan er gekeken worden of het reproduceerbaar is buiten je omgeving.
Helaas is het een "vertrouwlijk"document dus kan het niet zomaar online zetten.

• andreict
Sc0rPi0N schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:12:
Heb hier wat getest en ik denk dat het in de documentbeveiliging zit.
Kijk die eens goed en/of stel deze opnieuw in. Ik kon eerst ook alles en toen zag ik dat ik Iedereen toestemming had gegeven :D
maar kreeg je ook de vraag van alleen-lezen? Zodra ik die vraag krijg, kan ik ook nix aanpassen in het document!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

andreict schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:49:
[...]

maar kreeg je ook de vraag van alleen-lezen? Zodra ik die vraag krijg, kan ik ook nix aanpassen in het document!
ik opende het doc en kon niets doen.

documentbeveiliging insteld via Word.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• andreict
weet iemand een tool waarmee ik kan zien welke encryptie er is gebruik in het word docje?

Verwijderd

andreict schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:24:
weet iemand een tool waarmee ik kan zien welke encryptie er is gebruik in het word docje?
Zie mijn vorige post. ^

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

andreict schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:24:
Dat staat in de post van 913nn

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

andreict schreef op donderdag 16 september 2010 @ 07:49:
[...]

Helaas is het een "vertrouwlijk"document dus kan het niet zomaar online zetten.
Je kan ook natuurlijk dummytekst erin kunnen zetten ;)..

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

AW_Bos schreef op donderdag 16 september 2010 @ 09:34:
Je kan ook natuurlijk dummytekst erin kunnen zetten ;)..
Precies, dat werd namelijk gesuggereerd, niet het echte document.

@TS: probeer ook zelf wat tests te bedenken, echt proactief ziet het er niet uit :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En wat gebeurt er als je eerst het document saved en vervolgens opent?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1