Toon posts:

Hifi verbinden met PC

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb vandaag mijn 2.1 hifi speakerset gekregen, heb het aangesloten op mn pc met tulp naar jack kabel. alleen krijg ik geen geluid uit mijn speakers, alles goed via de woofer..

zou iemand mij kunnen helpen

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Je vorige topic is op slot gegaan vanwege een te beperkte inzet. Het zou voor ons een stuk handiger zijn als je zou vermelden om welke hifi set het hier gaat. Ik hoop overigens niet dat je het hebt over de Harman Kardon HKTS 2BQ, want om die set aan te sluiten heb je een receiver nodig. De terminals waar je je speakers nu op hebt aangesloten (op de subwoofer) is voor de high-level input. Niet om je speakers gewoon aan te sluiten.

Je moet dus pc - receiver - HKTS 2BQ en niet pc - HKTS 2BQ.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:00:
Je vorige topic is op slot gegaan vanwege een te beperkte inzet. Het zou voor ons een stuk handiger zijn als je zou vermelden om welke hifi set het hier gaat. Ik hoop overigens niet dat je het hebt over de Harman Kardon HKTS 2BQ, want om die set aan te sluiten heb je een receiver nodig. De terminals waar je je speakers nu op hebt aangesloten (op de subwoofer) is voor de high-level input. Niet om je speakers gewoon aan te sluiten.

Je moet dus pc - receiver - HKTS 2BQ en niet pc - HKTS 2BQ.
you gotta be kiddin me, die gozer zei dat ik em rechtstreeks kon aansluiten op mn pc...

Ja gaat om mn harman kardon setje, dan zal ik dus ook nog een receiver moeten aanschaffen.

Can you name a few? niet al te duur graag :D

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 14:47
Lees je de commentaren bij je topics wel?
FeaR1986 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:00:
Je vorige topic is op slot gegaan vanwege een te beperkte inzet.
En je andere topics geven nou ook niet echt het idee dat je zelf wat moeite doet.

Wat heb je zelf al gevonden? Als je de pricewatch erbij pakt kan je zo een lijstje voor jezelf samenstellen. Wij zijn niet je personal shoppers hè.

Verwijderd

Topicstarter
ik was net bij de mm, goedkoopste was 330 euro. Ik pak mn speakers weer in, ga ze retourneren.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:06:
[...]you gotta be kiddin me, die gozer zei dat ik em rechtstreeks kon aansluiten op mn pc...
Dat is dus niet zo:
De terminals waar je je speakers nu aan hebt hangen zijn dus voor als je een passieve subwoofer aan wilt sluiten op je receiver. Je zet dan als het ware de subwoofer tussen de receiver en de speaker. Het werkt met een HKTS 2BQ niet zo als met een PC-setje van Logitech dat de subwoofer de andere speakers van vermogen voorziet.

De RCA input die je nu naar je subwoofer hebt lopen is om een dedicated subwoofer signaal te ontvangen, niet om alle signalen naar te sturen.

Beetje lastig uit te leggen, maar je moet het zo zien:
Normaal heb je een receiver waar je een x aantal passieve speakers aan hangt. Deze krijgen vermogen van de versterker. Met de RCA sluit je de subwoofer op de receiver aan. De subwoofer is namelijk actief en hoeft dus alleen een signaal te krijgen, geen vermogen. Het enige wat dus ook over die ingang gaat is puur het signaal voor de subwoofer.

Als je een passieve subwoofer hebt dan sluit je het zo aan:
Receiver - speakerdraad - passieve subwoofer high level - front speaker (left of right)

Het is dus of-of qua manier van aansluiten (passief of actief) en niet en-en zoals jij het nu hebt (passief en actieve ingangen). Lang verhaal kort is dat je de speakers dus niet op standaard speakerterminals aan hebt gesloten zoals deze op een receiver zitten en hoe dan ook moet je dus een receiver hebben om een HKTS 2BQ aan te sturen.

Verder gaat er wederom een slotje op dit topic, want met kreten als "Can you name a few? niet al te duur graag" kunnen we hier op GoT niets. En voor de volgende keer stel ik voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dat voorkomt teleurstellingen in de toekomst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.