Hoe maak ik het beste een image van een Hackintosh schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 14:14
Ik ben druk aan het proberen om een goede OSX86 installatie te krijgen, maar een goede installatie raakt tot nu toe altijd weer onwerkbaar. Dan is het wel handig om even een image terug te kunnen zetten. Maar de OSX software maakt alleen maar een clone van de OSX schijf, niet het onderliggende EFI deel. Weet iemand hoe ik het makkelijkst een image van de hele schijf kan maken?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Misschien dat Carbon Copy Cloner werkt? ik heb eerlijk gezegd geen idee.

• buzzbuzz68
Dat is dus 1 van de OSX tools die ik al geprobeerd heb. Die pakt dus alleen de OSX-partitie. Maar de hackintosh tools zetten er nog wat partities voor volgens mij om EFI te emuleren. Ik zal dus een backup van het geheel moeten hebben denk ik, want CC en SuperDuper werken niet.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
En een bootable cd van bv Acronis of Ghost, die een exacte kopie maken (bit voor bit)?

• buzzbuzz68
Acronis gaf aan het formaat niet te ondersteunen. Maar ik zal nog eens een poging doen met een disc image ipv een partitie.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:19
Ik heb voorhet imagen van diverse machine's partimage gebruikt. Dat is een Linux tool die bit voor bit je hdd kopieerd. nadeel is wel dat je een exterene of een netwerk disk beschikbaar moet hebben met dezelfde of een grotere capaciteit.

google op partimage

A Soldiers manual and a pair of boots.

• buzzbuzz68
Ok, bedankt voor de tip. Ga ik proberen.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:42
of gewoon een linux usb stick en dd gebruiken kan naar andere schijf maar ook over het netwerk:
http://karlherrick.com/dev/2008/09/12/dd-backups-over-ssh/

Freelance Drupal Developer

• buzzbuzz68
Bedankt voor de tips. Ga het vanavond eens proberen. Ik heb gezien dat PartImage beta support heeft voor HFS, dus dat lijkt goed.

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
ik had een full disk image gedaan van norton ghost

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

De oplossing ligt niet in het maken van een image!

Begin met 2partities, Heb je op 1 partitie OSX werkend dan ga je verder met OSX ook op een 2e partitie zodat je draaiend blijft.

Start op met een BootEFI cd. met een EFI installer voor je HD, icm met de retail 10.6 DVD installer.

zie http://tonymacx86.blogspo...-install-mac-os-x-on.html

http://tonymacx86.com/vie...cd26e937e042200cc5f5db4f9

iBoot is je EFIBootCD die tegen je PC zegt dat ie nu een Mac is. Muktibeast is de EFI installer voor op je HD.

zie forum:
[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

[ Voor 53% gewijzigd door himacc op 16-09-2010 13:44 ]

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. OSX installeren op een PC.!!
Begin met compatible harware.!

Gebruik Intel duo core 2 of Quad Core processor - Asus mobo (bv. P6T) - Nvidia GT8800 / Gt9800 met genoeg ram geheugen. Draai zelf een Asus P6T WS Pro/Nvidia GT9800/ - Intel i7/920 draait heel goed en was heel makkelijk te installeren met hulp van tonymacx86. Zet je mobo op AHCI sata en gaan...

Dat is al jaren geleden begonnen met EFI ingebouwd in de installer DVD. daarvoor had je iAtkos, iDeneb. met EFI installer voor de HD. Want EFI moet op je HD geinstalleerd zijn om op te kunnen starten vanaf je HD. Zolang je dat niet gedaan hebt heb je een BootEFI CD nodig.

Het evolueerde in een BootEFI CD/usb met de EFI installer voor de HD dit icm de Retail installer (10.6.3) DVD met de EFI installer voor de HD. De BootCD heb je in meerdere varianten. Die EFI installer voor de HD heb je ook in meerdere varianten. Mijn voorkeur gaat naar Multibeast. Dat geeft je dan de iBootCD en een Multibeast installer voor je HD icm met de Retail installer DVD. Die is nu op 10.6.3 Komt de installatie in beeld en kies je voor Nederlands en even verder krijg je je menu dan ga je je HD klaar maken voor OSX gebruik en selecteer je Schijfhulpprogramma. Hierin slecteer je je HD in 2 partities en bij opties selecteer je GUID. en ga je verder met installeren.

een groot voordeel van het evolueren naar BootEFI CD/usb met de EFI installers is dat je een /Extra/Extensions/ folder aanmaakt op je HD waarin je je drivers kunt toevoegen en beter controle uitoefent. Ik ga hier niet verder in de materie van dsdt en com.apple.boot.plist om specifiek aansturing per type computer te verzorgen. Gebruik Kext Helper en KextUtility. Er zijn meerdere EFI installers , Chameleon etc.

andere EFI oplossingen:
-myHack Installer http://osx86.sojugarden.c...aller-1-0-rc4-1-released/
-EasyEFI, Efi+drivers http://www.tkshare.com/ea...retail-installer-on-a-pc/
http://www.heroturko.org/...il-installer-on-a-pc.html
-.Kext files je drivers www.kexts.com

[ Voor 9% gewijzigd door himacc op 16-09-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinMan1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-02-2021
buzzbuzz68 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:10:
Ik ben druk aan het proberen om een goede OSX86 installatie te krijgen, maar een goede installatie raakt tot nu toe altijd weer onwerkbaar. Dan is het wel handig om even een image terug te kunnen zetten. Maar de OSX software maakt alleen maar een clone van de OSX schijf, niet het onderliggende EFI deel. Weet iemand hoe ik het makkelijkst een image van de hele schijf kan maken?
Ik heb het geprobeerd met clone dokkingstation en het heeft gewerk, duurt lang maar hij start nu op van mijn backup kun je aanschaffen bij aliexpress kostprijs valt mee dacht iets van €28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinMan1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@TinMan1 bedankt voor je bijdrage, maar het is niet handig om een ruim 10 jaar oud topic te kicken :) Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.