Toon posts:

PC onregelt netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem.

Ik heb een netwerk met een Tele2 router 'DavolinkDV-2020', vervolgens 2 'Linksys powerline AV adapters' en hierachter nog een 'Linksys wireless-G ADSL2+ gateway' als WAP/wireless switch. Nu ging dit allemaal goed met 2 laptops en een PC, maar sinds kort heb ik een PC erbij en die krijgt het voor elkaar na onbepaalde tijd het hele netwerk te ontregelen. De internetverbinding gaat plots (meestal na een half uur a een uur) heel traag, of valt helemaal weg. Soms duurt dit een paar minuten, maar soms werkt alleen het resetten van de switches.

Eerst dacht ik aan Spyware o.i.d., aangezien ik de PC van een vriend had overgenomen. Ik heb toen de harde schijf geformatteerd en 'XP' opnieuw erop gezet, maar hierna was het nog hetzelfde verhaal. Toen dacht ik dat het de NIC moest zijn, en heb vervolgens een 'Linksys Wireless-G PCCI-adapter erin gezet, maar ook hiermee bleef het probleem zich voordoen.

Het lijkt erop dat de switch waar de PC zich op bevindt ontregelt raakt.

Ik ben het nu helemaal kwijt. Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn of hoe ik erachter kan komen wat het is?

Groet,

Joris

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-02 17:57
Misschien een enorme open deur, maar weet je zeker dat er geen ip-conflicten zijn.

Als je 1 ip adres hebt vastgezet (binnen de DHCP range) en andere niet, dan is het mogelijk dat als de dynamisch ingestelde pc eerder aan staat, deze het ip krijgt van de pc met het statische adres.

Dat soort ongein heeft me nog wel eens wat uurtjes gekost ;)

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 15:02
Ik zou eens kijken of er veel netwerk verkeer plaatsvindt.

http://www.hootech.com/NetMeter/
Met dit programmaatje kan je je netwerkverkeer meten.
Ik zou ook je switch even updaten met nieuwe firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat op dynamisch. Ik zal m'n netwerk verkeer eens in de gaten houden.

Ik vindt het alleen zo frapant dat, als de PC in kwestie uit staat, de rest uren achter elkaar vrolijk doorpruttelen.

Bovendien had ik net dat mijn netwerk niet meer werkte, maar ik wel met m'n mobiel kon internetten rechtstreeks op de Davolink. Na het resetten van de Powerline AV-adapters kon ik weer internetten op de PC's.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:04:
Na het resetten van de Powerline AV-adapters kon ik weer internetten op de PC's.
Wilde gok, zou misschien de voeding van die PC zo'n rotzooi op je electriciteitsnet geven dat die Powerline's over hun nek gaan?

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 15:02
Wat mijzelf zegt kan weleens goed zijn. Nieuwe voeding erin schroeven en dan even kijken ! :)

Offtopic: Ik vind die homeplugs echt ruk dingen... Veel te veel problemen over het algemeen...

Verwijderd

Topicstarter
[
Wilde gok, zou misschien de voeding van die PC zo'n rotzooi op je electriciteitsnet geven dat die Powerline's over hun nek gaan?
Daar zit ik inmiddels ook aan te denken. Moet maar even een lange ethernetkabel ergens vandaan halen om het te testen. Wordt wel weer morgen. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Joris

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Goede optie, heb je overigens beveiliging op je Powerline adapters ingesteld? Anders kan het zijn dat één van de adapters op het idee komt opeens te verbinden met collega-adapter in een ander huis 8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1